Personalistic Foundations of Marital Love
General data
Course ID: | WSR-NR-D-MM1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Personalistic Foundations of Marital Love |
Name in Polish: | Personalistyczne podstawy miłości małżeńskiej |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Personalistyczne podstawy miłości małżeńskiej są oparte na antropologii i etyce, które zostały przedstawione przez Karola Wojtyłę w "Miłości i odpowiedzialności". Poprzez rozpoznanie podstawowej tożsamości osoby dochodzimy do sformułowania zasady regulującej budowanie relacji międzyosobowych, którą Karol Wojtyła nazywa normą personalistyczną. Analizujemy proces rozwoju miłości poprzez odsłonienie tego, co dzieje się we wnętrzu osoby będącej współ-podmiotem miłości oraz tego, co jednocześnie dzieje się pomiędzy dwiema osobami uczestniczącymi w relacji. Określamy działania i postawy służące integracji miłości. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: 1. Zakochanie 2. Przyjaźń 3. Godność 4. Wzajemność 5. Przyjemność i egoizmy 6. Seksualność 7. Zmysłowość i pożądanie 8. Czystość 9. Dar z siebie |
Bibliography: |
(in Polish) Wojtyła K., "Miłość i odpowiedzialność", TN KUL, Lublin 2001. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK_1 - student ma podstawową wiedzę z zakresu antropologii osoby i teologii katolickiej na temat człowieka i małżeństwa rozumie zachodzącą interakcję pomiędzy rozumem a wiarą. EK_2 - zna wybrane koncepcje człowieka w ujęciu filozoficznym, teologicznym, psychologicznym i społecznym co daje teoretyczne podstawy działalności na rzecz małżeństwa i rodziny UMIEJĘTNOŚCI EK_3 - potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań EK_4 - potrafi, pod kierunkiem opiekuna, po rozpoznawaniu sytuacji rodziny, proponować działania profilaktyczne i pomocowe EK_5 - potrafi posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych KOMPETENCJE EK_6 - posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. ECTS: Udział w konwersatorium i ćwiczeniach - 30 godzin Przygotowanie się do zajęć, zapoznanie z lekturami - 60 godzin Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu - 30 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekty w obszarze wiedzy są osiągane poprzez zastosowanie następujących metod: konwersatorium, warsztaty, analiza tekstów, dyskusja; natomiast weryfikowane przez kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności i kompetencji społecznych są osiągane poprzez zastosowanie: metody warsztatowej, analizy tekstów, dyskusji. Weryfikowane przez obserwację aktywności studentów. WIEDZA student ma podstawową wiedzę z zakresu antropologii osoby i teologii katolickiej na temat człowieka i małżeństwa rozumie zachodzącą interakcję pomiędzy rozumem a wiarą, zna wybrane koncepcje człowieka w ujęciu filozoficznym, teologicznym, psychologicznym i społecznym co daje teoretyczne podstawy działalności na rzecz małżeństwa i rodziny. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań, potrafi, pod kierunkiem opiekuna, po rozpoznawaniu sytuacji rodziny, proponować działania profilaktyczne i pomocowe, potrafi posługiwać się ogólnymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych. KOMPETENCJE Student posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny, dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Kolokwium sprawdzające wiedzę. Aktywność i kreatywność na zajęciach. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.