Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Art of communication

General data

Course ID: WSR-NRN-1-SK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Art of communication
Name in Polish: Sztuka komunikacji
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

NRL_W02

NRL_W14

NRL_U04

NRL_U08

NRL_K01

NRL_K06

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwój umiejętności autoprezentacji: budowanie poczucia własnej wartości, przyswojenie podstawowej wiedzy związanej z komunikacją interpersonalną, wystąpieniami publicznymi oraz praktyczne ćwiczenia technik i taktyk autoprezentacji

Full description: (in Polish)

Zajęcie te mają charakter warsztatowy. Z uwagi na małą liczbę godzin kurs jest intensywny i wymaga od słuchaczy pełnego uczestnictwa i uwagi.

Na warsztaty składać się będą następujące bloki tematyczne:

1. Wprowadzenie do autoprezentacji - czym jest autoprezentacja, co stoi na przeszkodzie dobrej autoprezentacji etc.

2. Budowanie poczucia własnej wartości - wzmocnienie poczucia własnej wartości, odkrycie naszych traum, zranień jest drogą do wzmocnienia wartości siebie, uzyskania pełniejszego obrazu samego siebie, swoich mocnych i słabych stron.

3. Komunikacja - znaczenie komunikacji, jej modele, techniki skutecznego słuchania, komunikacja werbalna i niewerbalna etc.

4. Techniki i taktyki autoprezentacji - jak się skutecznie prezentować, jak sobie radzić ze stresem, potknięciami, trudnymi pytaniami etc.

5. Zajęcia praktyczne - ćwiczymy autoprezentację.

Bibliography: (in Polish)

1. Beck G., Podręcznik manipulacji. Zakazana retoryka, wyd. Wydawnictwo HELION, Gliwice 2005.

2. Detz J., Sztuka komunikacji. Nie co mówić, ale jak mówić, przekład Bartosik J., wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.

3. Gialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, wyd. GWP, Sopot 2016.

4. Leary M. Wywieranie wrażenia. Strategia autoprezentacji, wyd. GWP, Sopot 2017.

5. Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, wyd. POLTEXT, Warszawa 2000.

6. Spillane M., Zaprezentuj siebie, Podręcznik dla nowoczesnego mężczyzny, wyd. MUZA SA, Warszawa 2003.

7. Spillane M., Zaprezentuj siebie, Podręcznik dla nowoczesnej kobiety, wyd. MUZA SA, Warszawa 1996.

8. Struzik Z., Metodyka Pracy Naukowej, wyd. Instytut Papieża Jana Pawła II, Warszawa 2020. (wybrane rozdziały dotyczące Prezentacji).

9. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, wyd. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

NRL_W02 - zna elementarną terminologię używaną w naukach o rodzinie i rozumie jej źródła,

NRL_W14 - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych,

metodach, technikach i narzędziach badawczych.

Umiejętności:

NRL_U04 - posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT),

NRL_U08 - posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia projektów

działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej,

Kompetencje społeczne:

NRL_K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

(intelektualnego i religijno-duchowego),

NRL_K06 - docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; jest przygotowany do uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania

prorodzinne i wykazuje zdolność do porozumiewania się z osobami

będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.

ECTS:

Liczba ECTS: 1

udział w ćwiczeniach: 12 godz.

przygotowanie zadań zaliczeniowych: 10 godz.

lektura literatury przedmiotu: 8 godz.

Suma godzin: 30 godz. = 1 ECTS

[1 ECTS = 30/25 godz.]

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zajęcia prowadzone w MS Teams

Link:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4e6c532f69164bba9768a9c906d7604c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=e52bdeb2-031b-4b49-90ae-bf45c3e052ed&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Do zaliczenia wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach w kontakcie synchronicznym przez MS Teams;

2. Wykonanie zadanych ćwiczeń i przesłanie ich na platformie Moodle.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę.

Kryteria oceniania:

Ocena 2 (ndst)

– Wiedza (NRL_W02,NRL_W14): student nie potrafi scharakteryzować podstawowej wiedzy dotyczącej sztuki komunikacji oraz nie potrafi wskazać podstawowych zasad dobrej komunikacji; student nie potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i komunikacji; nie potrafi skonstruować poprawnej wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): student nie posiada świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie

potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student nie jest przygotowany do pełnienia w/w ról , nie posiada świadomości odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami.

Ocena 3 (dst)

– Wiedza (NRL_W02,NRL_W14): student w ograniczonym stopniu potrafi scharakteryzować podstawową wiedzę dotyczącą sztuki komunikacji oraz w stopniu dostatecznym potrafi wskazać podstawowe zasady dobrej komunikacji; student częściowo potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student częściowo potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i prezentowania się; w ograniczonym stopniu potrafi skonstruować poprawne wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): student w ograniczonym stopniu posiada świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dostatecznie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student częściowo jest przygotowany do pełnienia w/w ról , posiada w stopniu dostatecznym świadomość odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami.

Ocena 4 (db)

– Wiedza (NRL_W02,NRL_W14): student poprawnie charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą sztuki komunikacji i autoprezentacji oraz w stopniu dobrym (min 50%) potrafi wskazać podstawowe zasady dobrej komunikacji; student dość dobrze (min 50%) potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i prezentowania się; wykazuje dobre umiejętności poprawnego konstruowania wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): student wie i posiada wystarczający (min. 50%) poziom wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student częściowo jest przygotowany do pełnienia w/w ról, posiada w świadomość odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami. Ponadto angażuje się w przebieg

prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach.

Ocena 5 (bdb)

- Wiedza( NRL_W02,NRL_W14): student bardzo dobrze charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą sztuki komunikacji i autoprezentacji oraz w stopniu bardzo dobrym (min 80%) potrafi wskazaćzasady dobrej komunikacji; student dość potrafi formułować wypowiedzi zgodnie z zasadami dobrej komunikacji;;

- Umiejętności (NRL_U04, NRL_U08): student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu sztuki komunikacji do poprawnej prezentacji i prezentowania się; wykazuje bardzo dobre umiejętności poprawnego konstruowania wypowiedzi, zgodnie z zasadami autoprezentacji;

- Kompetencje społeczne (NRL_K01, NRL_K06): poziom wiedzy i umiejętności,bardzo dobrze rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań mediatora czy asystenta rodziny, pracownika opieki społecznej i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student jest przygotowany do pełnienia w/w ról, posiada w świadomość odpowiedzialności w pracy z rodziną i konieczności jasnego, rzetelnego komunikowania się z klientami. Ponadto bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne logiczne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 10 hours more information
Coordinators: Zdzisław Struzik
Group instructors: Zdzisław Struzik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)