Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Crisis management

General data

Course ID: WT-DKS-DMZK
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Crisis management
Name in Polish: Zarządzanie kryzysowe
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają przygotować studenta do profesjonalnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi w firmach i instytucjach, ze szczególnym uwzględnieniem kryzysów w mediach społecznościowych.

Full description: (in Polish)

Tworzenie strategii komunikacyjnej proaktywnej i przygotowanie scenariuszy kryzysowych, oświadczeń kryzysowych, książki kryzysowej, zasady kryzysowego zarządzania komunikacją reaktywną i proaktywną, etyka w komunikacji kryzysowej, narzędzia i techniki komunikacji w social media, organizacja i zarządzanie zespołem kryzysowym, współpraca z agencją PR, media relations kryzysowe, organizacja konferencji prasowej w sytuacji kryzysowej i problemowej, fazy zarządzania kryzysowego, issue management, nowoczesny monitoring mediów (w tym społecznościowych)

Bibliography: (in Polish)

Adamus-Matuszyńska A., Współczesny kryzys wizerunku, w: D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations w teorii i praktyce, Rzeszów 2006, s. 11-20.

Batko A., Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie przedsiębiorstwa turystycznego, w: D. Tworzydło (red.), Public relations. Materiały z II Kongresu PR, Rzeszów 2003, s. 365-368.

Flatter S., Lovett D., Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 2001.

Hartley R.F., Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki, Gliwice 2004.

Iwankiewicz-Rak B., Problemy sytuacji kryzysowych w organizacjach non profit, w: D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 25-34.

Kaczmarek T.T., Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne, Warszawa 2005.

Kiełdanowicz M., Public relations w sytuacjach kryzysowych, w: B. Ociepka (red.), Public relations w teorii i praktyce, Wrocław 2003, wyd. II, s. 39-71.

Kozera B., Zelek A., Praktyka zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie, Szczecin 2002.

Leczykiewicz T., Kampania komunikacyjna organizacji w sytuacji kryzysu medialnego, w: D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 35-45.

Łaszyn A., Komunikacja kryzysowa, w: Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Warszawa 2006, s. 139-164.

Macierzyński W., Zarządzanie sytuacją kryzysową w bankowości, w: D. Tworzydło, T. Soliński, Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 47-55.

Maćkowska R., Uwarunkowania działań public relations w sytuacji kryzysowej organizacji politycznej, w: D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 57-71.

Mitroff I.I., Pearson Ch.M., Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Podręcznik usprawniający zdolność do reagowania w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 1998.

Mittelstaedt R.E., Jak uniknąć pomyłek, które mogą zniszczyć Twoją organizację. Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych – drobne błędy, które przeoczono..., Gliwice 2006.

Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003.

Nogalski B., Marcinkiewicz H., Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Warszawa 2004.

Nogalski B., Szpitter A., Wizerunek organizacji jako płaszczyzna zarządzania antykryzysowego, w: D. Tworzydło, T. Soliński, Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s.73-92.

Nowakowski M.K., Rzemieniak M.L., Kryzys i przetrwanie w marketingu, Warszawa 2003.

Płóciennik M., Wybrane aspekty zarządzania sytuacją kryzysową na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Bankowości w Radomiu, w: D. Tworzydło, T. Soliński, Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 93-104.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, Warszawa 2005.

Rydzak W., Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006, s. 276-293.

Rydzak W., Zarządzanie kryzysami, Poznań 1999.

Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2001.

Sull D.N., Firma przetrwania. Rekonstrukcja przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu, Gliwice 2006.

Szymańska A., Efektywna komunikacja w zarządzaniu kryzysami i problemami, w: D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 127-141.

Śnieżek E., Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w sytuacjach kryzysowych, w: D. Tworzydło, T. Soliński (red.), Public relations – wyzwania współczesności, Rzeszów 2004, s. 105-117.

Świda J., Tworzydło D., Uwarunkowania i konsekwencje kryzysu w organizacji, w: J. Świda, D. Tworzydło (red.), Public relations, Rzeszów 2003, s. 195-203.

Tyrała P., Zarządzanie kryzysowe. Ryzyko – bezpieczeństwo – obronność. Dla menedżerów administracji, polityki, wojska, policji, gospodarki i edukacji, Toruń 2003, wyd. II.

Zelek A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – perspektywa strategiczna, Warszawa 2003.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

nakład pracy studenta:

30 h aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz prezentacja case study

45 h przygotowanie projektu strategii komunikacyjnej w zespole

15 h research informacji i przygotowanie materiałów na zajęcia

Razem: 90 h

Punkty ECTS: 3

K_W06

Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w różnych aspektach (m.in. psychologicznym i socjologicznym), ich prawidłowości i zakłóceń

K_W09

Głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji

K_W15

Ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi

K_W16

Posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z komunikacją, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i świata kultury (lub sektora medycznego – w zależności od wybranej specjalności), rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.

K_U07

Potrafi w stopniu zaawansowanym prawidłowo interpretować przekazy medialne, badać różne rodzaje mediów i interpretować wyniki tych badań, analizować dyskurs medialny, dokonywać monitoringu mediów oraz badać i kształtować opinię publiczną, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi, a także mechanizmy psychologiczne występujące w procesach komunikacyjnych i społecznych

K_U15

Posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.

K_U16

Biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla Internetu, nowych mediów i mediów społecznościowych

K_K06

Jasno dostrzega i precyzyjnie formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK W_1 określony jako: rozróżnia zarządzanie kryzysowe (crisis management) od zarządzania problemowego (issue management) oraz identyfikuje ich odpowiednie narzędzia.

na ocenę 5: nazywa i definiuje działania z zakresu crisis management i issue management

na ocenę 4: zna zasady zarządzania kryzysowego

na ocenę 3: charakteryzuje elementarne zasady crisis management

na ocenę 2: zna podstawowe case study kilku sytuacji kryzysowych w Polsce.

WERYFIKACJA:

EK W_1 określony jako: rozróżnia zarządzanie kryzysowe (crisis management) od zarządzania problemowego (issue management) oraz identyfikuje ich odpowiednie narzędzia

- weryfikacja przez metodę: symulacyjną.

EK W_2 określony jako: wybiera techniki i narzędzia efektywnej komunikacji kryzysowej

- weryfikacja przez metodę: studium przypadku.

EK U_3 określony jako: umie zastosować narzędzia PR antycypujące kryzys, oszacować szanse i zagrożenia oraz silne i słabe strony (SWOT) w komunikacji kryzysowej

- weryfikacja przez metodę: SWOT.

EK U_4 określony jako: potrafi tworzyć teksty i komunikaty kryzysowe, planować i prowadzić działania w sztabie kryzysowym, także przy współpracy zewnętrznej agencji PR

- weryfikacja przez metodę: ćwiczeniową

EK K_5 określony jako: pracuje w zespole, kieruje zespołem kryzysowym, tworzy strategię komunikacyjną firmy, stosuje odpowiednie narzędzia w komunikacji w social media

- weryfikacja przez metodę: projektu.

EK W_2 określony jako: wybiera techniki i narzędzia efektywnej komunikacji kryzysowej.

na ocenę 5: zna techniki i narzędzia efektywnej komunikacji kryzysowej w mediach tradycyjnych i społecznościowych

na ocenę 4: zna podstawowe techniki i narzędzia efektywnej komunikacji kryzysowej w mediach tradycyjnych

na ocenę 3: zna kilka technik i narzędzi efektywnej komunikacji kryzysowej

na ocenę 2: zna mity zarządzania kryzysowego

U_3 określony jako: umie zastosować narzędzia antycypujące kryzys, oszacować szanse i zagrożenia oraz silne i słabe strony (SWOT) w komunikacji kryzysowej.

na ocenę 5: umie stosować metodę analizy SWOT do wybranego podmiotu, umie oszacować szanse i zagrożenia oraz silne i słabe strony (SWOT) w komunikacji kryzysowej, umie wybrać odpowiednie narzędzia w komunikacji kryzysowej

na ocenę 4: umie oszacować szanse i zagrożenia oraz silne i słabe strony (SWOT) w komunikacji kryzysowej, umie wybrać odpowiednie narzędzia w komunikacji kryzysowej

na ocenę 3: umie wybrać odpowiednie narzędzia w komunikacji kryzysowej

na ocenę 2: umie wybrać prawidłowo niektóre narzędzia w komunikacji kryzysowej

U_4 określony jako: potrafi tworzyć teksty i komunikaty kryzysowe, planować i prowadzić działania w sztabie kryzysowym, także przy współpracy zewnętrznej agencji PR.

na ocenę 5: potrafi zredagować oświadczenie dla mediów, sprostowanie w rozumieniu prawa prasowego, stworzyć i zarządzać zespołem kryzysowym, potrafi wybrać odpowiednie narzędzia w komunikacji kryzysowej w mediach społecznościowych

na ocenę 4: potrafi zredagować oświadczenie dla mediów, sprostowanie w rozumieniu prawa prasowego, pracować w zespole kryzysowym, potrafi wybrać podstawowe narzędzia w komunikacji kryzysowej w mediach społecznościowych

na ocenę 3: potrafi zredagować oświadczenie dla mediów, sprostowanie w rozumieniu prawa prasowego, potrafi wybrać podstawowe narzędzia w komunikacji kryzysowej

na ocenę 2: potrafi wybrać podstawowe narzędzia w komunikacji kryzysowej

K_5 określony jako: pracuje w zespole, kieruje zespołem kryzysowym, tworzy strategię komunikacyjną organizacji, stosuje odpowiednie narzędzia w komunikacji w social media.

na ocenę 5: umie stworzyć i zarządzać zespołem kryzysowym, wykazuje samodzielność w tworzeniu strategii komunikacyjnej organizacji, kreatywnie stosuje odpowiednie narzędzia w komunikacji w social media

na ocenę 4: potrafi pracować w zespole kryzysowym oraz współpracować przy tworzeniu strategii komunikacyjnej organizacji, stosuje podstawowe narzędzia w komunikacji w social media

na ocenę 3: potrafi pracować w zespole kryzysowym, stosuje podstawowe narzędzia w komunikacji w social media

na ocenę 2: stosuje elementarne narzędzia w komunikacji w social media.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)