(in Polish) Analiza medialna bieżących wydarzeń kulturalnych
General data
Course ID: | WT-DKS-P-AM |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Analiza medialna bieżących wydarzeń kulturalnych |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) DL_U05, DL_U10, DL_U14, DL_K03, DL_K05 Podstawowa wiedza z dziedziny wiedzy o kulturze zawarta w kursie ze szkoły średniej WOS i języku polskim oraz ogólna orientacja w życiu kulturalnym Polski i najbliższej okolicy |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia pokazują jak analizować zróżnicowane wydarzenia kulturalną, mogącą być przedmiotem zainteresowania odbiorców mediów i dziennikarzy. Pokazują źródła pozyskiwania informacji w dziedzinie kultury, wskazują na schematy i kalendarze określające sezonowość imprez kulturalnych oraz specyfikę i logikę działania poszczególnych rynków i dziedzin kultury. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia pokazują jak analizować zróżnicowane wydarzenia kulturalną, mogącą być przedmiotem zainteresowania odbiorców mediów i dziennikarzy. Pokazują źródła pozyskiwania informacji w dziedzinie kultury, wskazują na schematy i kalendarze określające sezonowość imprez kulturalnych oraz specyfikę i logikę działania poszczególnych rynków i dziedzin kultury. Celem zajęć jest nauczenie studentów nie tylko analizy poszczególnych wydarzeń kulturalnych, ale także wykształcenie praktycznej umiejętności tworzenia opisów wydarzeń kulturalnych przydatnych dla różnych mediów, kroniki i kalendarza przyszłych wydarzeń kulturalnych dla rożnych publiczności i grup odbiorców. |
Bibliography: |
(in Polish) Jagiełło-Skupińska A., Dostępność danych na temat życia muzycznego w Polsce, w: Raport o stanie muzyki polskiej, J. Grotkowska, A. Chłopecki (red.), Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2011. Jędrysiak T. Turystyka kulturowa, PE 2008. Polski rynek muzyczny, opracowanie: J.Sokołowski, W. Hardy, P. Lewandowski, K. Wyrzykowska, K. Messyasz, K. Szczepaniak i I. Frankiewicz-Olczak,2019, http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/badania-i-analizy.php Wrycza-Bekie J., Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w internecie by przyciągnąć i zaangażować odbiorców. Webwriting w kulturze, 2016; Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE 2012 Strony internetowe. m.in.: mkidn.gov.pl, eacea.ec.europa.eu, prohelvetia.ch i |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania EK nr 2: zna narzędzia tworzenia kroniki i kalendarza wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują UMIEJĘTNOŚCI EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić wydarzenia kulturalne i oraz posługiwać się nimi tworzeniu kroniki i kalendarium, do zastosowania we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej KOMPETENCJE EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje wydarzeń kulturalnych i je interpretować , dokonywać przeglądu mediów, rozpoznawać inne źródła wiedzy na temat wydarzeń kulturalnych EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych 30 godz. – udział w ćwiczeniach 10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego 20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem szkiców analitycznych 60 godz. – razem ECTS: 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) WIEDZA EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu wydarzeń kulturalnych, rozumie ich źródła oraz zastosowania EK nr 2: zna narzędzia tworzenia kroniki i kalendarza wydarzeń kulturalnych oraz czynników, które je kształtują UMIEJĘTNOŚCI EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić wydarzenia kulturalne i oraz posługiwać się nimi tworzeniu kroniki i kalendarium, do zastosowania we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej KOMPETENCJE EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje wydarzeń kulturalnych i je interpretować , dokonywać przeglądu mediów, rozpoznawać inne źródła wiedzy na temat wydarzeń kulturalnych EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych 30 godz. – udział w ćwiczeniach 10 godz. – przygotowanie prac (szkiców analitycznych) na każde zajęcia 20 godz. – przygotowanie do kolokwium, zamiennie z przygotowaniem pisemnych analiz wydarzeń na każde zajęcia 60 godz. – razem ECTS: 2 |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Płonkowski | |
Group instructors: | Tomasz Płonkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) kod MS Teams zpv8dcw |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Płonkowski | |
Group instructors: | Tomasz Płonkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.