Branding
General data
Course ID: | WT-DKS-DMKM |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Branding |
Name in Polish: | Kreowanie marki |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma za zadanie wyposażyć studentów zarówno w wiedzę teoretyczną dotyczącą współczesnego sposobu postrzegania marek, jak i narzędzia niezbędne do samodzielnego zaplanowania głównych elementów komunikacji marki w odpowiednim dziale firmy lub organizacji lub też umożliwiające prowadzenie profesjonalnej współpracy z klientem biznesowym z ramienia agencji konsultingowej lub reklamowej. Cele szczegółowe Wyposażenie studenta w następującą wiedzę i umiejętności: - rozróżnianie poszczególnych elementów składowych marki, - określenie trzonu marki i jej dyskryminatorów - umiejętność świadomego doboru form komunikacji wizualnej, - tworzenie wyróżniającej się wśród konkurencji oferty, - konstruowanie wiarygodnej obietnicy marki. |
Full description: |
(in Polish) 1. Marka: istota, definicja, obszary i funkcje 2. Siła marki: wyznaczniki i zależności 3. Konsumenci: znaczenie marki w trakcie zakupów, inne bodźce wpływające na decyzje 4. Potrzeby konsumentów, wgląd konsumencki, prowadzenie obserwacji zachowań w różnych sytuacjach komunikacyjnych 5. Satysfakcja i lojalność konsumentów 6. Nowa marka: odróżnienie się od konkurencyjnych firm, warsztaty 7. Zdobywanie przewagi konkurencyjnej: techniki 8. Komunikacja wizualna marki (nazwa, logo, opakowania itp,) 9. Marki globalne i lokalne 10. Marka indywidualna 11. Marki wielu produktów 12. Komunikowanie korzyści 13. Analiza pozycji rynkowej marki 14. Decyzje dotyczące przyszłości marki 15. Kolokwium końcowe- zadaniowe |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kall J., Silna marka, istota i kreowanie, Warszawa 2001 2. Pradeep A.K., Mózg na zakupach, Neuromarketing w sprzedaży, Gliwice 2011, s. 27-40, 121-140 3.. Nowe trendy w reklamie, M. Wierzchoń, J. Orzechowski (red.),Warszawa 2010 Literatura pomocnicza: 1. Dębski M., Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009, 2. Trout J., Wielkie marki, wielki kłopot, Kraków 2002, 3. Tasner M., Blitzmarketing, Warszawa 2011. Badania PTBRiO, Trendwatching i inne Portale branżowe |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Kod przedmiotu w TEAMS: zyvh2a3 WIEDZA EK nr 1 - posiada pogłębioną wiedzę na temat marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z konsumentem. UMIEJĘTNOŚCI EK nr 2 - rozumie wpływ komunikacji marki na decyzje konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty. EK nr 3 - posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami. EK nr 4 - potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania. EK nr 5 - biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa) KOMPETENCJE EK nr 6 - jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe EK nr 7 - jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, prezentuje je w trakcie pracy w grupie. Nakład pracy studenta: 30 godzin: aktywne uczestnictwo w zajęciach 20 godzin: praca w grupach, przygotowanie projektu 10 godzin: praca własna studenta, research, analizy Razem: 60 godzin 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student jest zobowiązany do aktywnego udziału w ćwiczeniach, dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach wynosi 3. Przy ocenie końcowej brana będzie również aktywność w trakcie zadań wykonywanych na zajęciach, zabieranie głosu w dyskusji, poziom merytoryczny wypowiedzi. Kolokwium końcowe przybierze formę zadania praktycznego, a przy jego ocenie będzie brana pod uwagę adekwatność zastosowanych rozwiązań do zadanego problemu, a także pomysłowość, oryginalność i poziom merytoryczny odpowiedzi. EK nr 1 określony jako „posiada pogłębioną wiedzę na temat marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z konsumentem”. Osiągany dzięki prowadzeniu analiz w oparciu o studium przypadku, metodom warsztatowym, pracy w grupach oraz indywidualnej pracy studentów. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego przez studentów w ramach kolokwium końcowego. EK nr 2 określony jako „rozumie wpływ komunikacji marki na decyzje konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty”. Osiągany poprzez metody problemowe i pracę w grupach Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego w ramach kolokwium końcowego. EK nr 3 określony jako „posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami”. Osiągany metodami warsztatowymi, pracą samodzielną studenta oraz pracą w grupie. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.. EK nr 4 określony jako „potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania”. Osiągany metodami problemowymi, analizą danych statystycznych, moderowaną dyskusją. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego. EK nr 5 określony jako „ biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)” Osiągany przy pomocy metod warsztatowych, wprawek pisarskich, metod problemowych. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego. EK nr 6 określony jako „jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe” Osiągany przy pomocy dyskusji moderowanych i metod problemowych. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego. EK nr 7 określony jako „jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, które prezentuje w trakcie prac w grupie” Osiągany przez pracę w grupie oraz pracę samodzielną studenta. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.