Anatomy and Physiology of Man
General data
Course ID: | WSR-NR-Z-AFC |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Anatomy and Physiology of Man |
Name in Polish: | Anatomia i fizjologia człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla I roku - niestacjonarne I stopnia (in Polish) Przedmioty dla II roku - niestacjonarne I stopnia (in Polish) Przedmioty dla III roku - niestacjonarne I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot dotyczy budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego. |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematów: 1.Komórki i tkanki 2.Układ narządów ruchu 3.Układ trawienny 4.Układ oddechowy 5.Krew i układ krążenia 6.Układ nerwowy 7.Gruczoły dokrewne 8.Skóra i narządy zmysłów 9.Układ moczowy |
Bibliography: |
(in Polish) 1. A. Michajlik, W. Romanowski, Anatomia i fizjologia człowieka, Warszawa 2003 2. Anatomia czynnościowa, red. R. Maciejewski, Lublin 2007 3. B. Gołąb, Podstawy anatomii człowieka, Warszawa 2008 4. W. Z. Traczyk, Fizjologia człowieka w zarysie, Warszawa 2007 5. P. Abrahams, Atlas anatomii. Ciało człowieka budowa i funkcjonowanie, Warszawa 2008 6. R. Aleksandrowicz, Mały atlas anatomiczny, Warszawa 2004 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 – student zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka EK_2 – student posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Umiejętności: EK_3 – student potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim oraz potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka EK_4 – student posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Kompetencje społeczne EK_5 – student ma świadomość złożoności funkcjonowania organizmu człowieka oraz wartości ludzkiego ciała, a także potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie EK_6 – student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki ECTS udział w zajęciach - 12 godz. przygotowanie do zajęć - 25 godz. przygotowanie do testu - 18 godz. Liczba ECTS - 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza (EK 1-2): Ocena 2 (ndst) – student nie zna podstawowych terminów i pojęć z anatomii i fizjologii człowieka, nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka oraz w ograniczonym stopniu posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i pojęciami z anatomii i fizjologii człowieka oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Ocena 5 (bdb) – student dokładnie zna podstawowe terminy i pojęcia z anatomii i fizjologii człowieka i swobodnie się nimi posługuje oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zdrowia fizycznego człowieka, jego ochrony i promocji Umiejętności (EK 3-4): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi nazwać i charakteryzować podstawowych struktur anatomicznych w organizmie ludzkim, nie potrafi nazywać głównych procesów fizjologicznych i rozróżniać poszczególnych czynności organizmu człowieka oraz nie posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi nazwać i charakteryzować podstawowych struktur anatomicznych w organizmie ludzkim,w ograniczonym stopniu potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz w ograniczonym stopniu posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Ocena 4 (db) – student poprawnie nazwa i charakteryzuje podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim, poprawnie potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Ocena 5 (bdb) – student szczegółowo nazwa i charakteryzuje podstawowe struktury anatomiczne w organizmie ludzkim, szczegółowo potrafi nazywać główne procesy fizjologiczne i rozróżniać poszczególne czynności organizmu człowieka oraz posiada umiejętność rozpoznawania podstawowych problemów zdrowotnych Kompetencje społeczne (EK 5-6): Ocena 2 (ndst) – student nie uznaje wartości ludzkiego ciała i potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz nie posiada świadomości złożoności jego funkcjonowania oraz nie wykazuje odpowiedzialności za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu posiada świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz w ograniczonym stopniu przejawia odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Ocena 4 (db) – student posiada świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz wykazuje odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Ocena 5 (bdb) – student posiada bardzo jasną świadomość złożoności ludzkiego ciała, jego wartości oraz potrzeby troski o jego prawidłowe funkcjonowanie oraz wykazuje odpowiedzialność za przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki Do zaliczenia przedmiotu wymagana jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowymi pytaniami na teście końcowym; 2. zaliczenie testu. Metody realizacji i weryfikacji: Efekty wiedzy (EK 1-2): Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu Weryfikacja: aktywny udział w zajęciach oraz test sprawdzający Efekty umiejętności (EK 3-4): Realizacja: metody dydaktyczne – prezentacja multimedialna i dyskusja Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów i test sprawdzający Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6): Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.