Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to Jurisprudence

General data

Course ID: WSR-NR-D-WP
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Introduction to Jurisprudence
Name in Polish: Wstęp do prawoznawstwa
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć jest poznanie podstawowych zagadnień związanych z nauką prawa, dzięki którym student posiądzie wiedze na temat terminologii prawniczej i zasad prawa.

Full description: (in Polish)

1. Podstawowe koncepcje prawa i jego funkcje.

2. Normy prawne i system prawa.

3. Obowiązywanie prawa.

4. Tworzenie prawa.

5. Stosowanie prawa.

6. Odpowiedzialność prawna.

7. Stosunek prawny

8. Wykładnia prawa.

Bibliography: (in Polish)

T. Chauvin, T. Stawecki, P. Winczorek, Wstęp do prawoznawstwa, wyd. 10, Warszawa 2016.

A. Bator, A. Kozak, Z. Pulka, Wstęp do prawoznawstwa Testy egzaminacyjne, wyd. 2, Warszawa 2015.

L. Morawski. Wstęp do prawoznawstwa, Toruń 2016.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

Ek 1 student ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej

Ek 2 student ma elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo

Umiejętności:

Ek 3 student posiada umiejętność wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie

Ek 4 student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie

Kompetencje społeczne:

Ek 5 student ma świadomość odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy

Ek 6 student jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych

Opis ECTS:

Aktywny udział w zajęciach: 15 godz.

Praca własna studenta: 10 godz.

Konsultacje z prowadzącym: 5 godz.

Razem: 30 godz. = 1 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody:

Efekty wiedzy (EK 1-2):

metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

weryfikacja: kolokwium pisemne, przygotowanie do kolejnych wykładów oraz aktywny w nich udział

Efekty umiejętności (EK 3-4):

metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, praca z tekstem

weryfikacja - kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów

Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6):

metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna

Kryteria oceniania:

Do zaliczenia wykładu wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności;

2. zaliczenie pisemne treści programowych - kolokwium.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę.

Wiedza:

Ocena 2 (ndst)

student nie ma podstawowej wiedzy o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student nie ma elementarnej wiedzy prawnej o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo

Ocena 3 (dst)

student ma niepełną, podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student ma niepełną, elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo

Ocena 4 (db)

student ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student ma elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo

Ocena 5 (bdb)

student ma pełną, podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student ma pełną, elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo

Umiejętności:

Ocena 2 (ndst)

Student nie posiada umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie analizuje ich powiązań z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie

Ocena 3 (dst)

Student posiada niepełne umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student potrafi w niepełnym zakresie dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie w pełnym zakresie analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie

Ocena 4 (db)

Student posiada umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie

Ocena 5 (bdb)

Student posiada pełne umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student potrafi w pełnym zakresie dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; w pełnym zakresie analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie

Kompetencje społeczne:

Ocena 2 (ndst)

student nie ma świadomości odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student nie jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych

Ocena 3 (dst)

student nie ma pełnej świadomości odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student nie jest w pełni przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych

Ocena 4 (db)

student ma świadomość odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych

Ocena 5 (bdb)

student ma pełną świadomość odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student jest w pełni przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)