Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

General Didactics

General data

Course ID: WSR-NR-Z-DYOS
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: General Didactics
Name in Polish: Dydaktyka ogólna i szczegółowa
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla I roku - niestacjonarne I stopnia
(in Polish) Przedmioty dla II roku - niestacjonarne I stopnia
(in Polish) Przedmioty dla III roku - niestacjonarne I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description:

A presentation of recent developments in didactics. The lecture aims at showing the nature of the didactic process and didactic methods; discusses in detail the school as an institution of systematic teaching and education; also, attempts at promoting the basic competences of the teacher within didactic programming and correct application of didactic methods.

Full description:

Course contents:

1.Etymology, genesis and meaning of the term "didactics"

2.The object and tasks of didactics

3.Didactic systems

4.Model of the educating school in the post-concilliar teaching of the Church

5.Provisions and legal status of the reform of educational system in Poland

6.Principles of teaching and learning

7.Methods of teaching and learning

8.Organizational forms of education

9.Didactic tools

10.Bad performance at school

11.The teacher - his didactic and educational tasks and qualifications

12.Competences of a contemporary school Teacher

13.Education in EU countries

14.Educational system in the USA

15.Attitude problems among schoolchildren

Bibliography: (in Polish)

R. M. Gagné, L. J. Briggs, Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa 1992;

K. Konarzewski (Red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Warszawa 1998;

K. Kruszewski (Red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa 1998;

Cz. Kupisiewicz, Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1996;

A. Nalaskowski, Niepokój o szkołę, Kraków 1995;

J. Półturzycki, Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1998;

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

EK_1 - zna podstawy dydaktyczne i systemy dydaktyczne,

EK_2 - zna model szkoły wychowującej w posoborowym nauczaniu Kościoła.

UMIEJĘTNOŚCI:

EK_3 - potrafi porządkować podstawowe pojęcia i koncepcje z zakresu teorii nauczania i uczenia się,

EK_4 - potrafi studiować literaturę podstawową i uzupełniającą oraz potrafi łączyć wiedzy teoretyczną z doświadczeniami szkolnymi,

EK_5 - potrafi kształtować ogólne umiejętności dydaktyczne, przekazuje wiedzę oraz potrafi aktywizować uczniów.

KOMPETENCJE:

EK_6- rozumie cel pracy w zespole, wykazuje odpowiedzialność za wynik pracy grupy.

ECTS:

udział w wykładzie - 9 godzin;

samodzielne przygotowanie się do zaliczenia - 40 godzin;

zaliczenie - 2 godziny;

Łącznie 51 godzin - 2 ECTS.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

WIEDZA: student zna podstawy dydaktyczne i systemy dydaktyczne, zna model szkoły wychowującej w posoborowym nauczaniu Kościoła.

UMIEJĘTNOŚCI: student potrafi porządkować podstawowe pojęcia i koncepcje z zakresu teorii nauczania i uczenia się, potrafi studiować literaturę podstawową i uzupełniającą oraz potrafi łączyć wiedzy teoretyczną z doświadczeniami szkolnymi, potrafi kształtować ogólne umiejętności dydaktyczne, przekazuje wiedzę oraz potrafi aktywizować uczniów.

KOMPETENCJE: rozumie cel pracy w zespole, wykazuje odpowiedzialność za wynik pracy grupy.

Metody realizacji i weryfikacji:

Efekty wiedzy:

Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

Weryfikacja: przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny udział w zajęciach

Efekty umiejętności:

Realizacja: metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny

Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów

Efekty kompetencji społecznych:

Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja

Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)