Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Press office and PR department

General data

Course ID: WT-DKS-DMBP
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Press office and PR department
Name in Polish: Biuro prasowe i komórka PR
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przygotowanie studenta do pracy w biurze prasowym i/lub komórce PR w firmie, instytucji lub stowarzyszeniu. Szczególny nacisk położony jest na komunikację wizualną przy pomocy infografik.

Punkty ETCS: 3

Bibliography: (in Polish)

1. Chmielewski Z., Rychter K. J., Tworzydło D., Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, Rzeszów 2012.

2. Chmielewski Z., Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D. (red.), Public relations – nie tylko Facebook, Rzeszów 2013.

3. Furman W. i in., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Warszawa 2013.

4. McCandless D., Informacja jest piękna, Warszawa 2015.

5. Mistewicz E., Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii, Gliwice 2015.

6. Smiciklas M., Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie, Gliwice 2012.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK_W1 rozpoznaje i charakteryzuje pojęcia i zagadnienia w zakresie corporate identity

EK_W2 wymienia i identyfikuje narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy i instytucji

EK_U3 posługuje się nowoczesnymi sposobami komunikacji audiowizualnej

EK_U4 projektuje, proponuje, przewiduje, weryfikuje i sprawnie posługuje się metodami, narzędziami i scenariuszami w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych

EK_K5 pracuje w zespole i kreatywnie projektuje system komunikacji wewnętrznej firmy

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK_W1 określony jako: rozpoznaje i charakteryzuje pojęcia i zagadnienia w zakresie corporate identity

na ocenę 5: wymienia i charakteryzuje poprawnie wszystkie pojęcia i zagadnienia z tożsamością i identyfikacją wizualną firmy/ instytucji

na ocenę 4: wymienia i charakteryzuje wybrane pojęcia i zagadnienia z tożsamością i identyfikacją wizualną firmy/ instytucji

na ocenę 3: wymienia i charakteryzuje wybrane pojęcia i zagadnienia z identyfikacją wizualną firmy/ instytucji

na ocenę 2: wymienia podstawowe pojęcia i zagadnienia z identyfikacją wizualną firmy/ instytucji

EK_W2 określony jako: wymienia i identyfikuje narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy/ instytucji

na ocenę 5: wymienia i identyfikuje poprawnie wszystkie narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy/ instytucji

na ocenę 4: wymienia i identyfikuje wybrane narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy/ instytucji

na ocenę 3: wymienia niektóre narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy/ instytucji

na ocenę 2: wymienia podstawowe narzędzia komunikacji zewnętrznej firmy/ instytucji

EK_U3 określony jako: posługuje się nowoczesnymi sposobami komunikacji audiowizualnej

na ocenę 5: sprawnie posługuje się wieloma nowoczesnymi sposobami komunikacji audiowizualnej

na ocenę 4: posługuje się wybranymi sposobami komunikacji audiowizualnej

na ocenę 3: posługuje się niektórymi sposobami komunikacji audiowizualnej

na ocenę 2: posługuje się podstawowymi sposobami komunikacji audiowizualnej

EK_U4 określony jako: projektuje, proponuje, przewiduje, weryfikuje i sprawnie posługuje się metodami, narzędziami i scenariuszami w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych

na ocenę 5: sprawnie projektuje, proponuje, przewiduje, weryfikuje posługuje się metodami, narzędziami i scenariuszami w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych

na ocenę 4: proponuje, weryfikuje i posługuje się metodami, narzędziami i scenariuszami w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych

na ocenę 3: proponuje i posługuje się narzędziami i scenariuszami w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych

na ocenę 2: posługuje się w podstawowym zakresie narzędziami w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych

EK_K5 określony jako: pracuje w zespole i kreatywnie projektuje system komunikacji wewnętrznej firmy

na ocenę 5: efektywnie pracuje w zespole i kreatywnie projektuje system komunikacji wewnętrznej firmy

na ocenę 4: pracuje w zespole i współpracuje w tworzeniu systemu komunikacji wewnętrznej firmy

na ocenę 3: współpracuje w zespole tworzącym system komunikacji wewnętrznej firmy

na ocenę 2: pracuje w zespole tworzącym system komunikacji wewnętrznej firmy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Józef Kloch
Group instructors: Józef Kloch
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Uwaga: zmiana tematyki ćwiczeń praktycznych - prava biura prasowego i komórka PR instytucji XY w warunkach agresji na Ukrainę

Wymagania wstępne: (in Polish)

kod zespołu: t2z30ee

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Józef Kloch
Group instructors: Józef Kloch
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Józef Kloch
Group instructors: Józef Kloch
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)