Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Educational challenges of media technologies

General data

Course ID: WT-DKS-P-EW
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Educational challenges of media technologies
Name in Polish: Edukacyjne wyzwania technologii medialnych
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Zainteresowanie współczesną edukacją, przemianami technologicznymi, komunikacją medialną.

Short description: (in Polish)

Wykład dot. możliwości wykorzystania nowych technologii medialnych w edukacji.

Full description: (in Polish)

Wykład dot. nowych technologii medialnych i ich możliwości edukacyjnych. Obejmuje zagadnienia metodyki uczenia się i nauczania, edukacji medialnej i kompetencji medialnych, profesjonalizacji medialnej, popularyzacji nauki i znaczenia technik kreatywnych. W trakcie dyskusji akademickich zostaną podjęte m.in. problemy dot. możliwości wykorzystania smartfonów w edukacji oraz pytania o współczesne znaczenie ICT w edukacji.

Bibliography: (in Polish)

Budzisz W. i in., 2014, Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, Warszawa, https://edukacjamedialna.edu.pl/media/chunks/attachment/Katalog_kompetencji_medialnych_2014_EudBrrI.pdf (dostęp: 13 lipca 2023).

Drzewiecki P., 2010, Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym, Otwock, Warszawa, https://depot.ceon.pl/handle/123456789/295 (dostęp: 13 lipca 2023).

Drzewiecki P. i in., 2018, Smartfon jako osobiste narzędzie edukacyjne ucznia. Studium. Analiza i rekomendacje ekspertów Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@, Warszawa, https://kometa.edu.pl/uploads/media/pliki/Smartfon%20w%20szkole_X.2018.pdf (dostęp: 13 lipca 2023).

Petty G., 2013, Nowoczesne nauczanie: praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, J. Bartosik (tłum.), Sopot.

Robinson K., Aronica L., 2015, Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację, A. Baj (tłum.), Kraków.

Tanaś M. (red.), 2020, Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji. 10 pytań do ludzi nauki, Warszawa.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK nr 1 - wiedza - ma wiedzę o współczesnych przemianach społecznych i kulturowych związanych z upowszechnieniem się mediów cyfrowych

EK nr 2 - wiedza - wie jak stosować nowoczesne metody dydaktyczne i pomoce medialne w edukacji

EK nr 3 - umiejętności - potrafi krytycznie interpretować współczesne zjawiska edukacyjne

EK nr 4 - kompetencje - ma świadomość ustawicznej edukacji zawodowej

Nakład pracy studenta/studentki

30 godz. - aktywne uczestnictwo w wykładzie

2 godz. - konsultacje z prowadzącym wykład

3 godz. - bezpośrednie przygotowanie studenta do wykładu

25 godz. – przygotowanie do sprawdzianu i kolokwium, osobiste lektury

60 godz. – razem

2 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodą wykładu problemowego, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach, sprawdzianem śródokresowym i kolokwium końcowym.

EK nr 1

na ocenę 2 - nie dostrzega przemian społecznych i kulturowych

na ocenę 3 - dostrzega współczesne przemiany społeczne i kulturowe, ale nie potrafi uzasadnić ich związku z upowszechnieniem się mediów cyfrowych

na ocenę 4 - ma wiedzę o współczesnych przemianach społecznych i kulturowych związanych z upowszechnieniem się mediów cyfrowych

na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą dotyczącą mediów cyfrowych i ich społecznych i kulturowym oddziaływaniem popartą osobistym doświadczeniem i twórczością

EK nr 2

na ocenę 2 - nie potrafi wymienić nowoczesnych metod dydaktycznych i pomocy medialnych w edukacji

na ocenę 3 - wie czym są nowoczesne metody dydaktyczne i pomoce medialne w edukacji, ale nie potrafi ich stosować

na ocenę 4 - wie jak stosować nowoczesne metody dydaktyczne i pomoce medialne w edukacji

na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych i pomocy medialnych w edukacji popartą osobistym doświadczeniem

EK nr 3

na ocenę 2 - nie potrafi odnieść się do współczesnych zjawisk edukacyjnych

na ocenę 3 - potrafi wskazywać na współczesne zjawiska edukacyjne, ale nie umie dokonać ich krytycznej oceny

na ocenę 4 - potrafi krytycznie interpretować współczesne zjawiska edukacyjne

na ocenę 5 - wyróżnia się krytyczną oceną współczesnych zjawisk edukacyjnych popartą osobistym doświadczeniem i przykładami

EK nr 4

na ocenę 2 - nie wie, czym jest ustawiczna edukacja zawodowa

na ocenę 3 - wie czym jest ustawiczna edukacja zawodowa, ale nie ma świadomości jej potrzeby

na ocenę 4 - ma świadomość ustawicznej edukacji zawodowej

na ocenę 5 - doskonale zdaje sobie sprawę z potrzeby ustawicznej edukacji zawodowej i samemu podejmuje wysiłki w tym zakresie

Zajęcia są obowiązkowe. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena przeprowadzonych w formie testów na MS Forms sprawdzianu śródokresowego i kolokwium końcowego.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Piotr Drzewiecki
Group instructors: Piotr Drzewiecki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Piotr Drzewiecki
Group instructors: Piotr Drzewiecki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Piotr Drzewiecki
Group instructors: Piotr Drzewiecki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)