Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Analysis and edition of medical texts (magazines, leaflets, marketing texts, etc.) - medical copywriting

General data

Course ID: WT-DKS-DMA
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Analysis and edition of medical texts (magazines, leaflets, marketing texts, etc.) - medical copywriting
Name in Polish: Analiza i redakcja tekstów medycznych (czasopisma, ulotki, teksty marketingowe itp.) - copywriting medyczny
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

W trakcie zajęć omawiane będą podstawowe pojęcia i metody analizy tekstów o tematyce zdrowotnej, jak również zasady przygotowania i redagowania tekstów własnych. Studenci będą realizować obowiązkowe projekty indywidualne, polegające na redagowaniu własnych tekstów informacyjnych lub perswazyjnych o tematyce zdrowotnej i medycznej, przygotowanych zgodnie z zasadami promocji zdrowia, aktualną wiedzą medyczną i regułami poprawności stylistycznej języka polskiego.

Full description: (in Polish)

Cele zajęć to (1) zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy tekstów i przykładami badań opartych na analizie tekstów; (2) ćwiczenia w zakresie analizy tekstów naukowych; (3) ćwiczenia w przygotowaniu i redakcji własnych tekstów informacyjnych lub perswazyjnych dotyczących zagadnień w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa (wybrane fragmenty):

Goban-Klas, T. (red.) (2014). Komunikowanie w ochronie zdrowia – interpersonalne, organizacyjne i medialne. Warszawa: Wolters Kluwer.

Jacennik, B. (2010). (red.) Komunikowanie społeczne w promocji i ochronie zdrowia. Warszawa: Vizja Press&IT.

Jacennik, B., Hulewska, A., Piasecka, A. (2010). (red.) Komunikowanie o zdrowiu, chorobie i leczeniu. Między psychologią a medycyną. Warszawa: Vizja Press&IT.

Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Literatura uzupełniająca (wybrane fragmenty):

Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Mruk, H. (red.) (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia i ops ECTS:

Wiedza:

KWB_W01

Posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z reklamą, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, również w mediach społecznościowych.

Umiejętności:

KWB_U01

Posiada dogłębną umiejętność rozróżniania narzędzi marketingu, promocji i reklamy oraz planowania mediów, umiejętność posługiwania się narzędziami marketingu, umiejętność stworzenia briefu reklamowego i przygotowania kampanii reklamowej.

KWB_U02

Biegle stosuje zasady etyczne i prawne w zakresie reklamy, public relations i marketingu.

KWB_U05

Biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych dla celów reklamowych, marketingowych i związanych z public relations instytucji.

Kompetencje:

KWB_K01

Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować przedsięwzięcia z zakresu marketingu, reklamy i public relations.

KWB_U02

Docenia znaczenie nauk o mediach ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, reklamy i public relations dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne: wykład informacyjny i konwersatoryjny, studia przypadków, projekty indywidualne polegające na krytycznej analizie tekstów marketingowych w ochronie i promocji zdrowia lub na redakcji własnych tekstów dotyczących wybranych zagadnień w obszarze zdrowia, dyskusje wokół prezentacji projektów. Efekty kształcenia weryfikowane na podstawie prezentacji projektów indywidualnych i kolokwium podsumowującego z wykładów i literatury.

Wymagania na zaliczenie:

1. Obecność na minimum 10 zajęciach.

2. Kolokwium – test z literatury (jednokrotnego wyboru, na zaliczenie wymagane 50% odpowiedzi poprawnych)

3. Streszczenie i prezentacja na slajdach jednego artykułu naukowego w języku polskim lub angielskim z zakresu promocji zdrowia lub medycyny (slajdy: streszczenie i najważniejsze informacje z artykułu) (1-2 osoby)

4. Prezentacja analizy 2-3 tekstów popularnych z zakresu promocji zdrowia lub wiedzy medycznej (slajdy) (1-2 osoby) w oparciu o Szablon Analizy Tekstów.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)