Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wykład do wyboru z zakresu informacji medialnej - Kompetencje komunikacyjne

General data

Course ID: WT-DKS-DMKK
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wykład do wyboru z zakresu informacji medialnej - Kompetencje komunikacyjne
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Student zapozna się ze specyficznym spojrzeniem na tematykę medialną z perspektywy ekonomiki mediów, zarządzania mediami przy uwzględnieniu elementów marketingowych oraz public relations. Ważnym elementem będzie zapoznanie studenta z rodzajami instytucji świata mediów i kultury. Podczas zajęć będą analizowane utwory medialne i dzieła kultury, m.in. poprzez m.in. krytyczną analizę. Student zapozna się z technikami komunikowania właściwymi dla mediów społecznościowych i masowych. Dowie się także, w kontekście instytucji medialnych i kultury, na czym polega komunikacja korporacyjna, kultura organizacji, reprezentowanie zewnętrzne i wewnętrzne organizacji. Pozna kompetencje wymagane w ww. branżach.

Full description: (in Polish)

Student zapozna się ze specyficznym spojrzeniem na tematykę medialną z perspektywy ekonomiki mediów oraz zarządzania mediami. Nie zabraknie rozszerzenia tego wątku o elementy związane z komunikacją na gruncie marketingowym oraz public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej. Ważnym elementem będzie zapoznanie studenta z rodzajami instytucji świata mediów i kultury. Jest to ważne, choćby ze względu na możliwość modelowania kariery zawodowej studenta lub podejmowanie przez niego nowych wyzwań lub przebranżowienia. Podczas zajęć będą analizowane utwory medialne i dzieła kultury, m.in. poprzez krytyczną analizę, interpretację, określanie znaczenia, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Student zapozna się z technikami komunikowania właściwymi dla mediów społecznościowych i masowych. Dowie się także, w kontekście instytucji medialnych i kultury, na czym polega komunikacja korporacyjna, kultura organizacji, reprezentowanie zewnętrzne i wewnętrzne organizacji.

Lista poszerzanych tematów:

1. Media, kultura a nauki o zarządzaniu;

2. Modele komunikowania masowego i ich ewolucja;

3. Kultura organizacyjna;

4. Rodzaje, struktura i organizacja instytucji medialnych;

5. Rodzaje i struktura i organizacja instytucji kultury;

6. Komunikacja instytucjonalna;

7. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna;

8. Spójność misji, wizji i wartości z komunikowaniem;

9. Rola instytucji kultury w procesie komunikowania o aktualnych wyzwaniach społecznych, np. zmianach klimatu;

10. Komunikaty, dzieła i wydarzenia instytucji medialnych – analiza wybranych przypadków;

11. Komunikaty, dzieła i wydarzenia instytucji kultury – analiza wybranych przypadków;

12. Nowe formy przekazu;

13. Kompetencje medialne, komunikacyjne, zarządcze i międzykulturowe w organizacjach;

14. Kompetencje pracownicze i kierownicze w ww. instytucjach;

15. Aktualne trendy zawodowe w obszarze instytucji medialnych i kultury.

Metody wykorzystywane podczas zajęć obejmują m.in.: formę wykładową, zapoznawanie się z literaturą fachową i naukową, prezentacje multimedialne, formy przekazu audiowizualne, wizualne, audialne, pracę w grupach, dyskusje, wystąpienia publiczne.

Bibliography: (in Polish)

Lusińska A., Komunikowanie lokalnej instytucji kultury na przykładzie Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego w Elblągu, "Media-Biznes-Kultura" 2020/2(9), s. 73-91.

Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010.

Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019.

Radzik P., Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z wykorzystaniem mediów społecznościowych, "Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach" 2019, s. 88-94.

Stasiuk K., Krytyka kultury jako krytyka komunikacji, Wrocław 2003.

Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EU 1: dogłębnie zna pojęcia z zakresu ekonomiki mediów i zarządzania mediami

EU 2: posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych

EU 3: ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji świata kultury medialnej, ich elementach, współdziałaniu, oddziaływaniu na społeczeństwo w różnych wymiarach i aspektach oraz posiada dogłębną orientację we współczesnym życiu kulturalnym

EU 4: umie rozpoznać, a następnie przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów wytworów kultury medialnej w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym

EU: 5 biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składa się:

a) ocena z testu końcowego - 70 proc.

b) obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności) - 30 proc.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Mateusz Kot
Group instructors: Mateusz Kot
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)