Workshop on public relations: investor relations
General data
Course ID: | WT-DKS-DMWP |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Workshop on public relations: investor relations |
Name in Polish: | Warsztat public relations - relacje inwestorskie |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://1etymn8 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Kod MS TEAMS: 1etymn8 |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Goniak | |
Group instructors: | Łukasz Goniak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych). |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance. 3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich. 4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów. 5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania. 6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis. 7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów. 8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki. 9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna). 10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć. 11. Ład korporacyjny. 12. Studium przypadku spółek. 13. J.w. 14. J.w. 15. Zajęcia końcowe. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008; 2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013; 2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019; 3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011; 4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010; 5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu: 1. Przygotowanie prezentacji 2. Aktywność na zajęciach 3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej. Nieobecności: Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Knecht | |
Group instructors: | Tomasz Knecht | |
Course homepage: | http://1etymn8 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych). |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance. 3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich. 4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów. 5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania. 6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis. 7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów. 8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki. 9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna). 10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć. 11. Ład korporacyjny. 12. Studium przypadku spółek. 13. J.w. 14. J.w. 15. Zajęcia końcowe. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008; 2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013; 2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019; 3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011; 4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010; 5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu: 1. Przygotowanie prezentacji 2. Aktywność na zajęciach 3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej. Nieobecności: Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Goniak | |
Group instructors: | Łukasz Goniak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych). |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance. 3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich. 4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów. 5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania. 6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis. 7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów. 8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki. 9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna). 10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć. 11. Ład korporacyjny. 12. Studium przypadku spółek. 13. J.w. 14. J.w. 15. Zajęcia końcowe. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008; 2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013; 2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019; 3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011; 4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010; 5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.