Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of social research and marketing

General data

Course ID: WT-DKS-DMMB
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Methodology of social research and marketing
Name in Polish: Metodologia badań społecznych i marketingowych
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przekazanie studentom usystematyzowanej wiedzy dotyczącej metodologii badań społecznych i marketingowych. Szczegółowe cele kursu dotyczą następującej wiedzy i umiejętności:

- przyswojenie przez uczestników zajęć wiedzy dotyczącej badań społecznych i marketingowych,

- rozumienie i stosowanie pojęć metodologicznych,

- korzystanie z przedstawionych metod i technik badawczych,

- kształtowanie i rozwijanie własnego warsztatu badawczego.

Full description:

Classes

1. Preparing to the realisation of research project. Working ot the research aim and specific topics. Introducion to the formulation of hipotesis. Creattion of hipotesis to the research aim.

2. Qualitative methdology..

3. Secondary research. Desk research

4. Observation. Etnograpy. Monography.

5. Experiment

6. In-deph interview. Focus group interview.

7. Content Analysis, discourse Analysis.

8. Quantitative methodology

9. Principles of questionary creation.

10. Types of consumer research.

11. Methodology of evaluation of effects.

12. Media Monitoring, PR research

13. Analysis of empiric data. Hipotesis Testing

14. Najczęściej stosowane błędy w badaniach i jak ich uniknąć- złe formułowanie pytań, niedobrana próba, nieporównywalność sondaży i technik badawczych. Poprawne i niepoprawne

Bibliography: (in Polish)

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.

Badania marketingowe : metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku. Warszawa 2016

Frankfort-Nachmias Ch., Frankfort D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

Jakościowe badania marketingowe w Internecie. Warszawa 2013.

Marketingowe testowanie produktów. (pr. zb.) PWE. W-wa 2000.

Jones J. Ph., Jak działa reklama. GWP. Gdańsk 2004

Wimmer R., Domminick J. Mass media. Metody badań. Kraków 2008.

Literatura uzupełniająca:

Badania marketingowe. Rocznik Polskiego Towarzystwa Badania Rynku i Opinii.

Wirtualnemedia.pl

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

EK nr 2: zna narzędzia badania procesów społecznych i zarządczych oraz czynników, które je kształtują

UMIEJĘTNOŚCI

EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić jakość źródeł informacji oraz posługiwać się nimi w pracy badawczej, pracy we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej

KOMPETENCJE

EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje mediów i interpretować wyniki tych badań, dokonywać monitoringu mediów, rozpoznawać próby manipulacji wynikami badań

EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych

30 godz. – udział w ćwiczeniach

10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego

20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem końcowego raportu badawczego

60 godz. – razem

ECTS: 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkami zaliczenia przedmiotu są:

- obecność na zajęciach (dopuszczalna nieobecność na 2 spotkaniach)

- aktywność na zajęciach – indywidualna i w grupach (maks. 10 pkt.)

- uzyskanie zaliczenia z kolokwium końcowego, możliwość zaliczenia kolokwium na podstawie prezentacji i przygotowania raportu z badań (maks. 80 pkt.)

- zaprojektowanie narzędzia badawczego (maks. 10 pkt.)

Punktacja - Ocena

0-50 pkt. - Niedostateczna

51-60 pkt. - Dostateczna

61-70 pkt. - Dostateczna z plusem

71- 80 pkt. - Dobra

81- 90 pkt. - Dobra z plusem

91 - 100 pkt. - Bardzo dobra

Sprawy sporne są rozstrzygane i wyjaśniane przez wykładowcę.

EK nr 1:

Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

Na ocenę 4 – dobrze zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

Na ocenę 3 – dostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

Na ocenę 2 – niedostatecznie zna poszerzoną terminologię z zakresu badań społecznych i marketingowych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

EK nr 2:

Na ocenę 5 – bardzo dobrze zna narzędzia badań społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują

Na ocenę 4 – dobrze zna narzędzia badań społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują

Na ocenę 3 – dostatecznie zna narzędzia badań społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują

Na ocenę 2 – niedostatecznie zna narzędzia badania procesów społecznych i marketingowych oraz czynników, które je kształtują

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)