Techniki kreatywne w reklamie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-DMT |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki kreatywne w reklamie |
Jednostka: | Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://juheh5f |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W10 K_U03 K_U09 K_K08 |
Skrócony opis: |
Zajęcia prowadzone są w trybie warsztatów, ćwiczeń z aktywnym udziałem uczestników. Tematyka zajęć koncentruje się na dwóch obszarach: 1. Poszukiwanie elementów kreatywnych w reklamach 2. Pobudzanie kreatywności uczestników |
Pełny opis: |
Każde zajęcia składają się z dwóch części, które nie muszą być wyraźnie rozdzielone, mogą się wzajemnie przeplatać. Pierwsza, czyli poszukiwanie w reklamach elementów kreatywnych jest realizowana głównie przez studentów, którzy prezentują wyszukane przez siebie formy komunikacji reklamowej, wskazując w nich elementy kreatywne, uzasadniając swój wybór i przedstawiając własne wnioski. Druga część, czyli pobudzanie kreatywności uczestników odbywa się na podstawie ćwiczeń i prezentacji przygotowanych przez prowadzącego. W ramach tej części będą prezentowane aktualne wiadomości dotyczące źródeł ludzkiej twórczości, a także techniki poszukiwania i pobudzania kreatywności. |
Literatura: |
E. de Bono, Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt, 2011 P. Carter, 1000 łamigłówek, zagadek logicznych i testów IQ, 2011 T. Wieke, Kreatywność i Ty. Droga do pomysłowości w pracy |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
kod dostępu do przedmiotu w TEAMS: juheh5f Student - jest w stanie opisać teorie związane z pochodzeniem i trenowaniem kreatywności_W - świadomie rozwija swoje zdolności kreatywne_U - poddaje analizie komunikaty reklamowej pod kątem ich aspektów kreatywnych_U - swobodnie i rzeczowo wypowiada się na temat komunikatów reklamowych_K |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy student będzie oceniany na kilku płaszczyznach: 1) Przygotowanego wystąpienia dotyczącego elementów kreatywnych w komunikacji reklamowej, wraz ze zgłoszeniem z wyprzedzeniem swojego wyboru prowadzącemu (nie zgłoszenie skutkuje nie dopuszczeniem do prezentacji) - 1/3 oceny 2) Pracy indywidualnej i grupowej w ramach ćwiczeń przeprowadzanych na zajęciach - 2/3 oceny (przekazanie prac cząstkowych wskazanych w "zadaniach" na platformie MS TEAMS oraz aktywny udział w drobniejszych ćwiczeniach opracowywanych w grupach w trakcie zajęć) 3) spełnienia kryterium frekwencji, tj. nie przekroczenia limitu nieobecności wynoszącego 3 (3x2h zajęciowe, tzn. 270min) - jest w stanie opisać teorie związane z pochodzeniem i trenowaniem kreatywności_W na ocenę: ndst: nie jest w stanie opisać jakichkolwiek teorii kreatywności dst: opisuje podstawy teorii kreatywności db: opisuje teorie kreatywności własnymi słowami i ze zrozumieniem bdb: opisuje teorie kreatywności dodając własne, ciekawe spostrzeżenia - świadomie rozwija swoje zdolności kreatywne_U na ocenę: ndst: nie pracuje nad swoją kreatywnością dst: pracuje nad swoją kreatywnością jedynie w zakresie wymaganym w trakcie ćwiczeń db: pracuje nad swoją kreatywnością z zaangażowaniem bdb: pracuje nad swoją kreatywnością w sposób aktywny, poszukując samodzielnie ćwiczeń i form sprzyjających rozwojowi - poddaje analizie komunikaty reklamowej pod kątem ich aspektów kreatywnych_U na ocenę: ndst: nie przedstawiał swojej analizy komunikatu reklamowego dst: przedstawiona analiza została przygotowana bardzo pobieżnie db: przygotował i przedstawił rzeczową analizę komunikatów reklamowych bdb: przedstawił rzeczową analizę komunikatów reklamowych, włączając w nie treści oryginalne - swobodnie i rzeczowo wypowiada się na temat komunikatów reklamowych_K na ocenę: ndst: nie potrafi się rzeczowo wypowiedzieć na temat komunikatów reklamowych dst: swobodnie wypowiada swoje sądy nt. komunikatów reklamowych db: wypowiada się swobodnie, rzeczowo i czytelnie bdb: wypowiada się rzeczowo, podejmuje się konstruktywnej krytyki omawianych zagadnień, cechuje się wysoką kulturą wypowiedzi |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kinga Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Kinga Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.