Journalism and media workshop - project management
General data
Course ID: | WT-DKS-DMWD |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Journalism and media workshop - project management |
Name in Polish: | Warsztat dziennikarski i medialny - zarządzanie projektami |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://ac3on05 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot który pozwala wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu mediów i rozwinąć ją o dziedzinę jaką jest zarządzanie projektami. Klasyczne ujęcie zarządzania projektami, a więc: - Rola project managera/kierownika projektu - Problematyka, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu projektami - Omówienie cyklu życia projektu - Specyfika planowania i realizacji - Zarządzanie zakresem, czasem i kosztem projektu zostaną dostosowane do potrzeb tworzenia i zarządzania projektami medialnymi, z zastosowaniem warsztatu dziennikarskiego. |
Bibliography: |
(in Polish) Marketing medialny, A. Jupowicz-Ginalska, Difin, 2012 Nowoczesne zarządzanie projektami, red. M. Trocki, PWE, 2012 Zarządzanie projektami, N. Mingus, OnePress, 2009 Zarządzanie projektami dla bystrzaków, S.E. Portny, Helion, 2013 Skuteczne zarządzanie projektami, T.L. Young, OnePress, 2006 Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami. PMBOK Guide, 2000 Edition, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca: www.pmi.org.pl |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: ac3on05 Student: - wymienia przykłady projektów medialnych, potrafi określić co jest, a co nie jest takim projektem _W - potrafi zdefiniować cel projektu medialnego _W - opracowuje zakres projektu medialnego _U - potrafi zaplanować projekt, określić czas i koszty projektu _U - organizując pracę zespołu projektowego korzysta z opracowanego harmonogramu projektu _K - potrafi zarządzać obiegiem informacji dot. projektu _K Opis ECTS: Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 przygotowanie do ćwiczeń: 10 praca własna, warsztatowa: 20 suma godzin: 60 Liczba ECTS: 60/30= 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1) efekt kształcenia: w oparciu o warsztat dziennikarski i wiedzę wyniesioną z ćwiczeń, potrafi określić, co jest, a co nie jest projektem medialnym i wymienić jego elementy składowe – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład), studia przypadków - na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wymienić żadnych przykładów - na ocenę 3 (dst) – wymienia tylko przykłady projektów, nie wskazując tego, co projektem nie jest - na ocenę 4 (db) - poprawnie określa i podaje przykłady co jest, a co nie jest projektem medialnym - na ocenę 5 (bdb) - potrafi swobodnie podawać przykłady projektów medialnych i wskazać ich elementy składowe 2) efekt kształcenia: potrafi definiować cele i zna sposoby sporządzenia zakresu projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład), studia przypadków oraz pracę własną studentów - na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi definiować celów i nie zna sposobów sporządzania zakresu projektu - na ocenę 3 (dst) – wie tylko, w jakim celu sporządza się zakres projektu, ale nie potrafi go zrobić - na ocenę 4 (db) – zna cele sporządzania zakresu projektu i potrafi go sporządzić - na ocenę 5 (bdb) – w ramach podanego celu swobodnie sporządza zakres projektu, zgodnie z przyjętymi zasadami 3) efekt kształcenia: analizuje interesariuszy zaangażowanych w realizację projektu medialnego – osiągany poprzez metody problemowe, oraz refleksyjną pracę własną - na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wskazać żadnego interesariusza - na ocenę 3 (dst) – wskazuje interesariuszy, ale nie poddaje ich głębszej analizie - na ocenę 4 (db) - potrafi dokonać podziału listy interesariuszy - na ocenę 5 (bdb) - dokonuje kompletnej, krytycznej analizy interesariuszy pod kątem ich zaangażowania w realizację projektu 4) efekt kształcenia: dokonuje graficznej prezentacji Struktury Podziału Prac (WBS) – osiągany poprzez dyskusję moderowaną oraz pracę własną studenta - wyszukiwanie i przedstawianie przykładów - na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi określić co to jest WBS ani w jakim celu jest tworzona - na ocenę 3 (dst) – wskazuje podstawowe zasady sporządzania WBS - na ocenę 4 (db) – potrafi przedstawić WBS w formie graficznej - na ocenę 5 (bdb) – bezbłędnie dobiera graficzną formę prezentacji WBS z uwzględnieniem wszystkich zadań projektu, poziomów szczegółowości i uzasadnia wybór metody tworzenia WBS (top-down, burza mózgów, itp.) 5) efekt kształcenia: w oparciu o zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie opracować harmonogram projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład) oraz pracę własną studentów - na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi wskazać celu opracowywania harmonogramu projektu, nie zna żadnego typu harmonogramu - na ocenę 3 (dst) – potrafi podać cele opracowywania harmonogramu projektu i wskazać przynajmniej jeden typ (wykres Gantta) - na ocenę 4 (db) – potrafi sporządzić harmonogram projektu (wykres Gantta) w oparciu o WBS - na ocenę 5 (bdb) – potrafi sporządzić wykres Gantta w oparciu o WBS, z uwzględnieniem kalendarza działań, parametrów zadań i określeniem zasobów 6) efekt kształcenia: wykazuje staranność w doborze działań podczas planowania projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład) oraz refleksyjną pracę własną - na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi zaproponować żadnych form planowania projektu - na ocenę 3 (dst) – potrafi zaproponować kolejność działań podczas planowania i realizacji projektu - na ocenę 4 (db) – potrafi w sposób właściwy dobrać i opisać odpowiednie formy planowania i realizacji projektu - na ocenę 5 (bdb) – starannie dobiera działania zmierzające do określenia wszystkich form planowania i zasobów potrzebnych do realizacji projektu |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.