Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations w social media

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-DMSP
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Public relations w social media
Jednostka: Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 7.00 LUB 0.50 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki o komunikacji społecznej i mediach

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DK2_W02

DK2_W04

DK2_W13

DK2_U17


Wymagania wstępne:

Zainteresowania badawcze w zakresie: PR, marketingu, zarządzania informacją, internetu, reklamy

Pełny opis:

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

K_W01 - zna poszerzoną terminologię z zakresu nauk o mediach i nauk o zarządzaniu, rozumie ich źródła oraz wszechstronne zastosowania w obrębie zbliżonych dyscyplin naukowych

K_W02 - ma pogłębioną wiedzę na temat medioznawstwa oraz nauk o zarządzaniu, ich miejscu w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi

K_U03 - biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne), bezbłędnie dokonuje selekcji zdobywanych informacji, zauważa i wskazuje na zależności między nimi i ich wpływ na procesy społeczne i postawy indywidualne odbiorców

K_U04 - posiada w stopniu biegłym praktyczną umiejętność przygotowania pisemnych tekstów w języku polskim, zgodnie z regułami i zasadami ortografii, gramatyki i stylistyki języka polskiego oraz wymaganiami komunikacji medialnej

K_K02 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób.

Metody i kryteria oceniania:

K_W01 - zna poszerzoną terminologię z zakresu nauk o mediach i nauk o zarządzaniu, rozumie ich źródła oraz wszechstronne zastosowania w obrębie zbliżonych dyscyplin naukowych – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem fragmentu pracy.

na ocenę 5 - zna terminologię, znajduje źródła do pracy, potrafi stosować metodologię + oddaje fragmenty prac zgodnie z harmonogramem przyjętym na pierwszym roku

na ocenę 4 - zna terminologię, stosuje niektóre z metod badawczych, znajduje część źródeł do pracy, ma niewielkie opóźnienia w oddaniu pracy

na ocenę 3 - zna metody badawcze ale stosuje je w sposób ograniczony, nie oddaje fragmentów pracy na czas

K_W02 - ma pogłębioną wiedzę na temat medioznawstwa oraz nauk o zarządzaniu, ich miejscu w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem fragmentu pracy.

na ocenę 5 - znajduje źródła do pracy, potrafi stosować metodologię + oddaje fragmenty prac zgodnie z harmonogramem przyjętym na pierwszym roku

na ocenę 4 - stosuje niektóre z metod badawczych, znajduje część źródeł do pracy, ma niewielkie opóźnienia w oddaniu pracy

na ocenę 3 - zna metody badawcze ale stosuje je w sposób ograniczony, nie oddaje fragmentów pracy na czas

K_U03 - biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne), bezbłędnie dokonuje selekcji zdobywanych informacji, zauważa i wskazuje na zależności między nimi i ich wpływ na procesy społeczne i postawy indywidualne odbiorców – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem fragmentu pracy.

na ocenę 5 - znajduje źródła do pracy, potrafi stosować metodologię + oddaje fragmenty prac zgodnie z harmonogramem przyjętym na pierwszym roku

na ocenę 4 - znajduje część źródeł do pracy, ma niewielkie opóźnienia w oddaniu pracy

na ocenę 3 - oddaje niedopracowane fragmenty prac, nie oddaje fragmentów pracy na czas

K_U04 - posiada w stopniu biegłym praktyczną umiejętność przygotowania pisemnych tekstów w języku polskim, zgodnie z regułami i zasadami ortografii, gramatyki i stylistyki języka polskiego oraz wymaganiami komunikacji medialnej – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem fragmentu pracy.

na ocenę 5 - znajduje źródła do pracy, potrafi stosować metodologię + oddaje fragmenty prac zgodnie z harmonogramem przyjętym na pierwszym roku

na ocenę 4 - stosuje niektóre z metod badawczych, znajduje część źródeł do pracy, ma niewielkie opóźnienia w oddaniu pracy

na ocenę 3 - zna metody badawcze ale stosuje je w sposób ograniczony, nie oddaje fragmentów pracy na czas

K_K02 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem fragmentu pracy.

na ocenę 5 - znajduje źródła do pracy, potrafi stosować metodologię + oddaje fragmenty prac zgodnie z harmonogramem przyjętym na pierwszym roku

na ocenę 4 - stosuje niektóre z metod badawczych, znajduje część źródeł do pracy, ma niewielkie opóźnienia w oddaniu pracy

na ocenę 3 - zna metody badawcze ale stosuje je w sposób ograniczony, nie oddaje fragmentów pracy na czas

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Strona przedmiotu: http://manjury
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

30 godzin - opracowanie obowiązkowych zadanych do przeczytania lektur

30 godzin - przygotowanie wstępnej koncepcji pracy, wstępnej bibliografii do pracy, poprawa planu pracy, praca koncepcyjna

40 godzin - przygotowanie 1 rozdziału pracy

20 godzin - lektura uzupełniająca i poprawa 1 rozdziału pracy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma na celu przygotować studenta do pisania pracy dyplomowej, nauczyć go metod badawczych, analitycznego i syntetycznego myślenia, posługiwania się narzędziami badawczymi.

Doktoranta ma ono przygotować do napisania rozprawy doktorskiej.

Pełny opis:

TREŚCI MERYTORYCZNE:

public relations, zarządzanie informacją, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje mobilne i desktopowe, media społecznościowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, content marketing, influencer marketing, storytelling, marketing narracyjny, crowdfunding, reklama komercyjna, reklama społeczna, kampanie społeczne, rzecznictwo prasowe, komunikacja instytucji non profit, komunikacja instytucji niekomercyjnych, etyka biznesu, CSR (corporate social responsibility), videomarketing

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Zainteresowania w zakresie przedmiotu prowadzonych prac i kompetencji wykładowcy.

METODY OCENY:

Przyjęcie następującego harmonogramu prac i wywiązanie się z niego przez studenta:

ROK I SEMESTR I - prezentacja zainteresowań, obszaru poszukiwań naukowych, dookreślenie go, sformułowanie tematu i przygotowanie szkicu planu pracy oraz 1 paragrafu pracy

ROK I SEMESTR II - konspekt pracy magisterskiej i napisanie 1 rozdziału pracy

ROK II SEMESTR I - drugi i trzeci rozdział pracy magisterskiej

ROK II SEMESTR II - ostateczna wersja pracy magisterskiej

UWAGA:

Prowadzący zajęcia nie wpisuje zaliczenia w indeks osób trzecich – po zaliczenie należy się zgłosić OSOBIŚCIE z kartą i indeksem.

Literatura:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Flores S.E., Sfejsowani, Warszawa 2016.

Gackowski T., Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, Warszawa 2011.

Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura - media - teologia : metodyka pisania prac dyplomowych, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2013.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010.

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2016.

Wymagania wstępne:

Chęć do rzetelnej i regularnej pracy oraz zainteresowanie jednym z obszarów wymienionych w zakresie merytorycznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Strona przedmiotu: http://manjury
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

30 godzin - opracowanie obowiązkowych zadanych do przeczytania lektur do rozdziału II

30 godzin - przygotowanie wstępnej koncepcji II rozdziału, opracowanie części metodologicznej, wstępnej bibliografii do II rozdziału, poprawa planu pracy, praca koncepcyjna

40 godzin - przygotowanie 2 rozdziału pracy

20 godzin - lektura uzupełniająca i poprawa 2 rozdziału pracy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma na celu przygotować studenta do pisania pracy dyplomowej, nauczyć go metod badawczych, analitycznego i syntetycznego myślenia, posługiwania się narzędziami badawczymi.

Pełny opis:

TREŚCI MERYTORYCZNE:

public relations, zarządzanie informacją, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje mobilne i desktopowe, media społecznościowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, content marketing, influencer marketing, storytelling, marketing narracyjny, crowdfunding, reklama komercyjna, reklama społeczna, kampanie społeczne, rzecznictwo prasowe, komunikacja instytucji non profit, komunikacja instytucji niekomercyjnych, etyka biznesu, CSR (corporate social responsibility), videomarketing

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Zainteresowania w zakresie przedmiotu prowadzonych prac i kompetencji wykładowcy.

METODY OCENY:

Przyjęcie następującego harmonogramu prac i wywiązanie się z niego przez studenta:

ROK I SEMESTR I - prezentacja zainteresowań, obszaru poszukiwań naukowych, dookreślenie go, sformułowanie tematu i przygotowanie szkicu planu pracy oraz 1 paragrafu pracy

ROK I SEMESTR II - konspekt pracy magisterskiej i napisanie 1 rozdziału pracy

ROK II SEMESTR I - drugi i trzeci rozdział pracy magisterskiej

ROK II SEMESTR II - ostateczna wersja pracy magisterskiej

UWAGA:

Prowadzący zajęcia nie wpisuje zaliczenia w indeks osób trzecich – po zaliczenie należy się zgłosić OSOBIŚCIE z kartą i indeksem.

Literatura:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Flores S.E., Sfejsowani, Warszawa 2016.

Gackowski T., Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, Warszawa 2011.

Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura - media - teologia : metodyka pisania prac dyplomowych, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2013.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010.

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2016.

Wymagania wstępne:

Chęć do rzetelnej i regularnej pracy oraz zainteresowanie jednym z obszarów wymienionych w zakresie merytorycznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

30 godzin - opracowanie obowiązkowych zadanych do przeczytania lektur

30 godzin - przygotowanie wstępnej koncepcji pracy, wstępnej bibliografii do pracy, poprawa planu pracy, praca koncepcyjna

40 godzin - przygotowanie 1 rozdziału pracy

20 godzin - lektura uzupełniająca i poprawa 1 rozdziału pracy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma na celu przygotować studenta do pisania pracy dyplomowej, nauczyć go metod badawczych, analitycznego i syntetycznego myślenia, posługiwania się narzędziami badawczymi.

Pełny opis:

TREŚCI MERYTORYCZNE:

public relations, zarządzanie informacją, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje mobilne i desktopowe, media społecznościowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, content marketing, influencer marketing, storytelling, marketing narracyjny, crowdfunding, reklama komercyjna, reklama społeczna, kampanie społeczne, rzecznictwo prasowe, komunikacja instytucji non profit, komunikacja instytucji niekomercyjnych, etyka biznesu, CSR (corporate social responsibility), videomarketing

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Zainteresowania w zakresie przedmiotu prowadzonych prac i kompetencji wykładowcy.

METODY OCENY:

Przyjęcie następującego harmonogramu prac i wywiązanie się z niego przez studenta:

ROK I SEMESTR I - prezentacja zainteresowań, obszaru poszukiwań naukowych, dookreślenie go, sformułowanie tematu i przygotowanie szkicu planu pracy oraz 1 paragrafu pracy

ROK I SEMESTR II - konspekt pracy magisterskiej i napisanie 1 rozdziału pracy

ROK II SEMESTR I - drugi i trzeci rozdział pracy magisterskiej

ROK II SEMESTR II - ostateczna wersja pracy magisterskiej

UWAGA:

Prowadzący zajęcia nie wpisuje zaliczenia w indeks osób trzecich – po zaliczenie należy się zgłosić OSOBIŚCIE z kartą i indeksem.

Literatura:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Flores S.E., Sfejsowani, Warszawa 2016.

Gackowski T., Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, Warszawa 2011.

Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura - media - teologia : metodyka pisania prac dyplomowych, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2013.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010.

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2016.

Wymagania wstępne:

Chęć do rzetelnej i regularnej pracy oraz zainteresowanie jednym z obszarów wymienionych w zakresie merytorycznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

30 godz przygotowywanie materiałów do prezentowania na zajęciach

30 godz aktywne uczestnictwo w zajęciach, prezentowanie wyników badań

60 godz opracowanie źródeł pracy, redagowanie tekstu pracy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma na celu przygotować studenta do pisania pracy dyplomowej, nauczyć go metod badawczych, analitycznego i syntetycznego myślenia, posługiwania się narzędziami badawczymi.

Pełny opis:

TREŚCI MERYTORYCZNE:

public relations, zarządzanie informacją, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje mobilne i desktopowe, media społecznościowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, content marketing, influencer marketing, storytelling, marketing narracyjny, crowdfunding, reklama komercyjna, reklama społeczna, kampanie społeczne, rzecznictwo prasowe, komunikacja instytucji non profit, komunikacja instytucji niekomercyjnych, etyka biznesu, CSR (corporate social responsibility), videomarketing

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Zainteresowania w zakresie przedmiotu prowadzonych prac i kompetencji wykładowcy.

METODY OCENY:

Przyjęcie następującego harmonogramu prac i wywiązanie się z niego przez studenta:

ROK I SEMESTR I - prezentacja zainteresowań, obszaru poszukiwań naukowych, dookreślenie go, sformułowanie tematu i przygotowanie szkicu planu pracy oraz 1 paragrafu pracy

ROK I SEMESTR II - konspekt pracy magisterskiej i napisanie 1 rozdziału pracy

ROK II SEMESTR I - drugi i trzeci rozdział pracy magisterskiej

ROK II SEMESTR II - ostateczna wersja pracy magisterskiej

UWAGA:

Prowadzący zajęcia nie wpisuje zaliczenia w indeks osób trzecich – po zaliczenie należy się zgłosić OSOBIŚCIE z kartą i indeksem.

Literatura:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Flores S.E., Sfejsowani, Warszawa 2016.

Gackowski T., Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, Warszawa 2011.

Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura - media - teologia : metodyka pisania prac dyplomowych, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2013.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010.

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2016.

Wymagania wstępne:

Chęć do rzetelnej i regularnej pracy oraz zainteresowanie jednym z obszarów wymienionych w zakresie merytorycznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

30 godzin - opracowanie obowiązkowych zadanych do przeczytania lektur

30 godzin - przygotowanie wstępnej koncepcji pracy, wstępnej bibliografii do pracy, poprawa planu pracy, praca koncepcyjna

40 godzin - przygotowanie 1 rozdziału pracy

20 godzin - lektura uzupełniająca i poprawa 1 rozdziału pracy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma na celu przygotować studenta do pisania pracy dyplomowej, nauczyć go metod badawczych, analitycznego i syntetycznego myślenia, posługiwania się narzędziami badawczymi.

Pełny opis:

TREŚCI MERYTORYCZNE:

public relations, zarządzanie informacją, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje mobilne i desktopowe, media społecznościowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, content marketing, influencer marketing, storytelling, marketing narracyjny, crowdfunding, reklama komercyjna, reklama społeczna, kampanie społeczne, rzecznictwo prasowe, komunikacja instytucji non profit, komunikacja instytucji niekomercyjnych, etyka biznesu, CSR (corporate social responsibility), videomarketing

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Zainteresowania w zakresie przedmiotu prowadzonych prac i kompetencji wykładowcy.

METODY OCENY:

Przyjęcie następującego harmonogramu prac i wywiązanie się z niego przez studenta:

ROK I SEMESTR I - prezentacja zainteresowań, obszaru poszukiwań naukowych, dookreślenie go, sformułowanie tematu i przygotowanie szkicu planu pracy oraz 1 paragrafu pracy

ROK I SEMESTR II - konspekt pracy magisterskiej i napisanie 1 rozdziału pracy

ROK II SEMESTR I - drugi i trzeci rozdział pracy magisterskiej

ROK II SEMESTR II - ostateczna wersja pracy magisterskiej

UWAGA:

Prowadzący zajęcia nie wpisuje zaliczenia w indeks osób trzecich – po zaliczenie należy się zgłosić OSOBIŚCIE z kartą i indeksem.

Literatura:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Flores S.E., Sfejsowani, Warszawa 2016.

Gackowski T., Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, Warszawa 2011.

Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura - media - teologia : metodyka pisania prac dyplomowych, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2013.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010.

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2016.

Wymagania wstępne:

Chęć do rzetelnej i regularnej pracy oraz zainteresowanie jednym z obszarów wymienionych w zakresie merytorycznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

30 godzin - uczestnictwo w zajęciach

30 godzin - opracowanie obowiązkowych zadanych do przeczytania lektur do rozdziału II

30 godzin - przygotowanie wstępnej koncepcji II rozdziału, opracowanie części metodologicznej, wstępnej bibliografii do II rozdziału, poprawa planu pracy, praca koncepcyjna

40 godzin - przygotowanie 2 rozdziału pracy

20 godzin - lektura uzupełniająca i poprawa 2 rozdziału pracy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium magisterskie ma na celu przygotować studenta do pisania pracy dyplomowej, nauczyć go metod badawczych, analitycznego i syntetycznego myślenia, posługiwania się narzędziami badawczymi.

Pełny opis:

TREŚCI MERYTORYCZNE:

public relations, zarządzanie informacją, komunikacja kryzysowa, komunikacja mobilna, aplikacje mobilne i desktopowe, media społecznościowe, Snapchat, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, content marketing, influencer marketing, storytelling, marketing narracyjny, crowdfunding, reklama komercyjna, reklama społeczna, kampanie społeczne, rzecznictwo prasowe, komunikacja instytucji non profit, komunikacja instytucji niekomercyjnych, etyka biznesu, CSR (corporate social responsibility), videomarketing

CELE PRZEDMIOTU:

1. uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej. Odbywać się to będzie w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych, a następnie krytycznej dyskusji nad nim.

2. wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury - student powinien umieć przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując przyjętą przez siebie metodologię. Dyskusja towarzysząca temu etapowi powinna dotyczyć przedmiotu pracy, a także zaproponowanej metody rozwiązania problemu badawczego.

3. pisanie pracy i jej publiczna prezentacja, dzięki której będą możliwe korekty i wspólna dyskusja.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

Zainteresowania w zakresie przedmiotu prowadzonych prac i kompetencji wykładowcy.

METODY OCENY:

Przyjęcie następującego harmonogramu prac i wywiązanie się z niego przez studenta:

ROK I SEMESTR I - prezentacja zainteresowań, obszaru poszukiwań naukowych, dookreślenie go, sformułowanie tematu i przygotowanie szkicu planu pracy oraz 1 paragrafu pracy

ROK I SEMESTR II - konspekt pracy magisterskiej i napisanie 1 rozdziału pracy

ROK II SEMESTR I - drugi i trzeci rozdział pracy magisterskiej

ROK II SEMESTR II - ostateczna wersja pracy magisterskiej

UWAGA:

Prowadzący zajęcia nie wpisuje zaliczenia w indeks osób trzecich – po zaliczenie należy się zgłosić OSOBIŚCIE z kartą i indeksem.

Literatura:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Flores S.E., Sfejsowani, Warszawa 2016.

Gackowski T., Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, Warszawa 2011.

Kahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Poznań 2012.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice 2012

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura - media - teologia : metodyka pisania prac dyplomowych, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2013.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010.

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2016.

Wymagania wstępne:

Chęć do rzetelnej i regularnej pracy oraz zainteresowanie jednym z obszarów wymienionych w zakresie merytorycznym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)