Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki kreatywne w reklamie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-DMT
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Techniki kreatywne w reklamie
Jednostka: Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa
Grupy:
Strona przedmiotu: http://juheh5f
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

K_W10

K_U03

K_U09

K_K08

Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone są w trybie warsztatów, ćwiczeń z aktywnym udziałem uczestników. Tematyka zajęć koncentruje się na dwóch obszarach:

1. Poszukiwanie elementów kreatywnych w reklamach

2. Pobudzanie kreatywności uczestników

Pełny opis:

Każde zajęcia składają się z dwóch części, które nie muszą być wyraźnie rozdzielone, mogą się wzajemnie przeplatać.

Pierwsza, czyli poszukiwanie w reklamach elementów kreatywnych jest realizowana głównie przez studentów, którzy prezentują wyszukane przez siebie formy komunikacji reklamowej, wskazując w nich elementy kreatywne, uzasadniając swój wybór i przedstawiając własne wnioski.

Druga część, czyli pobudzanie kreatywności uczestników odbywa się na podstawie ćwiczeń i prezentacji przygotowanych przez prowadzącego. W ramach tej części będą prezentowane aktualne wiadomości dotyczące źródeł ludzkiej twórczości, a także techniki poszukiwania i pobudzania kreatywności.

Literatura:

E. de Bono, Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt, 2011

P. Carter, 1000 łamigłówek, zagadek logicznych i testów IQ, 2011

T. Wieke, Kreatywność i Ty. Droga do pomysłowości w pracy

Efekty kształcenia i opis ECTS:

kod dostępu do przedmiotu w TEAMS:

juheh5f

Student

- jest w stanie opisać teorie związane z pochodzeniem i trenowaniem kreatywności_W

- świadomie rozwija swoje zdolności kreatywne_U

- poddaje analizie komunikaty reklamowej pod kątem ich aspektów kreatywnych_U

- swobodnie i rzeczowo wypowiada się na temat komunikatów reklamowych_K

Metody i kryteria oceniania:

Każdy student będzie oceniany na kilku płaszczyznach:

1) Przygotowanego wystąpienia dotyczącego elementów kreatywnych w komunikacji reklamowej, wraz ze zgłoszeniem z wyprzedzeniem swojego wyboru prowadzącemu (nie zgłoszenie skutkuje nie dopuszczeniem do prezentacji) - 1/3 oceny

2) Pracy indywidualnej i grupowej w ramach ćwiczeń przeprowadzanych na zajęciach - 2/3 oceny (przekazanie prac cząstkowych wskazanych w "zadaniach" na platformie MS TEAMS oraz aktywny udział w drobniejszych ćwiczeniach opracowywanych w grupach w trakcie zajęć)

3) spełnienia kryterium frekwencji, tj. nie przekroczenia limitu nieobecności wynoszącego 3 (3x2h zajęciowe, tzn. 270min)

- jest w stanie opisać teorie związane z pochodzeniem i trenowaniem kreatywności_W

na ocenę:

ndst: nie jest w stanie opisać jakichkolwiek teorii kreatywności

dst: opisuje podstawy teorii kreatywności

db: opisuje teorie kreatywności własnymi słowami i ze zrozumieniem

bdb: opisuje teorie kreatywności dodając własne, ciekawe spostrzeżenia

- świadomie rozwija swoje zdolności kreatywne_U

na ocenę:

ndst: nie pracuje nad swoją kreatywnością

dst: pracuje nad swoją kreatywnością jedynie w zakresie wymaganym w trakcie ćwiczeń

db: pracuje nad swoją kreatywnością z zaangażowaniem

bdb: pracuje nad swoją kreatywnością w sposób aktywny, poszukując samodzielnie ćwiczeń i form sprzyjających rozwojowi

- poddaje analizie komunikaty reklamowej pod kątem ich aspektów kreatywnych_U

na ocenę:

ndst: nie przedstawiał swojej analizy komunikatu reklamowego

dst: przedstawiona analiza została przygotowana bardzo pobieżnie

db: przygotował i przedstawił rzeczową analizę komunikatów reklamowych

bdb: przedstawił rzeczową analizę komunikatów reklamowych, włączając w nie treści oryginalne

- swobodnie i rzeczowo wypowiada się na temat komunikatów reklamowych_K

na ocenę:

ndst: nie potrafi się rzeczowo wypowiedzieć na temat komunikatów reklamowych

dst: swobodnie wypowiada swoje sądy nt. komunikatów reklamowych

db: wypowiada się swobodnie, rzeczowo i czytelnie

bdb: wypowiada się rzeczowo, podejmuje się konstruktywnej krytyki omawianych zagadnień, cechuje się wysoką kulturą wypowiedzi

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kinga Romaniuk
Prowadzący grup: Kinga Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Wykład - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)