Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Job crisis management

General data

Course ID: WT-DCM-ZK
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Job crisis management
Name in Polish: Zarządzanie kryzysem w pracy
Organizational unit: Institute of General Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwymi sytuacjami kryzysowymi w pracy oraz sposobem przeciwdziałania ich wystąpieniu, ewentualnie ich rozwiązywania. W trakcie zajęć studenci nie tylko uzyskają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego (zarządzania w kryzysie), ale także zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą oraz prawa, komunikacji i psychologii społecznej.

Full description: (in Polish)

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z możliwymi sytuacjami kryzysowymi w pracy oraz sposobem przeciwdziałania ich wystąpieniu, ewentualnie możliwościami ich rozwiązywania, o ile już zaistnieją. W trakcie zajęć studenci nie tylko uzyskają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego (zarządzania w kryzysie), ale także zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania zmianą oraz prawa, komunikacji i psychologii społecznej.

W trakcie zajęć omówione zostaną m.in. takie zjawiska i problemy oraz metody ich zapobiegania/ zwalczania jak: mobbing, molestowanie, anomia pracownicza, dyskryminacja, wypalenie zawodowe i depresja, konflikt między pracownikami, wyuczona bezradność. Podjęty zostanie także temat motywacji i poprawnej komunikacji w organizacji, a także kultury (zaufania; nieufności).

Zajęcia będą miały praktyczny wymiar. W ich trakcie studenci zmierzą się przykładami sytuacji kryzysowych (case-study). Zostaną omówione przyczyny ich zaistnienia, istota, możliwe działania do podjęcia celem przeciwdziałania ich wystąpieniu w przyszłości.

Bibliography: (in Polish)

1. S. Wojciechowska-Filipek, Zarządzanie w kryzysie, CEDEWU.PL, Warszawa 2014;

2. Z. Ciekanowski, J. Nowicka, H. Wyrębek, Zarządzanie zasobami ludzkimi w sytuacjach kryzysowych, CEDEWU.PL, Warszawa 2017;

3. O. Rzycka, Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty, Wolters Kluwer, Warszawa 2015;

4. R. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN;

5. Podręcznik Menedżera, Harvard Business Reviev, Dom Wydawniczy Rebis

6. I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera;

7. I. Warwas, A. Rogozińska-Pawełczyk, Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Uni. Łódzkiego, Łódź 2016;

8. D. Ambroziak, M. Maj, Oszustwa i nieuczciwość, w organizacjach. Problem anomii pracowniczej, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Opis ECTS:

EK nr 1 rozpoznaje, nazywa i definiuje podstawowe sytuacje kryzysowe w pracy.

EK nr 2 ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowym pojęć z obszaru zarządzania kryzysem, zarządzania zmianą, zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacjach kryzysowych oraz coachingu i mediacji.

EK nr 3 posiada umiejętności planowania i wdrażania w życie rozwiązań, które mają przeciwdziałać sytuacjom kryzysowym w pracy. Dobiera odpowiednie rozwiązania do kryzysu, który wystąpił w miejscu pracy.

EK nr 4 Wyciąga wnioski na przyszłość dot. możliwości wystąpienia i zapobiegania podobnym kryzysom w pracy.

EK nr 5 Zachowuje ostrożność/krytycyzm w wyrażaniu opinii, potrafi dyskutować i argumentować (zdolności i kompetencje perswazyjne). Wykazuje się umiejętnością pracy w zespole - rozumie istotę pracy w zespole, potrafi kierować pracą zespołu.

Opis ECTS:

Udział w ćwiczeniach 30

Przygotowanie do ćwiczeń 30

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zajęcia mają w znacznej mierze charakter praktyczny. Stąd istotny wpływ na końcową ocenę będzie miała bieżąca w ich trakcie praca studenta (wykonywanie ćwiczeń i zadań; aktywność).

Nieobecności:

Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) oraz odrobienia zajęć skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)