Psychologia rozwojowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-D-PSROZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwojowa |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W06 NRL_W12 NRL_W13 NRL_U08 NRL_K08 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z etapami rozwoju człowieka od narodzin do adolescencji. Dodatkowo na zajęciach wprowadzany jest zarys psychologii wychowawczej. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: Rozwój dziecka: okres niemowlęcy Rozwój dziecka: okres przedszkolny Rozwój dziecka: okres wczesnoszkolny Rozwój dziecka: adolescencja Podstawy psychologii wychowawczej (wybrane metody i style wychowania) |
Literatura: |
Harwas - Napierała B; Trempała J;.(2001) - Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa PWN , t.2 i 3. Juul, J. (2011). Twoje kompetentne dziecko. Wyd. MiND. Rosenberg, M.B. (2012). Wychowanie w duchu empatii. Rodzicielstwo według Porozumienia bez Przemocy. Wydawnictwo Mind. Schaffer, H. R. (2008). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Shanker, S. (2016). Self-Reg: jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości. Wyd. Mamania Turner J,S;Helms D,B (1999) - Rozwój człowieka .WSiP. Warszawa |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin końcowy (w formie testowej) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.