Coaching – tutoring – psychotherapy
General data
Course ID: | WT-DCM-CTP |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Coaching – tutoring – psychotherapy |
Name in Polish: | Coaching - tutoring - psychoterapia |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://s43l41x |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu wprowadzenie studentów do tematyki profesjonalnej pracy z drugim człowiekiem w różnych kontekstach zawodowych. Zostanie omówione czym różnią się poszczególne profesje zawodowe pracujące z klientem w różnym aspekcie (coach, tutor, mentor, psycholog, psychoterapeuta, psychiatra). |
Full description: |
(in Polish) Studenci będą mogli zapoznać się z różnicami pomiędzy profesjonalną a nieprofesjonalną usługą/pomocą pełnioną wobec drugiej osoby. Poznają różnice w kompetencjach, celach, wymaganiach, pracy coacha, tutora, mentora, psychologa, psychoterapeuty i psychiatry. Studenci będą mogli poznać zarys warsztatu (technik i rodzajów interwencji) poszczególnych profesji zawodowych z zaakcentowanymi różnicami pomiędzy nimi. Szczególny nacisk będzie położony na etyczne i profesjonalne granice oddziaływań w każdym z zawodów, oraz odmienne rozumienie sytuacji i problemów z jakimi przychodzi klient. Ważnym aspektem będzie wiedza na temat tego w jakiej sytuacji każdy z wyżej wymienionych profesjonalistów powinien udzielać wsparcia czy pomocy. Na zajęciach zostaną przedstawione i omówione konkretne przykłady klientów i różne rodzaje interwencji. |
Bibliography: |
(in Polish) Antkowiak R. (2009). Wprowadzenie do psychoterapii. Psychiatria w Praktyce Klinicznej, tom 2, nr 1, 15-22 Barbaro B. (2013). Tezy o psychoterapii w Polsce. Psychoterapia, 1 (164), strony 5-14 Czabała J.C. (2016). Poradnictwo psychologiczne a psychoterapia. Roczniki psychologiczne, XIX, 3, 519-533 Mellibruda J. (2011). Siedem ścieżek integracji psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo Zielone Drzewo Sidor-Rządkowska M. (2012). Profesjonalny coaching: zasady i dylematy etyczne w pracy coacha. Warszawa: Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. Smółka P. (2011). Podejście oparte na dowodach w coachingu: istota oraz implikacje dla praktyki. Coaching review, 1, s. 5-19 Szewczuk P. (2005). O pomaganiu i psychoterapeutach. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej Wujec B. (2012). Geneza i definicje coachingu. Coaching review, 1/2012 (4), s. 4-28 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Ad KU2_W02 zna podstawową metodologię coachingową i trenerską (metody szkoleniowe); charakteryzuje metody coachingowe; psychoterapeutyczne i toturingowe Ad KU2_W07 zna terminy i pojęcia z dziedziny psychologii, podstaw komunikacji interpersonalnej; Ad KU2_U08 zdobywa samodzielnie wiedzę, potrafi zarządzać sobą i swoją karierą Ad KU2_K01, potrafi uczyć się przez całe życie Ad KU2_K03 potrafi pracować w grupie i potrafi przyjąć różne w niej role Kod do Ms-Teams: s43l41x |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Konwersatorium - prezentacja zaliczeniowa, aktywny udział w konserwatorium |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Błażej Szostek | |
Group instructors: | Błażej Szostek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.