Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Strategic public relations

General data

Course ID: WT-DKS-DMPRS
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Strategic public relations
Name in Polish: Public relations strategiczne
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) 1. chęć do pracy projektowej w zespole

2. uważność i systematyczność w wykonywanych aktywnościach

3. praca na początkowym etapie w zakresie własnych kompetencji i umiejętności z otwartością na nowe kompetencje

4. otwartość na zmiany zespołów w zależności od potrzeb projektu

5. otwartość na stworzenie wspólnego nagrania w projekcie zespołowym

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach.

Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki

public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach.

Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele.

2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations.

3. Strategia – taktyka – operacja w public relations.

4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne.

4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations.

5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.

6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.

7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.

8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.

10. Organizacja eventów.

11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.

12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.

13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.

14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej.

15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w.

D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura uzupełniająca:

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

K_W09 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

K_W10 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

K_W15 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

K_U15 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

K_K02- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

ECTS:

aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin

przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii, nagranie video zespołowego- 30 godzin

RAZEM: 60 punktów ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

K_W09 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania specjalisty public relations – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 3: rozróżnia niektóre narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna kilka obowiązków i zadań specjalisty public relations

na ocenę 4: rozróżnia poprawnie większość narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna najważniejsze obowiązki i zadania specjalisty public relations

na ocenę 5: głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, rozróżnia poprawnie narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej i wie, które z nich zastosować w różnych typach instytucji, zna wszystkie obowiązki i zadań specjalisty public relations

K_W10 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 2: nie zna i nie rozróżnia wszystkich pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, nie posiada wiedzy o reklamie i branży reklamowej w mediach społecznościowych

na ocenę 3: zna i rozróżnia niektóre pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada podstawową wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach tradycyjnych i społecznościowych

na ocenę 4: zna i rozróżnia większość pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada wiedzę o reklamie i branży reklamowej w wybranych mediach

na ocenę 5: zna i rozróżnia poprawnie wszystkie pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach oraz firmach, posiada pogłębioną wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach wszystkich typów

K_W15 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 2: nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi

na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz elementarną z zakresu zarządzania nimi

na ocenę 4: posiada poprawną wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nimi

na ocenę 5: ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi

K_U15 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 2: nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

na ocenę 3: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

na ocenę 4: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

K_K02- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 2: nie ma wystarczającej świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje niepoprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie potrafi wyznaczać kierunków własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi inspirować i organizować procesu uczenia innych osób

na ocenę 3: ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności,

na ocenę 4: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, potrafi organizować proces uczenia innych osób

na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Course homepage: http://lww3ag5
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach.

Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki

public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach.

Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele.

2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations.

3. Strategia – taktyka – operacja w public relations.

4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne.

4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations.

5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.

6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.

7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.

8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.

10. Organizacja eventów.

11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.

12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.

13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.

14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej.

15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura uzupełniająca:

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Do zaliczenia należy:

- z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia

- brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego

- odczytywać komunikaty z grupy na Facebooku prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów (wyświetlenie przez studenta wiadomości jest równoznaczne z jej odczytaniem) ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; grupa na Facebooku uczy funkcjonowania grupy studentów w przestrzeni social media oraz umożliwia swobodne odczytanie wiadomości w łatwy dla studenta sposób i w wybranym czasie

- prowadzić wyznaczony kanał regularnie i w najbardziej profesjonalny dla siebie sposób, bądź pracować w innych zespołach koniecznych do istnienia projektu (m.in. research, grafika, montaż, zarządzanie, virtueven itp.), jednocześnie korzystając z prowadzonych na zajęciach mini-szkoleń dla celów prowadzenia kanału lub jego zmiany, bądź sygnalizować jednocześnie osobom zarządzającym projektem i prowadzącemu o problemach związanych z prowadzeniem konta w raportach cotygodniowych w celu uruchomienia dalszych szkoleń (studenci samodzielnie przypisują się do kanałów, studenci z dodatkowej rekrutacji wybierają miejsca pozostałe w zespołach, zaś w szczególnych przypadkach zespoły te będą zmieniane)

- w publikacjach oraz pracy w trakcie semestru nie poruszać tematów, które można uznać za niestosowne lub/i wywołać silne reakcje emocjonalne odbiorców, bądź mogą wywoływać silne emocje i dzielić odbiorców, jak kwestie związane z seksem, religią, sportem i polityką oraz mogłyby zostać odebrane jako wulgarne (materiały w prezentacjach, dotyczące akcji związanych z użytym językiem wulgarnym itp.)

- wziąć udział w w wirtualnym przygotowaniu i nagraniu teledysku końcowego, w którym biorą udział wszyscy uczestnicy zajęć bez względu na status i sposób zaliczenia

- być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji

- regularnie wysyłać raporty z prowadzonych działań (raz w tygodniu za pośrednictwem lidera minizespołu, bądź w jego zastępstwie w przypadku choroby któregoś z członków)

- nie przekroczyć limitu 2 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe stycznia 2021 r.) i to w całych zajęciach

- przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu w postaci stworzenia 3 memów z zajęć jako notatki do momentu odwołania zadania (informacja na zajęciach z ilu zajęć notatki w memach będ tworzone)

- przygotować w parach jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej)

- na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści

- w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć)

Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania.

45% praca w zespołach projektowych (13 tygodni prowadzenia aktywnych działań związanych z projektem PR w social media)

21% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii

16% nagranie końcowe (wspólny film łącznie z aktywnymi działaniami na zajęciach przygotowującymi wspólną aktywność, samodzielne nagranie swojej "części")

9% prezentacja w parach na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie przez dwie osoby+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach)

5% raportowanie (całość grupy w podziale dowolnym zadaniowym przy wykonaniu raportów; lider zajęć przesyła do Headów i DW do prowadzącego zajęcia 13 raportów, jednak ich przygotowanie pozostaje obowiązkiem całej grupy).

4% memy (4 zajęcia=12 memów dla osób regularnie dosyłających memy w ciągu 2 tygodni po zakończeniu zajęć, 13 zajęć i 39 memów dla osób, które przekroczyły dealine 2 tygodni po zajęciach)

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:

aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin

przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii, nagranie video - 20 godzin

przygotowanie prezentacji multimedialnej - 10 godzin

RAZEM: 60 punktów ECTS


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach.

Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki

public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach.

Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele.

2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations.

3. Strategia – taktyka – operacja w public relations.

4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne.

4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations.

5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.

6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.

7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.

8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.

10. Organizacja eventów.

11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.

12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.

13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.

14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej.

15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura uzupełniająca:

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Do zaliczenia należy:

- z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia

- brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego

- odczytywać komunikaty z grupy na Facebooku prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów (wyświetlenie przez studenta wiadomości jest równoznaczne z jej odczytaniem) ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; grupa na Facebooku uczy funkcjonowania grupy studentów w przestrzeni social media oraz umożliwia swobodne odczytanie wiadomości w łatwy dla studenta sposób i w wybranym czasie

- prowadzić wyznaczony kanał regularnie i w najbardziej profesjonalny dla siebie sposób, bądź pracować w innych zespołach koniecznych do istnienia projektu (m.in. research, grafika, montaż, zarządzanie, virtueven itp.), jednocześnie korzystając z prowadzonych na zajęciach mini-szkoleń dla celów prowadzenia kanału lub jego zmiany, bądź sygnalizować jednocześnie osobom zarządzającym projektem i prowadzącemu o problemach związanych z prowadzeniem konta w raportach cotygodniowych w celu uruchomienia dalszych szkoleń (studenci samodzielnie przypisują się do kanałów, studenci z dodatkowej rekrutacji wybierają miejsca pozostałe w zespołach, zaś w szczególnych przypadkach zespoły te będą zmieniane)

- w publikacjach oraz pracy w trakcie semestru nie poruszać tematów, które można uznać za niestosowne lub/i wywołać silne reakcje emocjonalne odbiorców, bądź mogą wywoływać silne emocje i dzielić odbiorców, jak kwestie związane z seksem, religią, sportem i polityką oraz mogłyby zostać odebrane jako wulgarne (materiały w prezentacjach, dotyczące akcji związanych z użytym językiem wulgarnym itp.)

- wziąć udział w w wirtualnym przygotowaniu i nagraniu teledysku końcowego, w którym biorą udział wszyscy uczestnicy zajęć bez względu na status i sposób zaliczenia

- być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji

- regularnie wysyłać raporty z prowadzonych działań (raz w tygodniu za pośrednictwem lidera minizespołu, bądź w jego zastępstwie w przypadku choroby któregoś z członków)

- nie przekroczyć limitu 2 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe stycznia 2021 r.) i to w całych zajęciach

- przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu w postaci stworzenia 3 memów z zajęć jako notatki do momentu odwołania zadania (informacja na zajęciach z ilu zajęć notatki w memach będ tworzone)

- przygotować w parach jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej)

- na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści

- w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć)

Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania.

45% praca w zespołach projektowych (13 tygodni prowadzenia aktywnych działań związanych z projektem PR w social media)

21% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii

16% nagranie końcowe (wspólny film łącznie z aktywnymi działaniami na zajęciach przygotowującymi wspólną aktywność, samodzielne nagranie swojej "części")

9% prezentacja w parach na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie przez dwie osoby+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach)

5% raportowanie (całość grupy w podziale dowolnym zadaniowym przy wykonaniu raportów; lider zajęć przesyła do Headów i DW do prowadzącego zajęcia 13 raportów, jednak ich przygotowanie pozostaje obowiązkiem całej grupy).

4% memy (4 zajęcia=12 memów dla osób regularnie dosyłających memy w ciągu 2 tygodni po zakończeniu zajęć, 13 zajęć i 39 memów dla osób, które przekroczyły dealine 2 tygodni po zajęciach)

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:

aktywny udział w wykładzie i prace na zajęciach - 30 godzin

przygotowanie strategii komunikacyjnej w zespołach oraz prowadzenie profili mediów społecznościowych kampanii - 10 godzin

wspólne przygotowanie i nagranie video - 10 godzin

przygotowanie prezentacji multimedialnej - 5 godzin

RAZEM: 55 godzin


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach.

Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki

public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach.

Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu realnej kampanii informacyjno-edukacyjnej na kontach w social media pracując wspólnie w jednym zespole podzielonym na mniejsze podzespoły, zmienne w zależności od potrzeb projektu.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele.

2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations.

3. Strategia – taktyka – operacja w public relations.

4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne.

4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations.

5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.

6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.

7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.

8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.

10. Organizacja eventów.

11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.

12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.

13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.

14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej.

15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura uzupełniająca:

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Do zaliczenia należy:

- z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia

- brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego

- odczytywać komunikaty z grupy na MsTeams/Facebooku prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów (wyświetlenie przez studenta wiadomości jest równoznaczne z jej odczytaniem) ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; grupa na Facebooku uczy funkcjonowania grupy studentów w przestrzeni social media oraz umożliwia swobodne odczytanie wiadomości w łatwy dla studenta sposób i w wybranym czasie

- prowadzić wyznaczony kanał regularnie i w najbardziej profesjonalny dla siebie sposób, bądź pracować w innych zespołach koniecznych do istnienia projektu (m.in. research, grafika, montaż, zarządzanie, lipdub itp.), jednocześnie korzystając z prowadzonych na zajęciach mini-szkoleń dla celów prowadzenia kanału lub jego zmiany, bądź sygnalizować jednocześnie osobom zarządzającym projektem i prowadzącemu o problemach związanych z prowadzeniem konta w raportach cotygodniowych w celu uruchomienia dalszych szkoleń (studenci samodzielnie przypisują się do kanałów, studenci z dodatkowej rekrutacji wybierają miejsca pozostałe w zespołach, zaś w szczególnych przypadkach zespoły te będą zmieniane)

- w publikacjach oraz pracy w trakcie semestru nie poruszać tematów, które można uznać za niestosowne lub/i wywołać silne reakcje emocjonalne odbiorców, bądź mogą wywoływać silne emocje i dzielić odbiorców, jak kwestie związane z: seksem, religią, sportem i polityką oraz mogłyby zostać odebrane jako wulgarne (materiały w prezentacjach, dotyczące akcji związanych z użytym językiem wulgarnym itp.)

- wziąć udział w przygotowaniu i nagraniu teledysku końcowego, w którym biorą udział wszyscy uczestnicy zajęć bez względu na status i sposób zaliczenia

- być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji

- regularnie wysyłać raporty z prowadzonych działań (raz w tygodniu za pośrednictwem lidera minizespołu, bądź w jego zastępstwie w przypadku choroby któregoś z członków)

- nie przekroczyć limitu 2 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe w styczniu 2024 r.) i to w całych zajęciach, nie zaś wybranym fragmencie (przynajmniej 75 minut)

- przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu

- przygotować w parach jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej)

- na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści jeśli z jakiegoś powodu zajęcia będą się odbywać zdalnie

- w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć)

- z trwającej kampanii dotyczącej smartfonów i ich używania - należy opublikować jeden artykuł w periodyku / w prasie rejestrowanej (nie blogu itp.)

Procentowa część oceny końcowej w rozbiciu za poszczególne zadania.

45% praca w zespołach projektowych (13 tygodni prowadzenia aktywnych działań związanych z projektem PR w social media)

21% obecność na zajęciach (15 zajęć po 90 minut) oraz odczytywanie wiadomości z grupy zajęciowej na Facebooku do tego celu stworzonej, w której publikowane są materiały do kampanii

16% nagranie końcowe (wspólny film łącznie z aktywnymi działaniami na zajęciach przygotowującymi wspólną aktywność)

9% prezentacja w parach na zajęciach (obecność aktywna+przygotowanie przez dwie osoby+omówienie materiału na wybranych zajęciach zgodnie z listą udostępnioną na 1 zajęciach)

5% raportowanie (całość grupy w podziale dowolnym zadaniowym przy wykonaniu raportów; lider zajęć przesyła do Headów i DW do prowadzącego zajęcia 13 raportów, jednak ich przygotowanie pozostaje obowiązkiem całej grupy).

4% opublikowany artykuł

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)