Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Mass Media Research

General data

Course ID: WT-DKS-DMBME
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Mass Media Research
Name in Polish: Badania medioznawcze
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza o rynku mediów

Short description: (in Polish)

Na zajęciach przedstawione zostaną narzędzia i techniki badawcze stosowane przy badaniu mediów. Przedmiotem zainteresowania jest także sam proces badawczy i jego etapy a także techniki metody stosowane przy badaniach reklamy i public relations

Full description: (in Polish)

Na zajęciach przedstawione zostaną najważniejsze narzędzia i techniki badawcze stosowane przy badaniu mediów. Przedmiotem zainteresowania będzie także sam proces badawczy i jego etapy, podstawowe terminy stosowane w badaniach mediów. Pokazane będą również specyficzne metody stosowane w badaniu prasy, radia, telewizji i internetu. Przedstawione będą też zasady doboru prób badawczych i ich rodzaje. przedmiotem zainteresowania będą też typowe badania reklamy i public relations oraz etyka badawcza.

Bibliography: (in Polish)

R.D.Wimmer, J.R.Dominick: Mass media: metody badań. WUJ. Kraków 2008.

M. Lisowska-Magdziarz: Analiza zawartości mediów. UJ. 2004

P.B. Sztabiński i inni (red.): Nowe metody, nowe podejścia badawcze naukach społecznych. IFiS PAN. 2004.

METODY BADAŃ MEDIOZNAWCZYCH I ICH ZASTOSOWANIE, PRACA ZBIOROWA POD REDAKCJĄ AGNIESZKI SZYMAŃSKIEJ, MAŁGORZATY LISOWSKIEJ-MAGDZIARZI AGNIESZKI HESS, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu JagiellońskiegoKRAKÓW 2018

Problemy i metody badań nad mediami, T. I, (red. red.) Iwona Hofman i Danuta Kępa-Figura, Wyd. UMCS, Lublin 2 0 1 9

-Lisa Taylor, Andrew Willis, Medioznawstwo. Teksty, instytucje i

odbiorcy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006

Piotr Siuda (red.), Metody badań online, Gdańsk 2016;

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu badań medioznawych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

EK nr 2: zna narzędzia badania mediów oraz warunków, w których można je stosować

UMIEJĘTNOŚCI

EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić jakość źródeł informacji oraz posługiwać się nimi w pracy badawczej, pracy we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej

KOMPETENCJE

EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje mediów i interpretować wyniki tych badań, dokonywać monitoringu mediów, rozpoznawać próby manipulacji wynikami badań

EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych

30 godz. – udział w wykładach

10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego

20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem końcowego raportu badawczego

60 godz. – razem

ECTS: 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkami zaliczenia przedmiotu są:

- obecność na zajęciach (dopuszczalna nieobecność na 2 spotkaniach)

- aktywność na zajęciach – indywidualna i w grupach (maks. 10 pkt.)

- uzyskanie zaliczenia z kolokwium końcowego, możliwość zaliczenia kolokwium na podstawie prezentacji i przygotowania raportu z badań (maks. 80 pkt.)

- zaprojektowanie narzędzia badawczego (maks. 10 pkt.)

-

Punktacja - Ocena

0-50 pkt. - Niedostateczna

51-60 pkt. - Dostateczna

61-70 pkt. - Dostateczna z plusem

71- 80 pkt. - Dobra

81- 90 pkt. - Dobra z plusem

91 - 100 pkt. - Bardzo dobra

Sprawy sporne są rozstrzygane i wyjaśniane przez wykładowcę.

EK nr 1:

Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu badań mediów, rozumie ich źródła oraz zastosowania

Na ocenę 4 – dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu badań smediów, rozumie ich źródła oraz zastosowania

Na ocenę 3 – dostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu badań mediów, rozumie ich źródła oraz zastosowania

Na ocenę 2 – niedostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu badań mediów, rozumie ich źródła oraz zastosowania

EK nr 2:

Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna narzędzia badań mediów oraz czynników, które je kształtują

Na ocenę 4 – dobrze zna narzędzia badań mediów oraz czynników, które je kształtują

Na ocenę 3 – dostatecznie zna narzędzia badań mediów oraz czynników, które je kształtują

Na ocenę 2 – niedostatecznie zna narzędzia badania mediów oraz czynników, które je kształtują

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Płonkowski
Group instructors: Tomasz Płonkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Płonkowski
Group instructors: Tomasz Płonkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 30 godz. – udział w wykładach


10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego


20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem końcowego raportu badawczego


60 godz. – razem


ECTS: 2

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Płonkowski
Group instructors: Tomasz Płonkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)