Emotional communication with the sick in the family
General data
Course ID: | WT-DCM-U2-KE |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Emotional communication with the sick in the family |
Name in Polish: | Komunikacja emocjonalna z chorym w rodzinie |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) Celem warsztatów „komunikacja emocjonalna z pacjentem w rodzinie” jest uwrażliwienie studentów na potrzeby ,trudne emocje oraz treści poznawcze pacjentów, oraz zdobycie przez nich umiejętności dobrej komunikacji uwzględniającej te emocje i prowadzącej do porozumienia. Metody dydaktyczne: ćwiczenia w dwójkach, grupach, dyskusje w podgrupach i na forum, psychodrama, odgrywanie scenek ,miniwykłady . |
Bibliography: |
(in Polish) Grupa 1: Ks.Jan Kaczkowski, Piotr Żyłka., Życie na pełnej petardzie, Wydawnictwo WAM,2015 Dzierżanowski T., Brzegi dobrej rzeki, Multico Kubler -Ross E.,(1998) Rozmowy o śmierci i umieraniu, Poznań, Media Rodzina of Poznań Grzesiuk., Spotkania które leczą, Nasza Księgarnia, Warszawa 1987 Gordon T., (1999) Pacjent jako partner, Warszawa., PAX De Walden Gałuszko K.,(1996) U kresu Eric-Emmanuel Schmitt.,(2017) Oskar i pani Róża, Znak Maxie C.Maultzby JR. Marius Wirga , Michael De Bernardi .,ABC Twoch Emocji , Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan, Żnin2019 Grupa 2: Dzierżanowski T., Brzegi dobrej rzeki, Multico Kubler -Ross E.,(1998) Rozmowy o śmierci i umieraniu, Poznań, Media Rodzina of Poznań Grzesiuk., Spotkania które leczą, Nasza Księgarnia, Warszawa 1987 Gordon T., (1999) Pacjent jako partner, Warszawa., PAX De Walden Gałuszko K.,(1996) U kresu Eric-Emmanuel Schmitt.,(2017) Oskar i pani Róża, Znak |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Grupa 1: Efekty kształcenia w zakresie : Wiedzy: Przekazana wiedza na temat zasad komunikacji ogólnoludzkiej , wiedza na temat neuronów lustrzanych ,rodzajów empatii i znaczenia jej w komunikacji emocjonalnej z pacjentem, wiedza na temat Racjonalnej Terapii Zachowania ,zasad zdrowego myślenia, wpływu treści poznawczych (myśli ,założeń ,schematów myślenia)na emocje i zachowania zarówna osób zdrowych jak i będących w sytuacji choroby. Poznanie etapów straty (strata osób ,strata zdrowia ,wartości). Umiejętności: Student nabędzie umiejętności świadomej komunikacji, będzie świadomy własnych przekazów oraz ich wpływu na chorego. Będzie umiał adekwatnie odpowiedzieć na potrzeby chorych w swojej rodzinie i w rodzinach znajomych. Nabędzie umiejętności oddzielania myśli od emocji, zrozumie wpływ myśli na emocje i zachowania swoje oraz osób chorych., będzie umiał rozpoznać emocje chorego ,nawet te wyrażone nie wprost. Będzie bardziej świadomy swoich uczuć, poziomu empatii i postaw wobec chorych. Kompetencji społecznych: Student będzie potrafił komunikować się z chorym w sposób otwarty, empatyczny, będzie potrafił dostrzec sytuacje kryzysowe, będzie potrafił adekwatnie reagować na emocjonalne przekazy chorego, będzie umiał mu towarzyszyć. Grupa 2: Efekty kształcenia w zakresie : Wiedzy: Przekazana wiedza na temat zasad komunikacji ogólnoludzkiej, rodzajów komunikacji, teorii komunikacji von Thuna (teoria czworga uszu), wiedza na temat kanałów przepływu informacji ( komunikacja werbalna i niewerbalna), wiedza na temat sytuacji osoby chorej ,jej potrzeb i przeżywanych emocji, szczególnie tych trudnych, wiedza na temat specyfiki komunikacji z chorym(często emocje wyrażane nie wprost tzw. ‘jaskółki”), wiedza na temat możliwych dylematów jakie przeżywają chorzy i ich rodziny. Umiejętności: Student nabędzie umiejętności świadomej komunikacji, będzie świadomy własnych przekazów oraz ich wpływu na chorego. Będzie umiał adekwatnie odpowiedzieć na potrzeby chorych w swojej rodzinie i w rodzinach znajomych. Będzie umiał rozpoznać emocje chorego, nawet te wyrażone nie wprost. Będzie bardziej świadomy swoich uczuć i postaw wobec chorych. Kompetencji społecznych: Student będzie potrafił komunikować się z chorym w sposób otwarty, będzie potrafił dostrzec sytuacje kryzysowe, będzie potrafił adekwatnie reagować na emocjonalne przekazy chorego, będzie umiał mu towarzyszyć. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.