Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Podstawy prawne mediacji i negocjacji

General data

Course ID: WSR-NR-P-PP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Podstawy prawne mediacji i negocjacji
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć omówione zostaną prawne aspekty instytucji mediacji oraz procesu negocjacji.

Full description: (in Polish)

1. Strategie negocjacji

2. Przebieg negocjacji

3. Zasady i techniki negocjacji

4. Etyka w negocjacjach

5. Zarządzanie konfliktem

6. Bariery negocjacyjne

7. Alternatywne metody rozwiązywania sporów - wprowadzenie do mediacji

8. Mediator a negocjator

9. Zasady mediacji

10. Etapy mediacji

11. Mediacje w polskim systemie prawnym

12. Koszty mediacji

13. Etyka w mediacji

14. Rola mediatora

15. Plan mediacji

Bibliography: (in Polish)

Literatura:

E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014.

R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.

E. Bieńkowska. Poradnik mediatora Wydawnictwo Zrzeszenia Prawników Polskich, Warszawa 1999.

M. Tabernacka, Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Warszawa 2018.

A. Gójska, Mediacje rodzinne, Warszawa 2014.

R. A. Rządca, P. Wujec, Negocjacje, Warszawa 2001.

W. Ury, Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa 2007

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

Ek-1 - student charakteryzuje pogłębioną wiedzę dotyczącą mediacji i negocjacji

Ek- 2 - posiada uszczegółowioną wiedzę o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń

Umiejętności:

EK - 3 – potrafi integrować wiedzę teoretyczną z zakresu mediacji i negocjacji w celu rozpoznawania analizowania i interpretowania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

EK- 4 - potrafi posługiwać się szczegółowymi zasadami i normami etycznymi w celu poszukiwania rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych

Kompetencje społecznej:

Ek - 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (intelektualnego i religijno-duchowego)

Ek - 6 - docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny

ECTS:

Liczba ECTS: 2

udział w zajęciach: 18 godz.

przygotowanie do kolokwium pisemnego: 12 godz.

lektura literatury przedmiotu: 20 godz.

Suma godzin: 50 godz. = 2 ECTS

[1 ECTS = 30/25 godz.]

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody:

Efekty wiedzy (EK 1-2):

metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

weryfikacja: kolokwium pisemne, przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny w nich udział

Efekty umiejętności (EK 3-5):

metody dydaktyczne – praca z tekstem, praca grupowa

weryfikacja - kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów

Efekty kompetencji społecznych (EK 6-7):

metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeń, bieżąca informacja zwrotna

Kryteria oceniania:

Do zaliczenia wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności;

2. zaliczenie pisemne treści programowych - kolokwium pisemne.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę.

Ocena 2 (ndst)

Ek-1 - student nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczycącej mediacji i negocjacji

Ek- 2 – nie posiada uszczegółowionej wiedzy o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania wykorzystywanych w negocjacjach, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń

Umiejętności:

EK - 3 – nie potrafi integrować wiedzy teoretycznej z zakresu mediacji i negocjacji w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

EK- 4 – nie potrafi posługiwać się szczegółowymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych

Kompetencje społecznej:

Ek - 5 - nie ma pogłębionej świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

Ek - 6 – nie docenia znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, nie ma pozytywnego nastawienia do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny

Ocena 3 (dst)

Ek-1 - student w ograniczonym stopniu pposiada pogłębioną wiedzę dotyczycącą mediacji i negocjacji

Ek- 2 – nie posiada pełnej, uszczegółowionej wiedzy o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, nie posiada w pełni pogłębionej wiedzy dotyczącej psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania wykorzystywanych w procesie negocjacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń

Umiejętności:

EK - 3 – nie potrafi w pełni integrować wiedzy teoretycznej z zakresu mediacji w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

EK- 4 – nie potrafi w pełni posługiwać się szczegółowymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych

Kompetencje społecznej:

Ek - 5 - nie ma w pełni pogłębionej świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

Ek - 6 – nie docenia w pełni znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, nie ma całkowicie pozytywnego nastawienia do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny

Ocena 4 (db)

Ek-1 - student posiada pogłębioną wiedzy dotyczycącej mediacji i negocjacji

Ek- 2 – posiada uszczegółowioną wiedzę o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania wykorzystywanych w procesie negocjacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń

Umiejętności:

EK - 3 – potrafi integrować wiedzę teoretyczną z zakresu mediacji w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

EK- 4 – potrafi posługiwać się szczegółowymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych

Kompetencje społecznej:

Ek - 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

Ek - 6 – docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny

Ocena 5 (bdb)

Ek-1 – student posiada w pełni pogłębioną wiedzę dotyczycącą mediacji i negocjacji

Ek- 2 – posiada pełną, uszczegółowioną wiedzę o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, posiada pełną pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania wykorzystywanych w procesie negocjacji, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń

Umiejętności:

EK - 3 – potrafi w pełni integrować wiedzę teoretyczną z zakresu mediacji w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

EK- 4 – potrafi precyzyjnie posługiwać się szczegółowymi zasadami i normami etycznymi w poszukiwaniu rozwiązań konkretnych problemów małżeńskich i rodzinnych

Kompetencje społecznej:

Ek - 5 - ma w pełni pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

Ek - 6 – całkowicie docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)