Texts and Resources for Public Relations
General data
Course ID: | WT-DKS-DMTM |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Texts and Resources for Public Relations |
Name in Polish: | Teksty i materiały public relations |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
Course homepage: | http://m1kib42 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) Tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia szczegółówe: 1. Rzecznik prasowy – zadania i cechy osobowości. Modele rzecznictwa prasowego 2. Organizacja pracy biura prasowego 3. Elementy prawa prasowego 4. Prawo do krytyki 5. Granice legalności krytyki 6. Dobra informacja prasowa – podstawowe zasady 7. Dobra informacja prasowa – najczęstsze błędy 8. Wystąpienia publiczne 9. Rozmowa na żywo w studiu telewizyjnym i radiowym 10. Konferencja prasowa. Briefingi. Media Tours. Przyjęcia prasowe 11. Media społecznościowe 12. Kampanie społeczne 13. Granice dozwolonych metod w pracy rzecznika prasowego 14. Zagrożenia w zawodzie rzecznika prasowego |
Bibliography: |
(in Polish) Dobosz I., Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza, Warszawa 2008. Furman W., Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania, Rzeszów 2006. Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006. Heath C. i D., Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje, Warszawa 2009. Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student w zakresie wiedzy: EK 1 –posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, również w mediach społecznościowych, potrafi wskazać różnice między dziennikarstwem a public relations, zna cel i zadania public relations; w zakresie umiejętności: EK 2 – posiada praktyczną umiejętność przygotowania typowych pisemnych tekstów dziennikarskich, stworzenia dobrej informacji prasowej, potrafi przygotować konferencję prasową, briefing, zna zasady udziału w programie radiowym i telewizyjnym, oraz przygotowania kampanii społecznej; w zakresie kompetencji społecznych: EK 3 – odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy, projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych, odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności Opis ECTS: Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 godz. Praca własna studenta: 20 godz. Konsultacje z prowadzącym: 10 godz. Razem: 60 godz. = 2 ECTS KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: m1kib42 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena końcowa z przedmiotu obejmuje: - aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne maksymalnie trzy nieobecności) – 25% - wykonane ćwiczenia – 25% - kolokwium końcowe – 50% |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Ewa Jurga-Wosik | |
Group instructors: | Ewa Jurga-Wosik | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.