Methodology of Scientific Research
General data
Course ID: | WSR-NR-D-MPN |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Methodology of Scientific Research |
Name in Polish: | Metodyka pracy naukowej |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) NRL_W13; NRL_W14; NRL_W17; NRL_U03; NRL_U04; NRL_K02 |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot dotyczy metodyki pracy naukowej dostosowanej do aktualnie obowiązujących standardów PN-ISO i wymagań antyplagiatowych. |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematów: 1. Mentalność człowieka pracującego naukowo - akribia 2. Pojęcie, istota i zasady badań naukowych 3. Geneza, istota i znaczenie metod badawczych 4. Organizacja i etapy badań naukowych 5. Prace naukowe: - wybór tematu, wybór metody, dokumentacja, opis bibliograficzny - na podstawie normy PN-ISO 690-2: 1999 i PN-ISO 690: 2002; 6. Ocena pracy: - regulacje regulaminowe; 7. Plagiat (przykłady i formy plagiatu; jak uniknąć plagiatu). |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Antczak M., Nowacka A., Przypisy, Powołania, bibliografia załącznikowa, Warszawa 2008, ISBN 978-83-61464-03-07. 2. Apanowicz J. Metodologia ogólna. Gdynia 2002, ISBN 83-910869-9-3. 3. Grzechowiak S.: Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995, ISBN: 00-01-25846-X. 4. Kohtamäki N., Praktyczny Przewodnik Antyplagiatowy, [online] Warszawa 2014 [dostęp: 24.08.2014], Dostępny w Internecie: http://www.wfch.uksw.edu.pl/node/1234. 5. Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 1997, ISBN brak. 6. Pieter J.: Zarys metodologii pracy naukowej. Warszawa 1975, ISBN brak. 7. Seweryniak H. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii, Płock 1997, ISBN brak. 8. Struzik,Z. Metodyka pisanie pracy naukowej, płyta DVD, wyd. IPJPII, Warszawa 2018. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - student objaśnia podstawowe elementy warsztatu naukowego; EK_2 - student wymienia i charakteryzuje wybrane opisy bibliograficzne według aktualnie obowiązujących standardów PN-ISO oraz wytyczne antyplagiatowe. Umiejętności: EK_3 - student potrafi sklasyfikować literaturę naukową według rodzaju wydawnictwa (zwarte; ciągłe, prace niepublikowane, prawne, dostępne w internecie i na CD-ROM). EK_4 - student potrafi sporządzić opis bibliograficzny poznanych wydawnictw na podstawie normy PN-ISO. Kompetencje: EK_5 - student postępuje zgodnie z wymaganiami uczciwości i profesjonalności naukowej. ECTS udział w zajęciach - 15 przygotowanie do zajęć lektura literatury przedmiotu - 10 wykonywanie zadań na e-learningu - 20 SUMA GODZIN 45 (45/30(25) ≈ 2) LICZBA ECTS - 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza (EK 1-2): Niezaliczenie - student nie potrafi objaśnić podstawowych elementów warsztatu naukowego, oraz wymienić i scharakteryzować wybranych opisów bibliograficznych według aktualnie obowiązujących standardów PN-ISO a także nie potrafi objaśnić wytycznych antyplagiatowych. Zaliczenie - student potrafi objaśnić podstawowe elementy warsztatu naukowego, oraz wymienić i scharakteryzować wybrane opisy bibliograficzne według aktualnie obowiązujących standardów PN-ISO a także potrafi objaśnić wytyczne antyplagiatowe. Umiejętności (EK 3-4): Niezaliczenie - student nie potrafi sklasyfikować literatury naukowej według rodzaju wydawnictwa ani sporządzić opisu bibliograficznego poznanych wydawnictw na podstawie normy PN-ISO. Zaliczenie - student potrafi sklasyfikować literaturę naukową według rodzaju wydawnictwa oraz sporządzić opis bibliograficzny poznanych wydawnictw na podstawie normy PN-ISO. Kompetencje społeczne (EK 5): Niezaliczenie - student nie postępuje zgodnie z wymaganiami uczciwości i profesjonalności naukowej. Zaliczenie - student postępuje zgodnie z wymaganiami uczciwości i profesjonalności naukowej. Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowym zadaniem; 2. zaliczenie wszystkich zadań (ćwiczeń) na e-learningu. Metody realizacji i weryfikacji: Metody: Efekty wiedzy (EK 1-2): metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu; weryfikacja: ćwiczenia na e-learningu, testy (test wielokrotnego wyboru /MCQ/, test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/, test T/N , test uzupełniania odpowiedzi). Efekty umiejętności (EK 3-4): metody dydaktyczne – praca z tekstem, PN-ISO; weryfikacja - bieżąca informacja zwrotna sprawdzenie przesłanych zadań dotyczących klasyfikacji literatury naukowej według rodzaju wydawnictwa oraz sporządzonych opisów bibliograficznych, obserwacja aktywności studentów. Efekty kompetencji społecznych (EK 5): metody dydaktyczne – analiza tekstów; weryfikacja – bieżąca informacja zwrotna, sprawdzenie indywidualnych opracowań studentów w systemie antyplagiatowym OSA. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.