Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to Family Sciences

General data

Course ID: WSR-NR-Z-WNR
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Introduction to Family Sciences
Name in Polish: Wprowadzenie do nauk o rodzinie
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla I roku - niestacjonarne I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot dotyczy podstaw teologicznego systemu nauk o rodzinie powstałego w Ośrodku Studiów nad Rodziną w Łomiankach.

Full description: (in Polish)

Treści programowe:

1.Koncepcja nauki

2.Postulat integracji poznania naukowego

3.Tło historyczne teologicznego systemu nauk o rodzinie

4.Charakterystyka ogólna nauk o rodzinie - cel utworzenia i uprawiania nauk o rodzinie

5.Identyfikacja małżeństwa i rodziny - definicje rodziny

6.Interdyscyplinarność - kwestie terminologiczne

7.Dualizm a integralna wizja rodziny

8.Kategorie całościujące – powołanie, przymierze, communio personarum.

Bibliography: (in Polish)

1.Bajda J., Powołanie małżeństwa i rodziny, Łomianki 2010;

2.Jaroszyński P., Nauka w kulturze, Radom 2002;

3.Majdański K., Wspólnota życia i miłości, Łomianki 20013;

4.Nauki o rodzinie w służbie ewangelizacji, pr. zb., Warszawa 1995;

5.Ozorowski E., Małżeństwo jako komunia osób, „Studia nad Rodziną” 2002 R. 6, nr 2(11), s. 129-149.

6.„Studia nad Rodziną” 2000 R. 5, nr 1(8);

7.Szymczak J., Definicje rodziny, „Studia nad Rodziną” 2002 R. 6, nr 2(11), s. 151-165.

8.Pierończyk P., Prymat antropologii w poszukiwaniach interdyscyplinarnych, Ocalić obraz człowieka, Opolska Biblioteka Teologiczna 66, Opole 2003, s. 27-38.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK_1 - student identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie.

EK_2 - student charakteryzuje czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz interdyscyplinarną metodologię uprawiania nauk o rodzinie.

Umiejętności:

EK_3 - student potrafi, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące propedeutycznych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie.

Kompetencje:

EK_4 - student jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny.

ECTS:

udział w konwersatorium - 9

przygotowanie do zajęć 15

lektura tekstów - 15

wykonywanie zadań na e-learningu -15

przygotowanie pracy zaliczeniowej - 15

LICZBA ECTS - 3

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

Wiedza (EK 1-2):

Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi zidentyfikować elementarnej terminologii dotyczącej założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie ani scharakteryzować czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie oraz w ograniczonym stopniu charakteryzuje czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 4 (db) – student poprawnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie oraz potrafi ogólnie omówić scharakteryzować czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Ocena 5 (bdb) – student dokładnie identyfikuje elementarną terminologię dotyczącą założeń teologicznego systemu nauk o rodzinie oraz potrafi dokonać dokładnej charakterystyki czym jest poznanie naukowe, miejsce nauk o rodzinie w systemie nauk oraz na czym polega interdyscyplinarna metodologia teologicznego systemu nauk o rodzinie co ma także odzwierciedlenie w jego pisemnych opracowaniach.

Umiejętności (EK 3):

Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie.

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie.

Ocena 4 (db) – student poprawnie potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie.

Ocena 5 (bdb) – student w pełni potrafi korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) opracowywać zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie.

Kompetencje społeczne (EK 4):

Ocena 2 (ndst) – student nie jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny.

Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny.

Ocena 4 (db) – student uznaje wartości i znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny oraz angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach.

Ocena 5 (bdb) – student w pełni jest przekonany o wartości i znaczeniu nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne, które rzetelnie opisuje w opracowaniach.

Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje dodatkowym zadaniem;

2. zaliczenie wszystkich zadań (ćwiczeń) na e-learningu.

(studenci niestacjonarni - więcej ECTS) 3. przygotowanie pracy semestralnej Opóźnienie w terminie złożenia pracy skutkuje obniżeniem oceny końcowej o pół stopnia za każdy tydzień.

Metody realizacji i weryfikacji:

Metody:

Efekty wiedzy (EK 1-2):

metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu;

weryfikacja: na e-learningu sprawdzenie indywidualnych zadań i testów (test wielokrotnego wyboru /MCQ/, test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/, test T/N, test uzupełniania odpowiedzi)

Efekty umiejętności (EK 3):

metody dydaktyczne – praca z tekstem, PN-ISO

weryfikacja - bieżąca informacja zwrotna sprawdzenie przesłanych zadań dotyczących podstawowych pojęć w teologicznym systemie nauk o rodzinie, obserwacja aktywności studentów

niestacjonarni plus praca semestralna,

Efekty kompetencji społecznych (EK 4):

metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów, bieżąca informacja zwrotna.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)