Introduction to Family Sciences
General data
Course ID: | WSR-NR-D-WNR |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Introduction to Family Sciences |
Name in Polish: | Wprowadzenie do nauk o rodzinie |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
The aim of the lecture is to introduce students to the foundations of the theological system of family sciences - to point out the specific character of the system and its methodological provisions. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: 1.Koncepcja nauki 2.Postulat integracji poznania naukowego 3.Tło historyczne teologicznego systemu nauk o rodzinie 4.Charakterystyka ogólna nauk o rodzinie - cel utworzenia i uprawiania nauk o rodzinie 5.Identyfikacja małżeństwa i rodziny - definicje rodziny 6.Interdyscyplinarność - kwestie terminologiczne 7.Dualizm a integralna wizja rodziny 8.Kategorie całościujące – powołanie, przymierze, communio personarum. |
Bibliography: |
Dwadzieścia lat nauk o rodzinie. Twenty Years of Family Sciences, Warszawa 1995. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - student identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie. EK_2 - student charakteryzuje czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz interdyscyplinarną metodologię uprawiania nauk o rodzinie. Umiejętności: EK_3 - student potrafi, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące propedeutycznych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie. Kompetencje: EK_4 - student jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny. ECTS : udział w konwersatorium - 15 przygotowanie do zajęć i lektura tekstów - 25 wykonywanie zadań na e-learningu -10 SUMA GODZIN 50 LICZBA ECTS - 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza (EK 1-2): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi zidentyfikować elementarnej terminologii dotyczącej założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie ani scharakteryzować czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie oraz w ograniczonym stopniu charakteryzuje czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 4 (db) – student poprawnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie oraz potrafi ogólnie omówić scharakteryzować czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Ocena 5 (bdb) – student dokładnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie oraz potrafi dokonać dokładnej charakterystyki czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach. Umiejętności (EK 3): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie. Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie. Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie. Ocena 5 (bdb) – student w pełni potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie. Kompetencje społeczne (EK 4): Ocena 2 (ndst) – student nie jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny. Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny. Ocena 4 (db) – student uznaje wartości i znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny oraz angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach. Ocena 5 (bdb) – student w pełni jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne, które rzetelnie opisuje w opracowaniach. Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowym zadaniem; 2. zaliczenie wszystkich zadań (ćwiczeń) na e-learningu. Opóźnienie złożenia zadań w terminie skutkuje obniżeniem oceny końcowej o pół stopnia. Metody realizacji i weryfikacji: Metody: Efekty wiedzy (EK 1-2): metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu; weryfikacja: na e-learningu sprawdzenie indywidualnych zadań i testów (test wielokrotnego wyboru /MCQ/, test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/, test T/N, test uzupełniania odpowiedzi) Efekty umiejętności (EK 3): metody dydaktyczne – praca z tekstem, PN-ISO weryfikacja - bieżąca informacja zwrotna sprawdzenie przesłanych zadań dotyczących podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie, obserwacja aktywności studentów; Efekty kompetencji społecznych (EK 4): metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna, |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.