Information Technology
General data
Course ID: | WSR-NR-D-TI1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Information Technology |
Name in Polish: | Technologia informacyjna |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Założeniem zajęć jest poszerzenie znajomości w zakresie technik informacyjnych. |
Full description: |
(in Polish) 1.Środowisko wychowawcze jako poszerzająca się poprzez mass media przestrzeń życiowa. 2.Potrzeba wychowania do mediów. 3.Zadania, cele, środki i metody wychowania do mass mediów. 4.Szanse i zagrożenia wychowawcze telewizji jako podstawowego medium domowego. 5.Środowiskowy charakter wychowania do mass mediów: rodzinno-domowy odbiór programów telewizyjnych. 6.Mass media i osobowość. 7.Kształtowanie odpowiednich postaw do odbioru mediów. 8.Logosfera skutecznym środkiem w rodzinnym wychowaniu do mediów. 9.Propaganda, przemoc i pornografia jako problem współczesnej pedagogii. 10.Nauczanie Kościoła o roli środków społecznego przekazu. 11.Metody manipulacji medialnej. 12.Uzależnienie od Internetu. 13. MS Word 14. MS PowerPoint 15. MS Excel |
Bibliography: |
(in Polish) W. Sikorski, Podstawy technik informatycznych, Warszawa 2007. Z. Nowakowski, Użytkowanie komputerów, Warszawa 2007. M. Kopertowska, Przetwarzanie tekstów, Warszawa 2007. M. Kopertowska, Arkusze kalkulacyjne, Warszawa 2007. M. Kopertowska, Bazy danych, Warszawa 2007. M. Kopertowska, Grafika menedżerska i prezentacyjna, Warszawa 2007. A. Wojciechowski, Usługi w sieciach informatycznych, Warszawa 2007. Z. Nowakowski, W. Sikorski, Informatyka bez tajemnic, Warszawa 1996. Z. Nowakowski, W. Sikorski, Informatyka bez tajemnic, Warszawa 1996. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Ek 1 student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych Ek 2 student ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju, edukacji i ustawicznego rozwoju Umiejętności Ek 3 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) Kompetencje społeczne: Ek 4 student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (intelektualnego i religijno-duchowego) Opis ECTS: Aktywny udział w zajęciach: 30 godz. Praca własna studenta: 15 godz. Konsultacje z prowadzącym: 15 godz. Razem: 60 godz. = 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu bez oceny. Brak zaliczenia – student nie posiada wiedzy na temat podstawowych typów komputerowych programów użytkowych, nie zna podstawowych regulacji dotyczących prawa autorskiego, nie posiada wiedzy na temat mechanizmów edycji i redakcji tekstów, arkuszy kalkulacyjnych oraz programów do tworzenia prezentacji multimedialnych, student nie potrafi tworzyć i formatować tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji multimedialnych, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się. Zaliczenie – student posiada wiedzę na temat podstawowych typów komputerowych programów użytkowych, zna podstawowe regulacje dotyczące prawa autorskiego, posiada wiedzę na temat mechanizmów edycji i redakcji tekstów, arkuszy kalkulacyjnych oraz programów do tworzenia prezentacji multimedialnych, student potrafi tworzyć i formatować teksty, arkusze kalkulacyjne, prezentacje multimedialne, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się. Metoda weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności studenta w czasie zajęć, ocena pracy własnej na zajęciach. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia oraz frekwencji na zajęciach na poziomie co najmniej 60 %. Metody dydaktyczne i sposobów weryfikacji efektów kształcenia: Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, analiza przypadku. Ich weryfikacja będzie dokonywana w formie obserwacji pracy studentów w czasie zajęć oraz w postaci wykonania prezentacji w programie Power Point. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, analiza przypadku. Ich weryfikacja będzie dokonywana w formie oceny aktywności studenta w czasie zajęć, ocena pracy własnej na zajęciach. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami jak: dyskusja problemowa. Ich weryfikacja będzie dokonywana za pomocą obserwacji pracy studenta, oceny aktywności i postawy studenta w czasie zajęć. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.