Crisis management
General data
Course ID: | WT-DCM-ZKR |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Crisis management |
Name in Polish: | Zarządzanie kryzysowe |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://3009ikk |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przygotować studenta do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych w różnego rodzaju instytucjach, firmach, organizacjach. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest: - nabycie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego (crisis management) - umiejętność stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji, sytuowania działań PR w obszarze kultury medialnej, umiejętność tworzenia tekstów i komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym - pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia strategii komunikacyjnych kryzysowych, zasad tworzenia dobrego wizerunku organizacji, współczesnych reguł i trendów w PR |
Bibliography: |
(in Polish) Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2013. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Łaszyn A., Media i ty, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice 2012 Mitroff I.I., Pearson Ch.M., Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Podręcznik usprawniający zdolność do reagowania w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 1998. Mittelstaedt R.E., Jak uniknąć pomyłek, które mogą zniszczyć Twoją organizację. Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych – drobne błędy, które przeoczono..., Gliwice 2006. Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003. Nogalski B., Marcinkiewicz H., Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Warszawa 2004. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, Warszawa 2005. Rydzak W., Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006, s. 276-293. Rydzak W., Zarządzanie kryzysami, Poznań 1999. Smektała T.; Public Relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2001 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2021/22: 3009ikk EK nr 1: student potrafi przedstawić prawidłowości działania w obszarach związanych z zarządzaniem kryzysowym EK nr 2: student potrafi zaangażować i współdziałać z odpowiednimi służbami, instytucjami, organizacjami, grupami otoczenia i opinią publiczną w sytuacjach kryzysowych EK nr 3: student potrafi stworzyć zespołowo strategię komunikacji kryzysowej uwzględniając wszystkie jej elementy, potrafi podjąć pracę w sztabie kryzysowym i zarządzać informacją kryzysową w różnych kanałach komunikacyjnych EK nr 4: student dobiera prawidłowo narzędzia i kanały komunikacji w zależności od rodzaju kryzysu EK nr 5: student samodzielnie dobiera odpowiednie formy postępowania wobec sytuacji kryzysowych, korzystając z wiedzy nt. prawidłowości działania w obszarach związanych z zarządzaniem kryzysowym EK nr 6: student, w oparciu o zdobytą wiedzę, potrafi wskazać możliwe skutki określonego postępowania w sytuacjach kryzysowych Osiągnięte przez: Wykład konwersatoryjny Dyskusja panelowa Giełda pomysłów (burza mózgów) Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Studium przypadku Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 przygotowanie do ćwiczeń: 10 praca własna, warsztatowa: 20 suma godzin: 60 ECTS: 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się: 1/2 - aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach 1/2 - zespołowa prezentacja projektu na zajęciach w wyznaczonym terminie |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Knecht | |
Group instructors: | Tomasz Knecht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2021/22: 3009ikk |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.