Introduction to psychology
General data
Course ID: | WSR-NRN-1-WdP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Introduction to psychology |
Name in Polish: | Wprowadzenie do psychologii |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia z dziedziny psychologii ogólnej, mają na celu przybliżenie studentom głównych nurtów myśli psychologicznej i podstawowych pojęć psychologii. Zarysowuje także studentom psychologię jako naukę - jej założenia, metody badawcze. |
Full description: |
(in Polish) Tematy szczegółowe: 1. Psychologia jako nauka 2. Psychoanaliza - jakości psychiczne, popędy, teoria osobowości 3. Psychoanaliza - metoda leczenia 4. Podstawowe pojęcia psychologiczne wywodzące się z psychoanalizy - mechanizmy obronne, opór, przeniesienie 5. Behawioryzm - teoria, badania i metoda 6. Psychologia procesów poznawczych 7. Podstawowe eksperymenty psychologii społecznej 8. Inne pojęcia i teorie psychologiczne. |
Bibliography: |
(in Polish) Strelau J., Psychologia: podręcznik akademicki. T. 2, Psychologia ogólna. Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdńsk 2004, r. 1-4. Zimbardo, P. Psychologia i życie. Warszawa: PWN, 2020 (4 wydanie). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia: Efekty wiedza - student ma podstawową wiedzę na temat psychologicznych podstaw rozwoju człowieka w cyklu życia, w aspekcie psychosomatycznym, społecznym, opartą o podstawowe nurty myśli psychologicznej; zna rodzaje więzi rodzinnych i społecznych, posiada elementarną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń. Umiejętności - student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych, opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań, w oparciu o znajomość podstawowych pojęć psychologicznych oraz nurtów w psychologii ogólnej. Kompetencje - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (intelektualnego i religijno-duchowego) zwłaszcza w zakresie podstaw psychologii. ECTS: udział w wykładzie - 18 przygotowanie do wykładu i lektura tekstów - 52 konsultacje - 5 przygotowanie do egzaminu - 15 SUMA GODZIN 90 LICZBA ECTS - 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących psychologii ogólnej, potrafi przeanalizować prawidłowości psychologii człowieka dorosłego, potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące psychologii ogólnej - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących psychologii ogólnej, potrafi wskazać prawidłowości psychologii człowieka dorosłego, potrafi krytycznie omówić podejścia naukowe dotyczące psychologii ogólnej - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe prawidłowości znane z psychologii ogólnej, potrafi omówić podejścia naukowe w psychologii ogólnej - na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi przeanalizować problematyki psychologii ogólnej, nie potrafi wskazać prawidłowości psychologii człowieka dorosłego Oceną końcową jest ocena z egzaminu testowego. Metody: Efekty wiedzy metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu weryfikacja: Kolokwium pisemne, aktywne uczestnictwo w zajęciach Efekty umiejętności metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja weryfikacja - Kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych : metody dydaktyczne – dyskusja weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.