(in Polish) Psychologia miłości
General data
Course ID: | WSR-P-PsM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia miłości |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z przeglądem teorii psychologii miłości. Zajęcia odnoszą się do następujących kwestii: Jak zdefiniować miłość? Co decyduje o atrakcyjności i doborze partnera? Jakie istnieją podstawowe teorie miłości? Jakie są praktyczne implikacje tych teorii? Co sprzyja trwałości związku a co jest dla niego zagrożeniem? |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia obejmują następujące treści merytoryczne: 1. Ewolucyjna teoria miłości 2. Trójczynnikowa teoria miłości Sternberga 3. Style miłości wg Lee 4. Atrakcyjność wzajemna z perspektywy psychologii społecznej 5. Dynamika związku - kryzysy i zdrada 6. Miłość z perspektywy teorii przywiązania |
Bibliography: |
(in Polish) Aronson, Wilson, Akert (red.). "Psychologia społeczna. Serce i umysł." Rozdz. 10 "Atrakcyjność interpersonalna." (s. 402-452) Wyd. Zysk i S-ka. 1997. Buss, D. "Ewolucja pożądania. Jak ludzie dobierają się w pary." GWP. 2014. Czyżkowska, A. "Krótka książka o miłości." Wyd. Liberi Libri. 2018. Sternberg, R.J., Weis, K. "Nowa psychologia miłości". Biblioteka Moderatora. 2007. Wojciszke, B. "Psychologia miłości." GWP. 2019. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia: WIEDZA: student powinien nabyć wiedzę o podstawowych teoriach psychologii miłości, badaniach empirycznych z nimi powiązanych, znać podstawowe zasady i dynamikę funkcjonowania par, a także zdobyć wiedzę o funkcjonowaniu par oraz zagrożeniach dla trwałości związku UMIEJĘTNOŚCI: student powinien zdobyć umiejętności korzystania z nabytej wiedzy, potrzebnej do identyfikacji różnego rodzaju problemów miłosnych oraz sposobów zapobiegania im KOMPETENCJE/POSTAWY: student powinien mieć świadomość konieczności stałego uzupełniania wiedzy. Powinien się cechować postawą otwartości na różnego rodzaju problemy i uzyskać kompetencje wstępnego ich diagnozowania oraz zapobiegania kryzysom ECTS: udział w wykładzie - 18 przygotowanie do wykładu i lektura tekstów - 60 konsultacje - 5 przygotowanie do egzaminu - 15 SUMA GODZIN 98 LICZBA ECTS - 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania: Efekty wiedzy metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, problemowy, indywidualna lektura literatury przedmiotu weryfikacja: Kolokwium pisemne, aktywne uczestnictwo w zajęciach Efekty umiejętności metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja weryfikacja - Kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych: metody dydaktyczne – dyskusja weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna Na ocenę końcową składają się: 1. ocena z artykułu, prezentacji przygotowanej przez studenta 2. ocena z egzaminu końcowego (egzamin pisemny testowy) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.