Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Coaching – tutoring – psychotherapy

General data

Course ID: WT-DCM-CTP
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Coaching – tutoring – psychotherapy
Name in Polish: Coaching - tutoring - psychoterapia
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
Course homepage: http://s43l41x
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu wprowadzenie studentów do tematyki profesjonalnej pracy z drugim człowiekiem w różnych kontekstach zawodowych. Zostanie omówione czym różnią się poszczególne profesje zawodowe pracujące z klientem w różnym aspekcie (coach, tutor, mentor, psycholog, psychoterapeuta, psychiatra).

Full description: (in Polish)

Studenci będą mogli zapoznać się z różnicami pomiędzy profesjonalną a nieprofesjonalną usługą/pomocą pełnioną wobec drugiej osoby. Poznają różnice w kompetencjach, celach, wymaganiach, pracy coacha, tutora, mentora, psychologa, psychoterapeuty i psychiatry. Studenci będą mogli poznać zarys warsztatu (technik i rodzajów interwencji) poszczególnych profesji zawodowych z zaakcentowanymi różnicami pomiędzy nimi. Szczególny nacisk będzie położony na etyczne i profesjonalne granice oddziaływań w każdym z zawodów, oraz odmienne rozumienie sytuacji i problemów z jakimi przychodzi klient. Ważnym aspektem będzie wiedza na temat tego w jakiej sytuacji każdy z wyżej wymienionych profesjonalistów powinien udzielać wsparcia czy pomocy. Na zajęciach zostaną przedstawione i omówione konkretne przykłady klientów i różne rodzaje interwencji.

Bibliography: (in Polish)

Antkowiak R. (2009). Wprowadzenie do psychoterapii. Psychiatria w Praktyce Klinicznej, tom 2, nr 1, 15-22

Barbaro B. (2013). Tezy o psychoterapii w Polsce. Psychoterapia, 1 (164), strony 5-14

Czabała J.C. (2016). Poradnictwo psychologiczne a psychoterapia. Roczniki psychologiczne, XIX, 3, 519-533

Mellibruda J. (2011). Siedem ścieżek integracji psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo Zielone Drzewo

Sidor-Rządkowska M. (2012). Profesjonalny coaching: zasady i dylematy etyczne w pracy coacha. Warszawa: Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Smółka P. (2011). Podejście oparte na dowodach w coachingu: istota oraz implikacje dla praktyki. Coaching review, 1, s. 5-19

Szewczuk P. (2005). O pomaganiu i psychoterapeutach. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

Wujec B. (2012). Geneza i definicje coachingu. Coaching review, 1/2012 (4), s. 4-28

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Ad KU2_W02

zna podstawową metodologię coachingową i trenerską (metody szkoleniowe); charakteryzuje metody coachingowe; psychoterapeutyczne i toturingowe

Ad KU2_W07

zna terminy i pojęcia z dziedziny psychologii, podstaw komunikacji interpersonalnej;

Ad KU2_U08

zdobywa samodzielnie wiedzę, potrafi zarządzać sobą i swoją karierą

Ad KU2_K01,

potrafi uczyć się przez całe życie

Ad KU2_K03

potrafi pracować w grupie i potrafi przyjąć różne w niej role

Kod do Ms-Teams:

s43l41x

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Konwersatorium - prezentacja zaliczeniowa, aktywny udział w konserwatorium

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Błażej Szostek
Group instructors: Błażej Szostek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)