Analysis and edition of medical texts (magazines, leaflets, marketing texts, etc.) - medical copywriting
General data
Course ID: | WT-DKS-DMA |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Analysis and edition of medical texts (magazines, leaflets, marketing texts, etc.) - medical copywriting |
Name in Polish: | Analiza i redakcja tekstów medycznych (czasopisma, ulotki, teksty marketingowe itp.) - copywriting medyczny |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) W trakcie zajęć omawiane będą podstawowe pojęcia i metody analizy tekstów o tematyce zdrowotnej, jak również zasady przygotowania i redagowania tekstów własnych. Studenci będą realizować obowiązkowe projekty indywidualne, polegające na redagowaniu własnych tekstów informacyjnych lub perswazyjnych o tematyce zdrowotnej i medycznej, przygotowanych zgodnie z zasadami promocji zdrowia, aktualną wiedzą medyczną i regułami poprawności stylistycznej języka polskiego. |
Full description: |
(in Polish) Cele zajęć to (1) zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami analizy tekstów i przykładami badań opartych na analizie tekstów; (2) ćwiczenia w zakresie analizy tekstów naukowych; (3) ćwiczenia w przygotowaniu i redakcji własnych tekstów informacyjnych lub perswazyjnych dotyczących zagadnień w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa (wybrane fragmenty): Goban-Klas, T. (red.) (2014). Komunikowanie w ochronie zdrowia – interpersonalne, organizacyjne i medialne. Warszawa: Wolters Kluwer. Jacennik, B. (2010). (red.) Komunikowanie społeczne w promocji i ochronie zdrowia. Warszawa: Vizja Press&IT. Jacennik, B., Hulewska, A., Piasecka, A. (2010). (red.) Komunikowanie o zdrowiu, chorobie i leczeniu. Między psychologią a medycyną. Warszawa: Vizja Press&IT. Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Literatura uzupełniająca (wybrane fragmenty): Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Mruk, H. (red.) (2004). Komunikowanie się w marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia i ops ECTS: Wiedza: KWB_W01 Posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z reklamą, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, również w mediach społecznościowych. Umiejętności: KWB_U01 Posiada dogłębną umiejętność rozróżniania narzędzi marketingu, promocji i reklamy oraz planowania mediów, umiejętność posługiwania się narzędziami marketingu, umiejętność stworzenia briefu reklamowego i przygotowania kampanii reklamowej. KWB_U02 Biegle stosuje zasady etyczne i prawne w zakresie reklamy, public relations i marketingu. KWB_U05 Biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych dla celów reklamowych, marketingowych i związanych z public relations instytucji. Kompetencje: KWB_K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować przedsięwzięcia z zakresu marketingu, reklamy i public relations. KWB_U02 Docenia znaczenie nauk o mediach ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, reklamy i public relations dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne: wykład informacyjny i konwersatoryjny, studia przypadków, projekty indywidualne polegające na krytycznej analizie tekstów marketingowych w ochronie i promocji zdrowia lub na redakcji własnych tekstów dotyczących wybranych zagadnień w obszarze zdrowia, dyskusje wokół prezentacji projektów. Efekty kształcenia weryfikowane na podstawie prezentacji projektów indywidualnych i kolokwium podsumowującego z wykładów i literatury. Wymagania na zaliczenie: 1. Obecność na minimum 10 zajęciach. 2. Kolokwium – test z literatury (jednokrotnego wyboru, na zaliczenie wymagane 50% odpowiedzi poprawnych) 3. Streszczenie i prezentacja na slajdach jednego artykułu naukowego w języku polskim lub angielskim z zakresu promocji zdrowia lub medycyny (slajdy: streszczenie i najważniejsze informacje z artykułu) (1-2 osoby) 4. Prezentacja analizy 2-3 tekstów popularnych z zakresu promocji zdrowia lub wiedzy medycznej (slajdy) (1-2 osoby) w oparciu o Szablon Analizy Tekstów. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.