Seminarium dyplomowe z pedagogiki rodziny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-D-SEM-L3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe z pedagogiki rodziny |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W01; NRL_W02; NRL_W19; NRL_U04; NRL_U05; NRL_U06; NRL_U21; NRL_K01;NRL_K10 |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania. |
Pełny opis: |
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
Literatura: |
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 1997. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK_1 - posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. EK_2: interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny. Umiejętności: EK_3 - potrafi planować i realizować zadania badawcze dotyczące pedagogiki małżeństwa i rodziny; potrafi analizować i wyznaczać problemy badawcze; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne badań. EK_4 - stawia i rozwiązuje problemy badawcze. Kompetencje społeczne: EK_5 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk; EK_6 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego). ECTS: udział w seminarium - 30 przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 prezentacja własnych badań: 45 LICZBA ECTS - 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium jest bez oceny. Warunki zaliczenia: 1. w I semestrze, gdy: a. ustalony zostanie z promotorem temat b. zgromadzona zostanie literatura przedmiotu c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy 2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej 3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej). Ocena dotyczy pracy dyplomowej. Kryteria oceniania: Wiedza EK1-2: posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie; interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny. Umiejętności: EK3-4: posiada elementarne umiejętności badawcze: wyszukuje, czyta i interpretuje teksty z zakresu nauk o rodzinie; stawia i rozwiązuje problemy badawcze; prawidłowo stosuje zasady metodologii pisania pracy naukowej. EK_Kompetencje społeczne: EK_5-6 - dokonuje samooceny kompetencji związanych z pisaniem pracy naukowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.