(in Polish) Wykład do wyboru z zakresu informacji medialnej - Kompetencje komunikacyjne
General data
Course ID: | WT-DKS-DMKK |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wykład do wyboru z zakresu informacji medialnej - Kompetencje komunikacyjne |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Student zapozna się ze specyficznym spojrzeniem na tematykę medialną z perspektywy ekonomiki mediów, zarządzania mediami przy uwzględnieniu elementów marketingowych oraz public relations. Ważnym elementem będzie zapoznanie studenta z rodzajami instytucji świata mediów i kultury. Podczas zajęć będą analizowane utwory medialne i dzieła kultury, m.in. poprzez m.in. krytyczną analizę. Student zapozna się z technikami komunikowania właściwymi dla mediów społecznościowych i masowych. Dowie się także, w kontekście instytucji medialnych i kultury, na czym polega komunikacja korporacyjna, kultura organizacji, reprezentowanie zewnętrzne i wewnętrzne organizacji. Pozna kompetencje wymagane w ww. branżach. |
Full description: |
(in Polish) Student zapozna się ze specyficznym spojrzeniem na tematykę medialną z perspektywy ekonomiki mediów oraz zarządzania mediami. Nie zabraknie rozszerzenia tego wątku o elementy związane z komunikacją na gruncie marketingowym oraz public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej. Ważnym elementem będzie zapoznanie studenta z rodzajami instytucji świata mediów i kultury. Jest to ważne, choćby ze względu na możliwość modelowania kariery zawodowej studenta lub podejmowanie przez niego nowych wyzwań lub przebranżowienia. Podczas zajęć będą analizowane utwory medialne i dzieła kultury, m.in. poprzez krytyczną analizę, interpretację, określanie znaczenia, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Student zapozna się z technikami komunikowania właściwymi dla mediów społecznościowych i masowych. Dowie się także, w kontekście instytucji medialnych i kultury, na czym polega komunikacja korporacyjna, kultura organizacji, reprezentowanie zewnętrzne i wewnętrzne organizacji. Lista poszerzanych tematów: 1. Media, kultura a nauki o zarządzaniu; 2. Modele komunikowania masowego i ich ewolucja; 3. Kultura organizacyjna; 4. Rodzaje, struktura i organizacja instytucji medialnych; 5. Rodzaje i struktura i organizacja instytucji kultury; 6. Komunikacja instytucjonalna; 7. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna; 8. Spójność misji, wizji i wartości z komunikowaniem; 9. Rola instytucji kultury w procesie komunikowania o aktualnych wyzwaniach społecznych, np. zmianach klimatu; 10. Komunikaty, dzieła i wydarzenia instytucji medialnych – analiza wybranych przypadków; 11. Komunikaty, dzieła i wydarzenia instytucji kultury – analiza wybranych przypadków; 12. Nowe formy przekazu; 13. Kompetencje medialne, komunikacyjne, zarządcze i międzykulturowe w organizacjach; 14. Kompetencje pracownicze i kierownicze w ww. instytucjach; 15. Aktualne trendy zawodowe w obszarze instytucji medialnych i kultury. Metody wykorzystywane podczas zajęć obejmują m.in.: formę wykładową, zapoznawanie się z literaturą fachową i naukową, prezentacje multimedialne, formy przekazu audiowizualne, wizualne, audialne, pracę w grupach, dyskusje, wystąpienia publiczne. |
Bibliography: |
(in Polish) Lusińska A., Komunikowanie lokalnej instytucji kultury na przykładzie Elbląskiego Towarzystwa Kulturalnego w Elblągu, "Media-Biznes-Kultura" 2020/2(9), s. 73-91. Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010. Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019. Radzik P., Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z wykorzystaniem mediów społecznościowych, "Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach" 2019, s. 88-94. Stasiuk K., Krytyka kultury jako krytyka komunikacji, Wrocław 2003. Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EU 1: dogłębnie zna pojęcia z zakresu ekonomiki mediów i zarządzania mediami EU 2: posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych EU 3: ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji świata kultury medialnej, ich elementach, współdziałaniu, oddziaływaniu na społeczeństwo w różnych wymiarach i aspektach oraz posiada dogłębną orientację we współczesnym życiu kulturalnym EU 4: umie rozpoznać, a następnie przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych rodzajów wytworów kultury medialnej w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym EU: 5 biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się: a) ocena z testu końcowego - 70 proc. b) obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności) - 30 proc. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Mateusz Kot | |
Group instructors: | Mateusz Kot | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.