Pro-Family Policy
General data
Course ID: | WSR-NR-D-PORO |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Pro-Family Policy |
Name in Polish: | Polityka prorodzinna |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Subject refers to the theory ii release the key issues of family policy and analyze the documents relating to family policy, as well as determine the status of family policy in Poland |
Full description: |
Course contents: 1.Family policy-definitions, entities, instruments 2.Concepts of family policy. Objectives, functions and instruments of family policy. 3.Main principles of family policy and problems of its practical application in particular areas. 5.Phases of family policy. 6.Models of family policy. 7.Family policy in Poland facing the radical changes and treats of the family 8.Demographic situation, structure and functions of the family 9.Problems of financial and living conditions of the family. 10.Children care and education of the young generation. 11.Support of the family health. 12.Care of elderly and disabled people. 13.Help to the dysfunctional families and families in the danger of dysfunctions. 14.Polish families living outside the country - migration 15.Pro-family public education |
Bibliography: |
I. Basic literature Balcerzak-Paradowska B., Family and family policy at the turn of the century, Warsaw 2004. M.Szyszka Family Policy Lublin in Poland 1990-2004, 2008. Charter of Family Rights submitted by the Holy See to all the people, institutions and authorities concerned, the mission of the family in the modern world (24 November 1983), Warsaw, 1983. II. Literature reading: Kowalska, I., Family demography challenge for family policies in the Family. Priceless gift and task, edited by J. Constant, E. Osewska, Radom, 2006, pp. 540-637. Osewska E., Possibilities and limits of family policy in the European Union, the Family as a medium human development, edited by W. Piotrowski, Tarnow 2004, pp. 89-119. Osewska E., help a family with a disabled person in the light of the Polish family policy after 1999, in a special catechesis today. Problems and Challenges, edited by J. Constant, Kielce 2003, pp. 119-131. Government Plenipotentiary for Family, Family policy, State, Warsaw 2000. The European Family. The Family Questions in the European Community, edited by J. Commaille, F. de singly, Dordrecht-Boston-London, 1997. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - student zna elementarna terminologie z polityki rodzinnej oraz jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin. Posiada podstawy teorii w zakresie polityki prorodzinnej w ostatnim dwudziestoleciu. EK_2 - student posiada elementarna wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach społecznych oraz zachodzących miedzy nimi relacjach dla działań prorodzinnych Umiejętności EK_3 -potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych dotyczących funkcjonowania rodziny; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie EK_4 -posiada umiejętność opracowywania i wdrażania polityki prorodzinnej w życie społeczne i wychowawcze; potrafi oceniać życie rodziny poprzez znajomość procesów w polityce Kompetencje EK_5 - docenia znaczenie polityki prorodzinnej dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobyta wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych związanych ze społeczeństwem. Potrafi prowadzić dyskusje w zakresie problemów związanych z rodziną ETCS 2 udział w wykładzie 30 przygotowanie do przedmiotu, pisanie referatu 15 przygotowanie do kolokwium końcowego/egzaminu/testu 15 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) METODY DYDAKTYCZNE I SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA EFEKTY WIEDZY (1-2) metoda dydaktyczna - wykład informacyjny, wykład problemowy, referat, lektura przedmiotu w zakresie omawianej teorii implikowana oceną pracy semestralnej, uczestnictwo w dyskusji EFEKTY UMIEJĘTNOŚCI (3-4) metoda dydaktyczna - wykład problemowy, konwersatorium, stosowanie metod dyskusji oraz oceny sytuacji, weryfikacja za pomocą oceny pracy semestralnej oraz przygotowanie EFEKTY KOMPETENCJI (5) metoda dydaktyczna - samodzielny rozwój za pomocą lektury przedmiotu, ocena przygotowanej pracy semestralnej w formie problemu, wykład konwersacyjny, opis problemów i sytuacji społecznych . KRYTERIA OCENIANIA WIEDZA (EK 1-2) OCENA 2 (NDST) – student nie potrafi przedstawić teorii polityki prorodzinnej, nie ma wiedzy co do jej definicji, modeli, celów, funkcji, nie potrafi przedstawić ani tez scharakteryzować problemów rodziny w demograficznym ujęciu oraz scharakteryzować tez rządów po transformacji ustrojowej, które przyczyniły się do trudności bytowania rodziny OCENA 3 (DST) – student w ograniczonym stopniu zna teorie polityki prorodzinnej, nie w pełni przyswoił wiedzę przedmiotu co do: definicji, celów, funkcji. Wykazuje ograniczony stopień charakteryzowania problemów demograficznych w rodzinie. Tylko w pewnym zakresie analizuje tezy rządów dotyczących funkcjonowania rodziny OCENA 4 (DB) – student poprawnie przedstawia teorie polityki prorodzinnej, w pewnym stopniu (70%) poznał wiedzę dotyczącą zakresów deskrypcji polityki prorodzinnej. Potrafi scharakteryzować, przynajmniej w znacznej części demograficzne cechy w rodzinie. Poprawnie charakteryzuje treści tez rządowych na rzecz rodziny i polityki prorodzinnej OCENA 5 (BDB) – student dokładnie przedstawia teorie polityki prorodzinnej, Właściwie (85-90%) poznał wiedzę dotyczącą zakresów deskrypcji polityki prorodzinnej. Potrafi bardzo dobrze scharakteryzować demograficzne cechy w rodzinie. Poprawnie charakteryzuje treści tez rządowych na rzecz rodziny i polityki prorodzinnej oraz odczytuje je i weryfikuje z rzeczywistością. UMIEJĘTNOŚCI (EK 3-4) OCENA 2 (NDST) – student nie potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i ujęciami teoretycznymi z zakresu polityki prorodzinnej, nie nabył umiejętności wykorzystania wiedzy do analizy i generowania rozwiązań problemów rodziny, nie potrafi właściwie ocenić polityki rządu na rzecz rodziny, nie posiada umiejętności korzystania z wiedzy dla celów obrony rodziny. OCENA 3 (DST) - student w ograniczonym stopniu potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i ujęciami teoretycznymi z zakresu polityki prorodzinnej, nabył niekompletne umiejętności wykorzystania wiedzy do analizy i generowania rozwiązań problemów rodziny, częściowo potrafi właściwie ocenić politykę rządu na rzecz rodziny, wykazuje małe umiejętności korzystania z wiedzy dla celów obrony rodziny. OCENA 4 (DB) – student poprawnie potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i ujęciami teoretycznymi z zakresu polityki prorodzinnej, potrafi umiejętnie wykorzystać wiedzę do analizy i generowania rozwiązań problemów rodziny, potrafi właściwie ocenić politykę rządu na rzecz rodziny, wykazuje zadowalające umiejętności korzystania z wiedzy dla celów obrony rodziny. OCENA 5 (BDB) – student w pełni potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i ujęciami teoretycznymi z zakresu polityki prorodzinnej, potrafi właściwie i odpowiedzialnie oraz umiejętnie wykorzystać wiedzę do analizy i generowania rozwiązań problemów rodziny, potrafi szczegółowo ocenić politykę rządu na rzecz rodziny, całkowicie poprawnie wykazuje umiejętności korzystania z wiedzy dla celów obrony rodziny. KOMPETENCJE SPOŁECZNE (EK 5) OCENA 2 (NDST) – student nie uznaje wartości rodziny i potrzeby właściwej polityki prorodzinnej dla jej funkcjonowania, nie docenia roli współpracy rodziny z odpowiednimi dykasteriami politycznymi w Państwie, nie jest kompetentny do aplikacji polityki rodzinnej w środowisku lokalnym. OCENA 3 (DST) – student w ograniczonym stopniu uznaje wartości rodziny i potrzeby właściwej polityki prorodzinnej dla jej funkcjonowania, w pewnym zakresie docenia rolę współpracy rodziny z odpowiednimi dykasteriami politycznymi w Państwie, nie w pełni zdobył właściwe kompetencje do aplikacji polityki rodzinnej w środowisku lokalnym. OCENA 4 (DB) – student uznaje wartości rodziny i potrzeby właściwej polityki prorodzinnej dla jej funkcjonowania, docenia rolę współpracy rodziny z odpowiednimi dykasteriami politycznymi w Państwie, zdobył właściwe kompetencje do aplikacji polityki rodzinnej w środowisku lokalnym. angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, włącza się w dyskusje OCENA 5 (BDB) – student w pełni uznaje wartości rodziny i potrzeby właściwej polityki prorodzinnej dla jej funkcjonowania,w pełni docenia rolę współpracy rodziny z odpowiednimi dykasteriami politycznymi w Państwie, w pełni zdobył właściwe kompetencje do aplikacji polityki rodzinnej w środowisku lokalnym. bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, podejmuje dyskusje Na ocenę końcową składają się: 1. Obecność na zajęciach – dopuszczalne jedynie 1 nieobecność z przypadków losowych (czyli 90 min), pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione (L-4) 2. Kolokwium ustne, po wyłożeniu części materiału 3. Aktywny udział w zajęciach. przygotowanie się do zajęć poprzez lekturę wskazanych oraz samodzielnie znalezionych tekstów 5. Kolokwium końcowe ustne |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.