Press spokesman workshop - crisis management
General data
Course ID: | WT-DKS-DMSW |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Press spokesman workshop - crisis management |
Name in Polish: | Warsztat rzecznika prasowego - zarządzanie kryzysowe |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://u7lca6a |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia mają na celu przygotowanie do zarządzania informacjami w sytuacjach kryzysowych w różnego rodzaju instytucjach, firmach i organizacjach. Łączą elementy zarządzania kryzysowego z funkcją rzecznika prasowego, odpowiedzialnego za kontakty z mediami i grupami otoczenia. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot wprowadza w zagadnienia związane z zarządzaniem kryzysowym i komunikacją. Prowadzony jest w oparciu o dotychczasowe, poznane w trakcie studiów, jak również również zawodowe, doświadczenia związane z rynkiem mediów. Zajęcia mają na celu przygotować studenta do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych w różnego rodzaju instytucjach, firmach i organizacjach. Ćwiczenia mają charakter warsztatowo - konwersatoryjny. Uczestnicy, poznając podstawy komunikacji kryzysowej oraz roli rzecznika prasowego, zmierzą się z realnymi, współcześnie występującymi problemami. Na początku każdych zajęć studenci dostają do opracowania kolejne zadanie, związane z aktualnie występującą sytuacją kryzysową, a następnie (w grupach) przygotowują strategię komunikacji, dostosowaną do zaistniałego kryzysu, wcielając się w role rzeczników prasowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2013. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Łaszyn A., Media i ty, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice 2012 Mitroff I.I., Pearson Ch.M., Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Podręcznik usprawniający zdolność do reagowania w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 1998. Mittelstaedt R.E., Jak uniknąć pomyłek, które mogą zniszczyć Twoją organizację. Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych – drobne błędy, które przeoczono..., Gliwice 2006. Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003. Nogalski B., Marcinkiewicz H., Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Warszawa 2004. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, Warszawa 2005. Rydzak W., Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006, s. 276-293. Rydzak W., Zarządzanie kryzysami, Poznań 1999. Smektała T.; Public Relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2001 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2022/23: u7lca6a EK nr 1 - student ma pogłębioną wiedzę w dotyczącą komunikacji korporacyjnej, kryzysowej oraz z grupami otoczenia EK nr 2 - student potrafi kreować i wykonywać zadania stojące przed rzecznikiem prasowym firmy, instytucji lub organizacji EK nr 3 - student potrafi wskazać zasady funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji oraz zna zasady zarządzania nimi EK nr 4 - student ma pogłębioną wiedzę na temat komunikacji, marketingu, public relations, budowania wizerunku oraz potrafi zastosować ją w projektach związanych z obsługą medialną firmy, instytucji i organizacji EK nr 5 - student umie wykorzystać wiedzę dotyczącą szeroko rozumianych przekazów medialnych i zastosować ją dla potrzeb procesów komunikacyjnych EK nr 6 - student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą zagadnień marketingowych i public relations i potrafi wykorzystać ją w komunikacji związanej z zarządzaniem kryzysowym EK nr 7 - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwoju zawodowym związanym z pracą w mediach i marketingu postępując zgodnie z normami etyki zawodowej i ogólnej Osiągnięte przez: Wykład konwersatoryjny Dyskusja panelowa Giełda pomysłów (burza mózgów) Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Studium przypadku Opis ECTS: Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 przygotowanie do ćwiczeń: 10 praca własna, warsztatowa: 20 suma godzin: 60 ECTS: 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ewaluacja będzie prowadzona w trybie ciągłym. Do uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu konieczne jest rozliczenie się ze wszystkich prac wykonywanych w trakcie zajęć lub jako prace domowe oraz nie przekroczenie limitu nieobecności, wynoszącego 2. Na ocenę końcową składa się: 1/2 - aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach 1/2 - zespołowa prezentacja projektu na zajęciach w wyznaczonym terminie |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Knecht | |
Group instructors: | Tomasz Knecht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2021/22: nnpiadm |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Knecht | |
Group instructors: | Tomasz Knecht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2022/23: u7lca6a |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Knecht | |
Group instructors: | Tomasz Knecht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS w roku akad. 2023/24: ajbvbdx |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.