Methodology of social research and marketing
General data
Course ID: | WT-DKS-DMMB |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Methodology of social research and marketing |
Name in Polish: | Metodologia badań społecznych i marketingowych |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przekazanie studentom usystematyzowanej wiedzy dotyczącej metodologii badań społecznych i marketingowych. Szczegółowe cele kursu dotyczą następującej wiedzy i umiejętności: - przyswojenie przez uczestników zajęć wiedzy dotyczącej badań społecznych i marketingowych, - rozumienie i stosowanie pojęć metodologicznych, - korzystanie z przedstawionych metod i technik badawczych, - kształtowanie i rozwijanie własnego warsztatu badawczego. |
Full description: |
Classes 1. Preparing to the realisation of research project. Working ot the research aim and specific topics. Introducion to the formulation of hipotesis. Creattion of hipotesis to the research aim. 2. Qualitative methdology.. 3. Secondary research. Desk research 4. Observation. Etnograpy. Monography. 5. Experiment 6. In-deph interview. Focus group interview. 7. Content Analysis, discourse Analysis. 8. Quantitative methodology 9. Principles of questionary creation. 10. Types of consumer research. 11. Methodology of evaluation of effects. 12. Media Monitoring, PR research 13. Analysis of empiric data. Hipotesis Testing 14. Najczęściej stosowane błędy w badaniach i jak ich uniknąć- złe formułowanie pytań, niedobrana próba, nieporównywalność sondaży i technik badawczych. Poprawne i niepoprawne |
Bibliography: |
(in Polish) Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003. Badania marketingowe : metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku. Warszawa 2016 Frankfort-Nachmias Ch., Frankfort D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. Jakościowe badania marketingowe w Internecie. Warszawa 2013. Marketingowe testowanie produktów. (pr. zb.) PWE. W-wa 2000. Jones J. Ph., Jak działa reklama. GWP. Gdańsk 2004 Wimmer R., Domminick J. Mass media. Metody badań. Kraków 2008. Literatura uzupełniająca: Badania marketingowe. Rocznik Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii. Wirtualnemedia.pl |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania EK nr 2: zna narzędzia badania procesów społecznych i zarządczych oraz czynników, które je kształtują UMIEJĘTNOŚCI EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić jakość źródeł informacji oraz posługiwać się nimi w pracy badawczej, pracy we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej KOMPETENCJE EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje mediów i interpretować wyniki tych badań, dokonywać monitoringu mediów, rozpoznawać próby manipulacji wynikami badań EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych 30 godz. – udział w ćwiczeniach 10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego 20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem końcowego raportu badawczego 60 godz. – razem ECTS: 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkami zaliczenia przedmiotu są: - obecność na zajęciach (dopuszczalna nieobecność na 2 spotkaniach) - aktywność na zajęciach – indywidualna i w grupach (maks. 10 pkt.) - uzyskanie zaliczenia z kolokwium końcowego, możliwość zaliczenia kolokwium na podstawie prezentacji i przygotowania raportu z badań (maks. 80 pkt.) - zaprojektowanie narzędzia badawczego (maks. 10 pkt.) Punktacja - Ocena 0-50 pkt. - Niedostateczna 51-60 pkt. - Dostateczna 61-70 pkt. - Dostateczna z plusem 71- 80 pkt. - Dobra 81- 90 pkt. - Dobra z plusem 91 - 100 pkt. - Bardzo dobra Sprawy sporne są rozstrzygane i wyjaśniane przez wykładowcę. EK nr 1: Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania Na ocenę 4 – dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania Na ocenę 3 – dostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania Na ocenę 2 – niedostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania EK nr 2: Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna narzędzia badań społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują Na ocenę 4 – dobrze zna narzędzia badań społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują Na ocenę 3 – dostatecznie zna narzędzia badań społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują Na ocenę 2 – niedostatecznie zna narzędzia badania procesów społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.