Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Blogs and microblogs in PR

General data

Course ID: WT-DKS-DMB
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Blogs and microblogs in PR
Name in Polish: Blogi i mikroblogi w PR
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Blog jest najstarszym gatunkiem internetowym. Tę formę stworzył i prowadził jako pierwszy sam Tim Berners-Lee na pierwszej w ogóle stronie WWW. Wówczas pracował jako informatyk w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN).

Blogi nie tylko przetrwały do czasów współczesnych, ale święcą triumfy w różnych obszarach tematycznych (podróżnicze, kulinarne, polityczne, motoryzacyjne, modowe, sportowe, na temat kultury i religii, firmowe, finansowe, fitness, lifestylowe itp.).

W erze Web 2.0 zaistniała kolejna forma – mikroblogi, wśród których Twitter jest najbardziej rozpowszechnionym serwisem społecznościowym tego typu.

Analizy związane z obydwoma gatunkami internetowymi i ich zastosowania w public relations, wyszukiwanie interesujących best practices oraz teoria i praktyka dotycząca funkcjonalności Twittera oraz aplikacji mu dedykowanych wraz z prowadzeniem twitterowego profilu przez wszystkich studentów grupy – to główne zagadnienia przedmiotu „Blogi i mikroblogi w PR”.

Full description: (in Polish)

Zakres tematyczny: Organizacja ćwiczeń „Blogi i mikroblogi w PR”. System pracy grupowej na zajęciach. Deep research. Liderzy opinii w serwisie społecznościowym Twitter. Rola hashtagów. Przygotowanie hashtagów do społecznej akcji. Emotikonki sieciowe oraz własne. Materiały graficzne – cz. 1: grafiki, zdjęcia. Program graficzny Canva. Materiały graficzne – cz. 2: plik wideo, gify, slajdery na Twitterze. Tweetdeck i planowanie tweetów. Validator i skracarki linków. Aplikacje do Twittera. Rankingi kont TT. Interakcje – dialog, komentarze, odpowiedzi, zasady savoir-vivre. Weryfikacja danych. Fake news na TT. Zasada dwóch źródeł. Źródła naukowe o Twitterze. Platformy blogowe. Prezentacja prac studentów. Podsumowanie i ewaluacja.

Bibliography: (in Polish)

1. Handley, Ann; Chapman, C.C. (2012). Treść jest kluczowa. Gliwice: Helion.

2. Hyatt, Michael (2013). Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku. Gliwice: Helion.

3. Gregor, Bogdan; Kaczorowska-Spychalska, Dominika (2016). Blogi w procesie komunikacji marketingowej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

4. Hatalska, Natalia (2016). Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie. Raport. Gdańsk: Blog Forum Gdańsk.

5. Szews, Przemysław (2013). Mikroblog - odmiana blogu czy oddzielny gatunek? Acta Universistatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica 2(20), s. 271-289.

6. Wright, Jeremy (2007). Blogowanie w biznesie. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

7. Wrycza-Bekier, Joanna (2016). Fast Text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę. Gliwice: Helion.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Absolwent potrafi precyzyjnie wskazać i dokładnie wyjaśnić różnice między dziennikarstwem a public relations, precyzyjnie określa i opisuje ich wzajemne relacje i zależności, dobrze zna historię, cel i zadania public relations oraz zasady i metody działań z zakresu public relations

posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych zna biegle zasady języka polskiego (pisowni i wymowy), środki stylistyczne, retoryczne i erystyczne, mowę ciała oraz zasady prowadzenia debat i sporów publicznych w mowie i na piśmie oraz zasad pracy z mediami audiowizualnymi, komputerem i Internetem, a także ze współczesnymi narzędziami multimedialnymi

zna dobrze specyfikę i podstawowe różnice między poszczególnymi mediami (prasa, radio i telewizja) oraz cechy gatunkowe właściwe dla tych mediów, jak również dla nowych mediów i mediów społecznościowych

Absolwent biegle zna, dobrze rozpoznaje i znakomicie umie posługiwać się wszystkimi gatunkami dziennikarskimi, adekwatnymi do potrzeb komunikacji medialnej, a także rozpoznaje i biegle wykorzystuje specyfikę komunikacji w nowych mediach oraz w mediach społecznościowych

biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne), bezbłędnie dokonuje selekcji zdobywanych informacji, zauważa i wskazuje na zależności między nimi i ich wpływ na procesy społeczne i postawy indywidualne odbiorców posiada w stopniu biegłym praktyczną umiejętność przygotowania pisemnych tekstów w języku polskim, zgodnie z regułami i zasadami ortografii, gramatyki i stylistyki języka polskiego oraz wymaganiami komunikacji medialnej i słownictwem specjalistycznym z wymaganej dziedziny

potrafi swobodnie i profesjonalnie wypowiadać się jako reprezentant instytucji i organizacji w mowie i na piśmie w różnych rodzajach mediów, w tym także w mediach społecznościowych opanowuje rozszerzone umiejętności z zakresu warsztatu mediów audiowizualnych i Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych oraz tworzenia i odbioru przekazu medialnego

biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych

Absolwent docenia znaczenie nauk o komunikacji społecznej i mediach dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)