Strategic public relations
General data
Course ID: | WT-DKS-DMPRS |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Strategic public relations |
Name in Polish: | Public relations strategiczne |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | communication and media studies |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) 1. chęć do pracy projektowej w zespole 2. uważność i systematyczność w wykonywanych aktywnościach 3. praca na początkowym etapie w zakresie własnych kompetencji i umiejętności z otwartością na nowe kompetencje 4. otwartość na zmiany zespołów w zależności od potrzeb projektu 5. otwartość na stworzenie wspólnego nagrania w projekcie zespołowym |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach. Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu. |
Full description: |
(in Polish) Pełny opis: 1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele. 2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations. 3. Strategia – taktyka – operacja w public relations. 4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne. 4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations. 5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją. 6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART. 7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych. 8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych. 10. Organizacja eventów. 11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit. 12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media. 13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji. 14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej. 15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w. D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura uzupełniająca: Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) K_W09 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. K_W10 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. K_W15 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. K_U15 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. K_K02- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. ECTS: aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii, nagranie video zespołowego- 30 godzin RAZEM: 60 punktów ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) K_W09 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania specjalisty public relations – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 3: rozróżnia niektóre narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna kilka obowiązków i zadań specjalisty public relations na ocenę 4: rozróżnia poprawnie większość narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna najważniejsze obowiązki i zadania specjalisty public relations na ocenę 5: głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, rozróżnia poprawnie narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej i wie, które z nich zastosować w różnych typach instytucji, zna wszystkie obowiązki i zadań specjalisty public relations K_W10 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 2: nie zna i nie rozróżnia wszystkich pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, nie posiada wiedzy o reklamie i branży reklamowej w mediach społecznościowych na ocenę 3: zna i rozróżnia niektóre pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada podstawową wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach tradycyjnych i społecznościowych na ocenę 4: zna i rozróżnia większość pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada wiedzę o reklamie i branży reklamowej w wybranych mediach na ocenę 5: zna i rozróżnia poprawnie wszystkie pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada pogłębioną wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach wszystkich typów K_W15 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 2: nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz elementarną z zakresu zarządzania nimi na ocenę 4: posiada poprawną wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nimi na ocenę 5: ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi K_U15 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 2: nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy na ocenę 3: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy na ocenę 4: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy K_K02- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 2: nie ma wystarczającej świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje niepoprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie potrafi wyznaczać kierunków własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób na ocenę 3: ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, na ocenę 4: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, potrafi organizować proces uczenia innych osób na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Przybysz | |
Group instructors: | Monika Przybysz | |
Course homepage: | http://lww3ag5 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach. Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu. |
|
Full description: |
(in Polish) Pełny opis: 1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele. 2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations. 3. Strategia – taktyka – operacja w public relations. 4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne. 4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations. 5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją. 6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART. 7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych. 8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych. 10. Organizacja eventów. 11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit. 12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media. 13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji. 14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej. 15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura uzupełniająca: Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Do zaliczenia należy: - z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia - brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego - odczytywać komunikaty z grupy na Facebooku prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów (wyświetlenie przez studenta wiadomości jest równoznaczne z jej odczytaniem) ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; grupa na Facebooku uczy funkcjonowania grupy studentów w przestrzeni social media oraz umożliwia swobodne odczytanie wiadomości w łatwy dla studenta sposób i w wybranym czasie - prowadzić wyznaczony kanał regularnie i w najbardziej profesjonalny dla siebie sposób, bądź pracować w innych zespołach koniecznych do istnienia projektu (m.in. research, grafika, montaż, zarządzanie, virtueven itp.), jednocześnie korzystając z prowadzonych na zajęciach mini-szkoleń dla celów prowadzenia kanału lub jego zmiany, bądź sygnalizować jednocześnie osobom zarządzającym projektem i prowadzącemu o problemach związanych z prowadzeniem konta w raportach cotygodniowych w celu uruchomienia dalszych szkoleń (studenci samodzielnie przypisują się do kanałów, studenci z dodatkowej rekrutacji wybierają miejsca pozostałe w zespołach, zaś w szczególnych przypadkach zespoły te będą zmieniane) - w publikacjach oraz pracy w trakcie semestru nie poruszać tematów, które można uznać za niestosowne lub/i wywołać silne reakcje emocjonalne odbiorców, bądź mogą wywoływać silne emocje i dzielić odbiorców, jak kwestie związane z seksem, religią, sportem i polityką oraz mogłyby zostać odebrane jako wulgarne (materiały w prezentacjach, dotyczące akcji związanych z użytym językiem wulgarnym itp.) - wziąć udział w w wirtualnym przygotowaniu i nagraniu teledysku końcowego, w którym biorą udział wszyscy uczestnicy zajęć bez względu na status i sposób zaliczenia - być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji - regularnie wysyłać raporty z prowadzonych działań (raz w tygodniu za pośrednictwem lidera minizespołu, bądź w jego zastępstwie w przypadku choroby któregoś z członków) - nie przekroczyć limitu 2 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe stycznia 2021 r.) i to w całych zajęciach - przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu w postaci stworzenia 3 memów z zajęć jako notatki do momentu odwołania zadania (informacja na zajęciach z ilu zajęć notatki w memach będ tworzone) - przygotować w parach jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej) - na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści - w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć) Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania. 45% praca w zespołach projektowych (13 tygodni prowadzenia aktywnych działań związanych z projektem PR w social media) 21% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii 16% nagranie końcowe (wspólny film łącznie z aktywnymi działaniami na zajęciach przygotowującymi wspólną aktywność, samodzielne nagranie swojej "części") 9% prezentacja w parach na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie przez dwie osoby+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach) 5% raportowanie (całość grupy w podziale dowolnym zadaniowym przy wykonaniu raportów; lider zajęć przesyła do Headów i DW do prowadzącego zajęcia 13 raportów, jednak ich przygotowanie pozostaje obowiązkiem całej grupy). 4% memy (4 zajęcia=12 memów dla osób regularnie dosyłających memy w ciągu 2 tygodni po zakończeniu zajęć, 13 zajęć i 39 memów dla osób, które przekroczyły dealine 2 tygodni po zajęciach) |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Przybysz | |
Group instructors: | Monika Przybysz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii, nagranie video - 20 godzin przygotowanie prezentacji multimedialnej - 10 godzin RAZEM: 60 punktów ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach. Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu. |
|
Full description: |
(in Polish) Pełny opis: 1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele. 2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations. 3. Strategia – taktyka – operacja w public relations. 4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne. 4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations. 5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją. 6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART. 7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych. 8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych. 10. Organizacja eventów. 11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit. 12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media. 13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji. 14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej. 15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura uzupełniająca: Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Do zaliczenia należy: - z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia - brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego - odczytywać komunikaty z grupy na Facebooku prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów (wyświetlenie przez studenta wiadomości jest równoznaczne z jej odczytaniem) ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; grupa na Facebooku uczy funkcjonowania grupy studentów w przestrzeni social media oraz umożliwia swobodne odczytanie wiadomości w łatwy dla studenta sposób i w wybranym czasie - prowadzić wyznaczony kanał regularnie i w najbardziej profesjonalny dla siebie sposób, bądź pracować w innych zespołach koniecznych do istnienia projektu (m.in. research, grafika, montaż, zarządzanie, virtueven itp.), jednocześnie korzystając z prowadzonych na zajęciach mini-szkoleń dla celów prowadzenia kanału lub jego zmiany, bądź sygnalizować jednocześnie osobom zarządzającym projektem i prowadzącemu o problemach związanych z prowadzeniem konta w raportach cotygodniowych w celu uruchomienia dalszych szkoleń (studenci samodzielnie przypisują się do kanałów, studenci z dodatkowej rekrutacji wybierają miejsca pozostałe w zespołach, zaś w szczególnych przypadkach zespoły te będą zmieniane) - w publikacjach oraz pracy w trakcie semestru nie poruszać tematów, które można uznać za niestosowne lub/i wywołać silne reakcje emocjonalne odbiorców, bądź mogą wywoływać silne emocje i dzielić odbiorców, jak kwestie związane z seksem, religią, sportem i polityką oraz mogłyby zostać odebrane jako wulgarne (materiały w prezentacjach, dotyczące akcji związanych z użytym językiem wulgarnym itp.) - wziąć udział w w wirtualnym przygotowaniu i nagraniu teledysku końcowego, w którym biorą udział wszyscy uczestnicy zajęć bez względu na status i sposób zaliczenia - być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji - regularnie wysyłać raporty z prowadzonych działań (raz w tygodniu za pośrednictwem lidera minizespołu, bądź w jego zastępstwie w przypadku choroby któregoś z członków) - nie przekroczyć limitu 2 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe stycznia 2021 r.) i to w całych zajęciach - przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu w postaci stworzenia 3 memów z zajęć jako notatki do momentu odwołania zadania (informacja na zajęciach z ilu zajęć notatki w memach będ tworzone) - przygotować w parach jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej) - na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści - w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć) Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania. 45% praca w zespołach projektowych (13 tygodni prowadzenia aktywnych działań związanych z projektem PR w social media) 21% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii 16% nagranie końcowe (wspólny film łącznie z aktywnymi działaniami na zajęciach przygotowującymi wspólną aktywność, samodzielne nagranie swojej "części") 9% prezentacja w parach na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie przez dwie osoby+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach) 5% raportowanie (całość grupy w podziale dowolnym zadaniowym przy wykonaniu raportów; lider zajęć przesyła do Headów i DW do prowadzącego zajęcia 13 raportów, jednak ich przygotowanie pozostaje obowiązkiem całej grupy). 4% memy (4 zajęcia=12 memów dla osób regularnie dosyłających memy w ciągu 2 tygodni po zakończeniu zajęć, 13 zajęć i 39 memów dla osób, które przekroczyły dealine 2 tygodni po zajęciach) |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Przybysz | |
Group instructors: | Monika Przybysz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii - 10 godzin wspólne przygotowanie i nagranie video - 10 godzin przygotowanie prezentacji multimedialnej - 5 godzin RAZEM: 55 godzin |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach. Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu. |
|
Full description: |
(in Polish) Pełny opis: 1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele. 2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations. 3. Strategia – taktyka – operacja w public relations. 4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne. 4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations. 5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją. 6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART. 7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych. 8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych. 10. Organizacja eventów. 11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit. 12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media. 13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji. 14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej. 15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura uzupełniająca: Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Do zaliczenia należy: - z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia - brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego - odczytywać komunikaty z grupy na MsTeams/Facebooku prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów (wyświetlenie przez studenta wiadomości jest równoznaczne z jej odczytaniem) ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; grupa na Facebooku uczy funkcjonowania grupy studentów w przestrzeni social media oraz umożliwia swobodne odczytanie wiadomości w łatwy dla studenta sposób i w wybranym czasie - prowadzić wyznaczony kanał regularnie i w najbardziej profesjonalny dla siebie sposób, bądź pracować w innych zespołach koniecznych do istnienia projektu (m.in. research, grafika, montaż, zarządzanie, lipdub itp.), jednocześnie korzystając z prowadzonych na zajęciach mini-szkoleń dla celów prowadzenia kanału lub jego zmiany, bądź sygnalizować jednocześnie osobom zarządzającym projektem i prowadzącemu o problemach związanych z prowadzeniem konta w raportach cotygodniowych w celu uruchomienia dalszych szkoleń (studenci samodzielnie przypisują się do kanałów, studenci z dodatkowej rekrutacji wybierają miejsca pozostałe w zespołach, zaś w szczególnych przypadkach zespoły te będą zmieniane) - w publikacjach oraz pracy w trakcie semestru nie poruszać tematów, które można uznać za niestosowne lub/i wywołać silne reakcje emocjonalne odbiorców, bądź mogą wywoływać silne emocje i dzielić odbiorców, jak kwestie związane z: seksem, religią, sportem i polityką oraz mogłyby zostać odebrane jako wulgarne (materiały w prezentacjach, dotyczące akcji związanych z użytym językiem wulgarnym itp.) - wziąć udział w przygotowaniu i nagraniu teledysku końcowego, w którym biorą udział wszyscy uczestnicy zajęć bez względu na status i sposób zaliczenia - być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji - regularnie wysyłać raporty z prowadzonych działań (raz w tygodniu za pośrednictwem lidera minizespołu, bądź w jego zastępstwie w przypadku choroby któregoś z członków) - nie przekroczyć limitu 2 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe w styczniu 2024 r.) i to w całych zajęciach, nie zaś wybranym fragmencie (przynajmniej 75 minut) - przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu - przygotować w parach jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej) - na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści jeśli z jakiegoś powodu zajęcia będą się odbywać zdalnie - w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć) - z trwającej kampanii dotyczącej smartfonów i ich używania - należy opublikować jeden artykuł w periodyku / w prasie rejestrowanej (nie blogu itp.) Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania. 45% praca w zespołach projektowych (13 tygodni prowadzenia aktywnych działań związanych z projektem PR w social media) 21% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii 16% nagranie końcowe (wspólny film łącznie z aktywnymi działaniami na zajęciach przygotowującymi wspólną aktywność) 9% prezentacja w parach na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie przez dwie osoby+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach) 5% raportowanie (całość grupy w podziale dowolnym zadaniowym przy wykonaniu raportów; lider zajęć przesyła do Headów i DW do prowadzącego zajęcia 13 raportów, jednak ich przygotowanie pozostaje obowiązkiem całej grupy). 4% opublikowany artykuł |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.