Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Journalism and media workshop - project management

General data

Course ID: WT-DKS-DMWD
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Journalism and media workshop - project management
Name in Polish: Warsztat dziennikarski i medialny - zarządzanie projektami
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
Course homepage: http://ac3on05
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot który pozwala wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu mediów i rozwinąć ją o dziedzinę jaką jest zarządzanie projektami.

Klasyczne ujęcie zarządzania projektami, a więc:

- Rola project managera/kierownika projektu

- Problematyka, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu projektami

- Omówienie cyklu życia projektu

- Specyfika planowania i realizacji

- Zarządzanie zakresem, czasem i kosztem projektu

zostaną dostosowane do potrzeb tworzenia i zarządzania projektami medialnymi, z zastosowaniem warsztatu dziennikarskiego.

Bibliography: (in Polish)

Marketing medialny, A. Jupowicz-Ginalska, Difin, 2012

Nowoczesne zarządzanie projektami, red. M. Trocki, PWE, 2012

Zarządzanie projektami, N. Mingus, OnePress, 2009

Zarządzanie projektami dla bystrzaków, S.E. Portny, Helion, 2013

Skuteczne zarządzanie projektami, T.L. Young, OnePress, 2006

Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami. PMBOK Guide, 2000 Edition, Warszawa 2003

Literatura uzupełniająca:

www.pmi.org.pl

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: ac3on05

Student:

- wymienia przykłady projektów medialnych, potrafi określić co jest, a co nie jest takim projektem _W

- potrafi zdefiniować cel projektu medialnego _W

- opracowuje zakres projektu medialnego _U

- potrafi zaplanować projekt, określić czas i koszty projektu _U

- organizując pracę zespołu projektowego korzysta z opracowanego harmonogramu projektu _K

- potrafi zarządzać obiegiem informacji dot. projektu _K

Opis ECTS:

Aktywny udział w ćwiczeniach: 30

przygotowanie do ćwiczeń: 10

praca własna, warsztatowa: 20

suma godzin: 60

Liczba ECTS: 60/30= 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1)

efekt kształcenia: w oparciu o warsztat dziennikarski i wiedzę wyniesioną z ćwiczeń, potrafi określić, co jest, a co nie jest projektem medialnym i wymienić jego elementy składowe – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład), studia przypadków

- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wymienić żadnych przykładów

- na ocenę 3 (dst) – wymienia tylko przykłady projektów, nie wskazując

tego, co projektem nie jest

- na ocenę 4 (db) - poprawnie określa i podaje przykłady co jest, a co

nie jest projektem medialnym

- na ocenę 5 (bdb) - potrafi swobodnie podawać przykłady projektów medialnych i wskazać ich elementy składowe

2) efekt kształcenia: potrafi definiować cele i zna sposoby sporządzenia zakresu projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne

(wykład), studia przypadków oraz pracę własną studentów

- na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi definiować celów i nie zna sposobów

sporządzania zakresu projektu

- na ocenę 3 (dst) – wie tylko, w jakim celu sporządza się zakres

projektu, ale nie potrafi go zrobić

- na ocenę 4 (db) – zna cele sporządzania zakresu projektu i potrafi go

sporządzić

- na ocenę 5 (bdb) – w ramach podanego celu swobodnie sporządza zakres

projektu, zgodnie z przyjętymi zasadami

3) efekt kształcenia: analizuje interesariuszy zaangażowanych w

realizację projektu medialnego – osiągany poprzez metody problemowe, oraz

refleksyjną pracę własną

- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi wskazać żadnego interesariusza

- na ocenę 3 (dst) – wskazuje interesariuszy, ale nie poddaje ich

głębszej analizie

- na ocenę 4 (db) - potrafi dokonać podziału listy interesariuszy

- na ocenę 5 (bdb) - dokonuje kompletnej, krytycznej analizy

interesariuszy pod kątem ich zaangażowania w realizację projektu

4) efekt kształcenia: dokonuje graficznej prezentacji Struktury Podziału Prac (WBS) – osiągany poprzez dyskusję moderowaną oraz pracę własną studenta - wyszukiwanie i przedstawianie przykładów

- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi określić co to jest WBS ani w jakim

celu jest tworzona

- na ocenę 3 (dst) – wskazuje podstawowe zasady sporządzania WBS

- na ocenę 4 (db) – potrafi przedstawić WBS w formie graficznej

- na ocenę 5 (bdb) – bezbłędnie dobiera graficzną formę prezentacji WBS z

uwzględnieniem wszystkich zadań projektu, poziomów szczegółowości i

uzasadnia wybór metody tworzenia WBS (top-down, burza mózgów, itp.)

5) efekt kształcenia: w oparciu o zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie

opracować harmonogram projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład) oraz pracę własną studentów

- na ocenę 2 (ndst) – nie potrafi wskazać celu opracowywania

harmonogramu projektu, nie zna żadnego typu harmonogramu

- na ocenę 3 (dst) – potrafi podać cele opracowywania harmonogramu

projektu i wskazać przynajmniej jeden typ (wykres Gantta)

- na ocenę 4 (db) – potrafi sporządzić harmonogram projektu (wykres

Gantta) w oparciu o WBS

- na ocenę 5 (bdb) – potrafi sporządzić wykres Gantta w oparciu o WBS, z

uwzględnieniem kalendarza działań, parametrów zadań i określeniem

zasobów

6) efekt kształcenia: wykazuje staranność w doborze działań podczas

planowania projektu medialnego – osiągany poprzez metody tradycyjne (wykład) oraz refleksyjną pracę własną

- na ocenę 2 (ndst) - nie potrafi zaproponować żadnych form planowania

projektu

- na ocenę 3 (dst) – potrafi zaproponować kolejność działań podczas

planowania i realizacji projektu

- na ocenę 4 (db) – potrafi w sposób właściwy dobrać i opisać

odpowiednie formy planowania i realizacji projektu

- na ocenę 5 (bdb) – starannie dobiera działania zmierzające do

określenia wszystkich form planowania i zasobów potrzebnych do

realizacji projektu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)