Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Workshop on public relations: investor relations

General data

Course ID: WT-DKS-DMWP
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Workshop on public relations: investor relations
Name in Polish: Warsztat public relations - relacje inwestorskie
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
Course homepage: http://1etymn8
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Kod MS TEAMS: 1etymn8

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Łukasz Goniak
Group instructors: Łukasz Goniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych).

Full description: (in Polish)

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance.

3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich.

4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów.

5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania.

6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis.

7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów.

8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki.

9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna).

10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć.

11. Ład korporacyjny.

12. Studium przypadku spółek.

13. J.w.

14. J.w.

15. Zajęcia końcowe.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008;

2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013;

2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019;

3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011;

4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010;

5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Zaliczenie przedmiotu:

1. Przygotowanie prezentacji

2. Aktywność na zajęciach

3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej.

Nieobecności:

Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Knecht
Group instructors: Tomasz Knecht
Course homepage: http://1etymn8
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych).

Full description: (in Polish)

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance.

3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich.

4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów.

5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania.

6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis.

7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów.

8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki.

9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna).

10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć.

11. Ład korporacyjny.

12. Studium przypadku spółek.

13. J.w.

14. J.w.

15. Zajęcia końcowe.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008;

2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013;

2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019;

3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011;

4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010;

5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Zaliczenie przedmiotu:

1. Przygotowanie prezentacji

2. Aktywność na zajęciach

3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej.

Nieobecności:

Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Łukasz Goniak
Group instructors: Łukasz Goniak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych).

Full description: (in Polish)

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance.

3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich.

4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów.

5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania.

6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis.

7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów.

8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki.

9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna).

10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć.

11. Ład korporacyjny.

12. Studium przypadku spółek.

13. J.w.

14. J.w.

15. Zajęcia końcowe.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008;

2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013;

2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019;

3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011;

4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010;

5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)