Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Branding

General data

Course ID: WT-DKS-DMKM
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Branding
Name in Polish: Kreowanie marki
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot ma za zadanie wyposażyć studentów zarówno w wiedzę teoretyczną dotyczącą współczesnego sposobu postrzegania marek, jak i narzędzia niezbędne do samodzielnego zaplanowania głównych elementów komunikacji marki w odpowiednim dziale firmy lub organizacji lub też umożliwiające prowadzenie profesjonalnej współpracy z klientem biznesowym z ramienia agencji konsultingowej lub reklamowej.

Cele szczegółowe

Wyposażenie studenta w następującą wiedzę i umiejętności:

- rozróżnianie poszczególnych elementów składowych marki,

- określenie trzonu marki i jej dyskryminatorów

- umiejętność świadomego doboru form komunikacji wizualnej,

- tworzenie wyróżniającej się wśród konkurencji oferty,

- konstruowanie wiarygodnej obietnicy marki.

Full description: (in Polish)

1. Marka: istota, definicja, obszary i funkcje

2. Siła marki: wyznaczniki i zależności

3. Konsumenci: znaczenie marki w trakcie zakupów, inne bodźce wpływające na decyzje

4. Potrzeby konsumentów, wgląd konsumencki, prowadzenie obserwacji zachowań w różnych sytuacjach komunikacyjnych

5. Satysfakcja i lojalność konsumentów

6. Nowa marka: odróżnienie się od konkurencyjnych firm, warsztaty

7. Zdobywanie przewagi konkurencyjnej: techniki

8. Komunikacja wizualna marki (nazwa, logo, opakowania itp,)

9. Marki globalne i lokalne

10. Marka indywidualna

11. Marki wielu produktów

12. Komunikowanie korzyści

13. Analiza pozycji rynkowej marki

14. Decyzje dotyczące przyszłości marki

15. Kolokwium końcowe- zadaniowe

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kall J., Silna marka, istota i kreowanie, Warszawa 2001

2. Pradeep A.K., Mózg na zakupach, Neuromarketing w sprzedaży, Gliwice 2011, s. 27-40, 121-140

3.. Nowe trendy w reklamie, M. Wierzchoń, J. Orzechowski (red.),Warszawa 2010

Literatura pomocnicza:

1. Dębski M., Kreowanie silnej marki, Warszawa 2009,

2. Trout J., Wielkie marki, wielki kłopot, Kraków 2002,

3. Tasner M., Blitzmarketing, Warszawa 2011.

Badania PTBRiO, Trendwatching i inne

Portale branżowe

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Kod przedmiotu w TEAMS: zyvh2a3

WIEDZA

EK nr 1 - posiada pogłębioną wiedzę na temat marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z konsumentem.

UMIEJĘTNOŚCI

EK nr 2 - rozumie wpływ komunikacji marki na decyzje konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty.

EK nr 3 - posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami.

EK nr 4 - potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania.

EK nr 5 - biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)

KOMPETENCJE

EK nr 6 - jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe

EK nr 7 - jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, prezentuje je w trakcie pracy w grupie.

Nakład pracy studenta:

30 godzin: aktywne uczestnictwo w zajęciach

20 godzin: praca w grupach, przygotowanie projektu

10 godzin: praca własna studenta, research, analizy

Razem: 60 godzin

2 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student jest zobowiązany do aktywnego udziału w ćwiczeniach,

dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach wynosi 3. Przy ocenie końcowej brana będzie również aktywność w trakcie zadań wykonywanych na zajęciach, zabieranie głosu w dyskusji, poziom merytoryczny wypowiedzi.

Kolokwium końcowe przybierze formę zadania praktycznego, a przy jego ocenie będzie brana pod uwagę adekwatność zastosowanych rozwiązań do zadanego problemu, a także pomysłowość, oryginalność i poziom merytoryczny odpowiedzi.

EK nr 1 określony jako „posiada pogłębioną wiedzę na temat marki: tworzenia, opracowywania czytelnego obrazu, komunikowania korzyści, wypracowywania relacji i więzi z konsumentem”.

Osiągany dzięki prowadzeniu analiz w oparciu o studium przypadku, metodom warsztatowym, pracy w grupach oraz indywidualnej pracy studentów.

Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego przez studentów w ramach kolokwium końcowego.

EK nr 2 określony jako „rozumie wpływ komunikacji marki na decyzje konsumentów, potrafi przygotować projekt komunikacji zachęcającej do skorzystania z oferty”.

Osiągany poprzez metody problemowe i pracę w grupach

Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego realizowanego w ramach kolokwium końcowego.

EK nr 3 określony jako „posiada umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania tożsamością marki i jej elementami”.

Osiągany metodami warsztatowymi, pracą samodzielną studenta oraz pracą w grupie.

Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego..

EK nr 4 określony jako „potrafi dopasować komunikację marki do odpowiedniej (lub założonej) grupy docelowej, w tym celu umiejętnie wykorzystuje ogólnodostępne badania”.

Osiągany metodami problemowymi, analizą danych statystycznych, moderowaną dyskusją.

Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.

EK nr 5 określony jako „ biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych, potrafi wskazać lub wykreować dla marki wartości, istotne dla internautów (traktowanych jako grupa docelowa)”

Osiągany przy pomocy metod warsztatowych, wprawek pisarskich, metod problemowych.

Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.

EK nr 6 określony jako „jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne związane z sytuacją rynkową i komunikacyjną marki, potrafi wskazać etyczne rozwiązania biznesowe”

Osiągany przy pomocy dyskusji moderowanych i metod problemowych.

Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.

EK nr 7 określony jako „jest świadomy wyzwań etycznych, z którymi muszą się zmierzyć marketerzy, poszukuje optymalnych postaw, które prezentuje w trakcie prac w grupie”

Osiągany przez pracę w grupie oraz pracę samodzielną studenta. Weryfikowany na podstawie zadania praktycznego w ramach kolokwium końcowego.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)