Film as a media message
General data
Course ID: | WT-DKS-DMFP |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Film as a media message |
Name in Polish: | Film jako przekaz medialny |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Analiza filmu jako przekazu medialnego. Przedstawienie cech konstytutywnych filmu. |
Full description: |
(in Polish) Ukazanie fenomenu kina jako obrazu ruchomego. Przedstawienie głównych elementów ewolucji filmu. Prezentacja sztuki kinematograficznej od etapu rozrywki do dzieła artystycznego. Wyjaśnienie głównych elementów języka filmu. Wskazanie najpopularniejszych gatunków filmowych. Analiza rozmaitych funkcji filmu jako przekazu medialnego np. propagandowego, perswazyjnego. Omówienie zagadnienia seriali telewizyjnych jako specyficznej formy kinematograficznej. |
Bibliography: |
(in Polish) G. Łęcicki, Analiza filmu jako przekazu medialnego w świetle teologii środków społecznego przekazu, w: G. Łęcicki, M. Butkiewicz, P. Drzewiecki, D. Jaszewska, Film w perspektywie teologii mediów i edukacji medialnej, Warszawa 2017. Pokazać niewidzialne. Film religijny w perspektywie teologii środków społecznego przekazu i języka mediów, red. M. Butkiewicz, G. Łęcicki, Wyd. Naukowe UKSW, Warszawa 2019. G. Łęcicki, Ewolucja światowego kina wojennego jako komunikatu perswazyjnego, w: Film jako przekaz perswazyjny, red. P. Płatek, Warszawa 2021. G. Łęcicki, Ewolucja obrazów totalitaryzmów XX wieku na przykładzie filmów fabularnych oraz seriali telewizyjnych, „ Studia Theologica Varsaviensia”, 2017 nr 1. G. Łęcicki ,Idee kinematograficzne u progu trzeciej dekady XXI wieku, „ Studia Theologica Varsaviensia”, t.58, nr 1 ( 2020 ). red. P. Płatek, Film jako przekaz perswazyjny, Warszawa 2021. J. Płażewski, Język filmu, Warszawa 2008. J. Płażewski, Historia filmu 1895-2005, Warszawa 2010. G. Łęcicki, Widmo prawdy, projekcja fałszu, Warszawa 2020. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Zapoznanie z historią i ewolucją filmu, głównie w kontekście fenomenu medium audiowizualnego. Nauczenie rozpoznawania poszczególnych gatunków filmowych oraz zawartych w nich treści o charakterze propagandowym, perswazyjnym, emocjonalnym. 30 godzin - uczestnictwo w zajęciach 50 godzin - samodzielna lektura, przygotowanie prac etapowych 10 godzin - przygotowanie pracy egzaminacyjnej Razem = 90 godzin - 3 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Uczestnictwo w zajęciach, znajomość wybranych lektur, napisanie prac etapowych, egzamin końcowy. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Grzegorz Łęcicki | |
Group instructors: | Grzegorz Łęcicki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Analiza filmu jako przekazu medialnego. Przedstawienie cech konstytutywnych filmu. |
|
Full description: |
(in Polish) Ukazanie fenomenu kina jako obrazu ruchomego. Przedstawienie głównych elementów ewolucji filmu. Prezentacja sztuki kinematograficznej od etapu rozrywki do dzieła artystycznego. Wyjaśnienie głównych elementów języka filmu. Wskazanie najpopularniejszych gatunków filmowych. Analiza rozmaitych funkcji filmu jako przekazu medialnego np. propagandowego, perswazyjnego. Omówienie zagadnienia seriali telewizyjnych jako specyficznej formy kinematograficznej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) G. Łęcicki, Analiza filmu jako przekazu medialnego w świetle teologii środków społecznego przekazu, w: G. Łęcicki, M. Butkiewicz, P. Drzewiecki, D. Jaszewska, Film w perspektywie teologii mediów i edukacji medialnej, Warszawa 2017. Pokazać niewidzialne. Film religijny w perspektywie teologii środków społecznego przekazu i języka mediów, red. M. Butkiewicz, G. Łęcicki, Wyd. Naukowe UKSW, Warszawa 2019. G. Łęcicki, Ewolucja światowego kina wojennego jako komunikatu perswazyjnego, w: Film jako przekaz perswazyjny, red. P. Płatek, Warszawa 2021. G. Łęcicki, Ewolucja obrazów totalitaryzmów XX wieku na przykładzie filmów fabularnych oraz seriali telewizyjnych, „ Studia Theologica Varsaviensia”, 2017 nr 1. G. Łęcicki ,Idee kinematograficzne u progu trzeciej dekady XXI wieku, „ Studia Theologica Varsaviensia”, t.58, nr 1 ( 2020 ). red. P. Płatek, Film jako przekaz perswazyjny, Warszawa 2021. J. Płażewski, Język filmu, Warszawa 2008. J. Płażewski, Historia filmu 1895-2005, Warszawa 2010. G. Łęcicki, Widmo prawdy, projekcja fałszu, Warszawa 2020. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zainteresowanie tematyką mediów audiowizualnych. Podstawowa znajomość historii powszechnej XX wieku. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.