Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Emotional communication with the sick in the family

General data

Course ID: WT-DCM-U2-KE
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Emotional communication with the sick in the family
Name in Polish: Komunikacja emocjonalna z chorym w rodzinie
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups: (in Polish) Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Full description: (in Polish)

Celem warsztatów „komunikacja emocjonalna z pacjentem w rodzinie” jest uwrażliwienie studentów na potrzeby ,trudne emocje oraz treści poznawcze pacjentów, oraz zdobycie przez nich umiejętności dobrej komunikacji uwzględniającej te emocje i prowadzącej do porozumienia.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia w dwójkach, grupach, dyskusje w podgrupach i na forum, psychodrama, odgrywanie scenek ,miniwykłady .

Bibliography: (in Polish)

Grupa 1:

Ks.Jan Kaczkowski, Piotr Żyłka., Życie na pełnej petardzie, Wydawnictwo WAM,2015

Dzierżanowski T., Brzegi dobrej rzeki, Multico

Kubler -Ross E.,(1998) Rozmowy o śmierci i umieraniu, Poznań, Media Rodzina of Poznań

Grzesiuk., Spotkania które leczą, Nasza Księgarnia, Warszawa 1987

Gordon T., (1999) Pacjent jako partner, Warszawa., PAX

De Walden Gałuszko K.,(1996) U kresu

Eric-Emmanuel Schmitt.,(2017) Oskar i pani Róża, Znak

Maxie C.Maultzby JR. Marius Wirga , Michael De Bernardi .,ABC Twoch Emocji , Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan, Żnin2019

Grupa 2:

Dzierżanowski T., Brzegi dobrej rzeki, Multico

Kubler -Ross E.,(1998) Rozmowy o śmierci i umieraniu, Poznań, Media Rodzina of Poznań

Grzesiuk., Spotkania które leczą, Nasza Księgarnia, Warszawa 1987

Gordon T., (1999) Pacjent jako partner, Warszawa., PAX

De Walden Gałuszko K.,(1996) U kresu

Eric-Emmanuel Schmitt.,(2017) Oskar i pani Róża, Znak

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Grupa 1:

Efekty kształcenia w zakresie :

Wiedzy:

Przekazana wiedza na temat zasad komunikacji ogólnoludzkiej , wiedza na temat neuronów lustrzanych ,rodzajów empatii i znaczenia jej w komunikacji emocjonalnej z pacjentem, wiedza na temat Racjonalnej Terapii Zachowania ,zasad zdrowego myślenia, wpływu treści poznawczych (myśli ,założeń ,schematów myślenia)na emocje i zachowania zarówna osób zdrowych jak i będących w sytuacji choroby. Poznanie etapów straty (strata osób ,strata zdrowia ,wartości).

Umiejętności:

Student nabędzie umiejętności świadomej komunikacji, będzie świadomy własnych przekazów oraz ich wpływu na chorego. Będzie umiał adekwatnie odpowiedzieć na potrzeby chorych w swojej rodzinie i w rodzinach znajomych. Nabędzie umiejętności oddzielania myśli od emocji, zrozumie wpływ myśli na emocje i zachowania swoje oraz osób chorych., będzie umiał rozpoznać emocje chorego ,nawet te wyrażone nie wprost. Będzie bardziej świadomy swoich uczuć, poziomu empatii i postaw wobec chorych.

Kompetencji społecznych:

Student będzie potrafił komunikować się z chorym w sposób otwarty, empatyczny, będzie potrafił dostrzec sytuacje kryzysowe, będzie potrafił adekwatnie reagować na emocjonalne przekazy chorego, będzie umiał mu towarzyszyć.

Grupa 2:

Efekty kształcenia w zakresie :

Wiedzy:

Przekazana wiedza na temat zasad komunikacji ogólnoludzkiej, rodzajów komunikacji, teorii komunikacji von Thuna (teoria czworga uszu), wiedza na temat kanałów przepływu informacji ( komunikacja werbalna i niewerbalna), wiedza na temat sytuacji osoby chorej ,jej potrzeb i przeżywanych emocji, szczególnie tych trudnych, wiedza na temat specyfiki komunikacji z chorym(często emocje wyrażane nie wprost tzw. ‘jaskółki”), wiedza na temat możliwych dylematów jakie przeżywają chorzy i ich rodziny.

Umiejętności:

Student nabędzie umiejętności świadomej komunikacji, będzie świadomy własnych przekazów oraz ich wpływu na chorego. Będzie umiał adekwatnie odpowiedzieć na potrzeby chorych w swojej rodzinie i w rodzinach znajomych. Będzie umiał rozpoznać emocje chorego, nawet te wyrażone nie wprost. Będzie bardziej świadomy swoich uczuć i postaw wobec chorych.

Kompetencji społecznych:

Student będzie potrafił komunikować się z chorym w sposób otwarty, będzie potrafił dostrzec sytuacje kryzysowe, będzie potrafił adekwatnie reagować na emocjonalne przekazy chorego, będzie umiał mu towarzyszyć.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)