Media education and professionalization
General data
Course ID: | WT-DKS-DMSE |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Media education and professionalization |
Name in Polish: | Edukacja medialna i profesjonalizacja medialna |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Seminarium dyplomowe poświęcone współczesnym problemom edukacji i profesjonalizacji medialnej. |
Full description: |
(in Polish) Seminarium obejmuje współczesne zagadnienia związane z edukacja i profesjonalizacją medialną - wyodrębnianiem się nowych zawodów medialnych. Jego cechą charakterystyczną jest stosowanie metodologii jakościowej w pracach dyplomowych, zwłaszcza techniki indywidualnych wywiadów pogłębionych. Jest zorientowane na badanie grup audytoryjnych i profesjonalnych. |
Bibliography: |
(in Polish) Betlej, A. (2017). Edukacja medialna w społeczeństwie sieci. Edukacja-Technika-Informatyka, 8(4), 309-314. Galor, A., Jóźwiak, Z., Kujawski, A., & Wiśnicki, B. (2009). Przewodnik pisania pracy dyplomowej. Wydawnictwo Naukowe AM, Szczecin. Miński, R. (2017). Wywiad pogłębiony jako technika badawcza. Możliwości wykorzystania IDI w badaniach ewaluacyjnych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 13(3), 30-51. Soczyński, S. (2012). Komunikacyjna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych. Studia Socialia Cracoviensia, 4(2 (7)), 75-90. Stunża, G. (2014). Edukacja kulturalna i medialna. Nowe trendy i wyzwania. NGOteka. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK nr 1 - wiedza - ma wiedzę na temat pedagogiki medialnej jako integralnej dyscypliny w systemie nauk o komunikacji społecznej i mediach EK nr 2 - wiedza - zna procesy edukacyjne związane ze współczesną komunikacją międzynarodową i międzykulturową EK nr 3 - wiedza - ma wiedzę na temat etyki mediów jako podstawy pedagogiki medialnej EK nr 4 - umiejętności - potrafi porozumiewać się ze specjalistami z zakresu pedagogiki mediów oraz popularyzować wiedzę w tym obszarze Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w seminarium 10 godz. - konsultacje z prowadzącym seminarium 10 godz. - bezpośrednie przygotowanie studenta do seminarium 80 godz. – przygotowanie do seminarium, lektury, kwerenda 80 godz. - badania naukowe, pisanie pracy 210 godz. – razem 7 punktów ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodą wykładu problemowego, a weryfikowane uczestnictwem w seminarium i wynikami własnej pracy dyplomowej. EK nr 1 nie zalicza - nie ma wiedzy z zakresu pedagogiki medialnej i nie rozumie jej miejsca w systemie nauk o komunikacji społecznej i mediach zalicza - ma wiedzę z zakresu pedagogiki medialnej i nie rozumie jej miejsca w systemie nauk o komunikacji społecznej i mediach EK nr 2 nie zalicza - nie zna procesów edukacyjnych związanych ze współczesną komunikacją międzynarodową i międzykulturową zalicza - zna procesy edukacyjne związane ze współczesną komunikacją międzynarodową i międzykulturową EK nr 3 nie zalicza - nie ma wiedzy o współczesnej etyce mediów jako podstawie pedagogiki medialnej zalicza - ma wiedzę o współczesnej etyce mediów jako podstawie pedagogiki medialnej EK nr 4 nie zalicza - nie potrafi porozumiewać się ze specjalistami z zakresu pedagogiki mediów oraz popularyzować wiedzy w tym obszarze zalicza - potrafi porozumiewać się ze specjalistami z zakresu pedagogiki mediów oraz popularyzować wiedzę w tym obszarze Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Warunkiem zaliczenia jest również przedstawienie - zgodnie z wewnętrznym harmonogramem seminarium - tematu, fragmentu lub całości pracy dyplomowej z uwzględnieniem metodologii jakościowej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.