Introduction to Jurisprudence
General data
Course ID: | WSR-NR-D-WP |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Introduction to Jurisprudence |
Name in Polish: | Wstęp do prawoznawstwa |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem zajęć jest poznanie podstawowych zagadnień związanych z nauką prawa, dzięki którym student posiądzie wiedze na temat terminologii prawniczej i zasad prawa. |
Full description: |
(in Polish) 1. Podstawowe koncepcje prawa i jego funkcje. 2. Normy prawne i system prawa. 3. Obowiązywanie prawa. 4. Tworzenie prawa. 5. Stosowanie prawa. 6. Odpowiedzialność prawna. 7. Stosunek prawny 8. Wykładnia prawa. |
Bibliography: |
(in Polish) T. Chauvin, T. Stawecki, P. Winczorek, Wstęp do prawoznawstwa, wyd. 10, Warszawa 2016. A. Bator, A. Kozak, Z. Pulka, Wstęp do prawoznawstwa Testy egzaminacyjne, wyd. 2, Warszawa 2015. L. Morawski. Wstęp do prawoznawstwa, Toruń 2016. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Ek 1 student ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej Ek 2 student ma elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo Umiejętności: Ek 3 student posiada umiejętność wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie Ek 4 student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie Kompetencje społeczne: Ek 5 student ma świadomość odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy Ek 6 student jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych Opis ECTS: Aktywny udział w zajęciach: 15 godz. Praca własna studenta: 10 godz. Konsultacje z prowadzącym: 5 godz. Razem: 30 godz. = 1 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody: Efekty wiedzy (EK 1-2): metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu weryfikacja: kolokwium pisemne, przygotowanie do kolejnych wykładów oraz aktywny w nich udział Efekty umiejętności (EK 3-4): metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, praca z tekstem weryfikacja - kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6): metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna Kryteria oceniania: Do zaliczenia wykładu wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności; 2. zaliczenie pisemne treści programowych - kolokwium. Zaliczenie przedmiotu na ocenę. Wiedza: Ocena 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student nie ma elementarnej wiedzy prawnej o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo Ocena 3 (dst) student ma niepełną, podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student ma niepełną, elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo Ocena 4 (db) student ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student ma elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo Ocena 5 (bdb) student ma pełną, podstawową wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, o normach i procedurach prawnych stosowanych w obszarach działalności promałżeńskiej i prorodzinnej, student ma pełną, elementarną wiedzę prawną o pracy w instytucjach i organach publicznych tworzących i stosujących prawo Umiejętności: Ocena 2 (ndst) Student nie posiada umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie analizuje ich powiązań z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie Ocena 3 (dst) Student posiada niepełne umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student potrafi w niepełnym zakresie dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie w pełnym zakresie analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie Ocena 4 (db) Student posiada umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie Ocena 5 (bdb) Student posiada pełne umiejętności wykorzystania form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, identyfikowania placówek pomocy społecznej, rozumienia i stosowania prawa w zakresie opieki i pomocy rodzinie, student potrafi w pełnym zakresie dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; w pełnym zakresie analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie Kompetencje społeczne: Ocena 2 (ndst) student nie ma świadomości odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student nie jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych Ocena 3 (dst) student nie ma pełnej świadomości odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student nie jest w pełni przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych Ocena 4 (db) student ma świadomość odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych Ocena 5 (bdb) student ma pełną świadomość odpowiedzialności za promocję i pomoc rodzinie jako podstawowej komórce społecznej, która przyczynia się do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, student jest w pełni przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego/ specjalisty pracy z rodziną/ pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych/ kuratora społecznego/ pracownika w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.