Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Media content analysis

General data

Course ID: WT-DKS-DMAZ
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Media content analysis
Name in Polish: Analiza zawartości mediów
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student ma podstawową wiedzę dotyczącą podstaw analizy zawartości mediów. Zna poszerzoną terminologię z tego obszaru nauk o komunikacji społecznej i mediach, zna źródła, najważniejszych badaczy AZ, ich koncepcje badawcze oraz zna prowadzone już badania empiryczne w tym obszarze, zarówno w Polsce, jak i w Europie Zachodniej. (W)

Student potrafi posługiwać się terminologią z zakresu analizy zawartości mediów. Student stosując adekwatne narzędzia i wiedzę teoretyczną samodzielnie nabywa właściwych kompetencji w badaniach wizerunku medialnego osób oraz instytucji metodą analizy zawartości.(U)

Student jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo, jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w podstawowym zakresie badań nad analizą zawartości mediów. (K)

Łączny nakład pracy studenta obejmuje lekturę wskazanych tekstów naukowych, przygotowanie się do egzaminu. Zaliczenie przedmiotu związane jest z otrzymaniem 2 ECTS. Przewidziano pracę śródsemestralną.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Rafał Leśniczak
Group instructors: Rafał Leśniczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Rafał Leśniczak
Group instructors: Rafał Leśniczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Bibliography: (in Polish)

1. Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage publications.

2. Krippendorff, K. (1980). Validity in content analysis. In E. Mochmann (Ed.), Computerstrategien für die kommunikationsanalyse (pp. 69-112). Frankfurt, Germany: Campus. Retrieved from http://repository.upenn.edu/asc_papers/291

3. Wimmer, R. D., & Dominick, J. R. (2008). Mass media: metody badań. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

4. Pisarek, W. (1983). Analiza zawartości prasy. Kraków: Ośrodek Badań Prasoznawczych.

5. Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Glencoe, Illinois: The Free Press

6. Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Dyskurs–semiotyka–wspólnota interpretacyjna. W stronę modelu zintegrowanego instrumentarium badań nad zawartością mediów (zaproszenie do dyskusji). Global Media Journal” Polish Edition, (1).

7. Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych-refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, (42), 83-112.

8. Lisowska-Magdziarz, M. (2004). Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów: wersja 1.1. Kraków: Uniwersytet Jagielloński.

9. Klepka, R. (2016). Analiza zawartości mediów: dlaczego i do czego można ją wykorzystać w nauce o bezpieczeństwie i politologii?, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Securitate et Educatione Civili" VI, 32-41.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Rafał Leśniczak
Group instructors: Rafał Leśniczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)