Management basics for journalists
General data
Course ID: | WT-DKS-DMZD |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Management basics for journalists |
Name in Polish: | Podstawy zarządzania dla dziennikarzy |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://g669kq9 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) W trakcie zajęć studenci będą mieli okazję zapoznać się z najważniejszymi pojęciami i narzędziami z zakresu zarządzania, w tym w szczególności zarządzania w mediach (zarządzania mediami). |
Full description: |
(in Polish) W trakcie zajęć studenci będą mieli okazję zapoznać się z najważniejszymi kwestiami, pojęciami i narzędziami z zakresu zarządzania, w tym: 1. Różnicą między bycia menedżerem a przywódcą/ liderem (tzw. "nowoczesnym menedżerem") 2. Otoczeniem organizacji - jego analizą i wnioskami z tego płynącymi (konsekwencjami dla organizacji); 3. Podstawowymi elementami planowania i podejmowania decyzji 4. Planowaniem strategicznym; 5. Zarządzaniem i podejmowaniem decyzji oraz rozwiązywaniem problemów; 6. Podstawowymi elementami organizowania; 7. Zarządzaniem zasobami ludzkimi; 8. Motywowania pracowników; 9. Podstawowymi elementami zachowania jednostek; 10. Zarządzania grupami i zespołami roboczymi; 11. Kontroli. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. T. Kowalski, Zarządzanie w mediach, Wyd. II, Wolters Kluwer; 2. B. Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, WUJ; 3. R. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN; 4. Podręcznik Menedżera, Harvard Business Reviev, Dom Wydawniczy Rebis 5. A. Baczyńska, A. Czarczyńska, Najlepsze praktyki skutecznego menedżera, Poltex; 6. I. Świątek-Barylska, Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Kod do MS TEAMS: g669kq9 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zajęcia mają w znacznej mierze charakter praktyczny. Stąd istotny wpływ na końcową ocenę będzie miała bieżąca w ich trakcie praca studenta (wykonywanie ćwiczeń i zadań; aktywność) - 50% oceny końcowej. Podsumowaniem nabytej w trakcie wiedzy i wykorzystaniem jej w praktyce będzie przygotowanie przez studentów analizy rynku oraz strategii/ biznes planu dla wybranego przez siebie przedsiębiorstwa medialnego - 50% oceny końcowej. Nieobecności: Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.