Media in Polish
General data
Course ID: | WT-DKS-CMP |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Media in Polish |
Name in Polish: | Media w Polsce |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami historycznymi rynku medialnego w Polsce – podstawowym prawodawstwem, instytucjami oraz działającymi na polskim rynku medialnym firmami. Wymagania wstępne: brak |
Full description: |
(in Polish) ćwiczenia do wykładu "Media w Polsce" Metody oceny: napisanie 2 prac (media lokalne w wybranym mieście oraz praca z treści lektur) Bieżąca znajomość polskiego rynku medialnego. |
Bibliography: |
I. Janke, Kategoria: dziennikarstwo dworskie, http://www.rp.pl/artykul/428364.html A. Adamski, Internet a polskie prawo prasowe – stan obecny i propozycje zmian, „Kultura i Historia” 2010 nr 17, http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/1686 (dostęp 12.02.2010). A. Adamski, Strony internetowe a wymóg rejestracji prasy, „Państwo i Prawo” 2010 nr 2, s. 30-43. A. Adamski, Internet – medium, prasa czy środowisko komunikacyjne?, „Zeszyty Prawnicze UKSW” 10.1. Jan M. Kujawski, Streaming radio w Internecie, http://www.radiotrack.pl/index.php/radio-jako-medium/raporty/107-streaming-audio-w-internecie. C. Michalski, Zmarnowany czakram, w: tenże, Gorsze światy, Lublin 2006, s. 95-124 ALBO „Arcana” 2003 nr 54(6), s. 5-19. I. Krzemiński, Czego nas uczy Radio Maryja?, Warszawa 2009. W. Łysiak, Rzeczpospolita kłamców. Salon, Warszawa 2004 LUB (do wyboru) R. Ziemkiewicz, Michnikowszczyzna. A. Michnik, Kościół, lewica, dialog LUB (do wyboru) Między Panem a Plebanem. J. Trznadel, Hańba domowa, Warszawa 1996. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Student zna podstawy i funkcjonowanie polskiego systemu medialnego w przeszłości i obecnie, rozróżnia najważniejsze podmioty na polskim rynku medialnym, instytucje kształtujące i nadzorujące rynek mediów. 2. Rozumie zasady rządzące rynkiem mediów lokalnych i regionalnych w Polsce 3. Potrafi wskazać zależności i powiązania między najważniejszymi podmiotami na polskim rynku medialnym oraz linie programowe najważniejszych polskich mediów. 4. jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach medialnych i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.