Educational challenges of media technologies
General data
Course ID: | WT-DKS-P-EW |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Educational challenges of media technologies |
Name in Polish: | Edukacyjne wyzwania technologii medialnych |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Zainteresowanie współczesną edukacją, przemianami technologicznymi, komunikacją medialną. |
Short description: |
(in Polish) Wykład dot. możliwości wykorzystania nowych technologii medialnych w edukacji. |
Full description: |
(in Polish) Wykład dot. nowych technologii medialnych i ich możliwości edukacyjnych. Obejmuje zagadnienia metodyki uczenia się i nauczania, edukacji medialnej i kompetencji medialnych, profesjonalizacji medialnej, popularyzacji nauki i znaczenia technik kreatywnych. W trakcie dyskusji akademickich zostaną podjęte m.in. problemy dot. możliwości wykorzystania smartfonów w edukacji oraz pytania o współczesne znaczenie ICT w edukacji. |
Bibliography: |
(in Polish) Budzisz W. i in., 2014, Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, Warszawa, https://edukacjamedialna.edu.pl/media/chunks/attachment/Katalog_kompetencji_medialnych_2014_EudBrrI.pdf (dostęp: 13 lipca 2023). Drzewiecki P., 2010, Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym, Otwock, Warszawa, https://depot.ceon.pl/handle/123456789/295 (dostęp: 13 lipca 2023). Drzewiecki P. i in., 2018, Smartfon jako osobiste narzędzie edukacyjne ucznia. Studium. Analiza i rekomendacje ekspertów Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@, Warszawa, https://kometa.edu.pl/uploads/media/pliki/Smartfon%20w%20szkole_X.2018.pdf (dostęp: 13 lipca 2023). Petty G., 2013, Nowoczesne nauczanie: praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, J. Bartosik (tłum.), Sopot. Robinson K., Aronica L., 2015, Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację, A. Baj (tłum.), Kraków. Tanaś M. (red.), 2020, Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji. 10 pytań do ludzi nauki, Warszawa. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK nr 1 - wiedza - ma wiedzę o współczesnych przemianach społecznych i kulturowych związanych z upowszechnieniem się mediów cyfrowych EK nr 2 - wiedza - wie jak stosować nowoczesne metody dydaktyczne i pomoce medialne w edukacji EK nr 3 - umiejętności - potrafi krytycznie interpretować współczesne zjawiska edukacyjne EK nr 4 - kompetencje - ma świadomość ustawicznej edukacji zawodowej Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w wykładzie 2 godz. - konsultacje z prowadzącym wykład 3 godz. - bezpośrednie przygotowanie studenta do wykładu 25 godz. – przygotowanie do sprawdzianu i kolokwium, osobiste lektury 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodą wykładu problemowego, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach, sprawdzianem śródokresowym i kolokwium końcowym. EK nr 1 na ocenę 2 - nie dostrzega przemian społecznych i kulturowych na ocenę 3 - dostrzega współczesne przemiany społeczne i kulturowe, ale nie potrafi uzasadnić ich związku z upowszechnieniem się mediów cyfrowych na ocenę 4 - ma wiedzę o współczesnych przemianach społecznych i kulturowych związanych z upowszechnieniem się mediów cyfrowych na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą dotyczącą mediów cyfrowych i ich społecznych i kulturowym oddziaływaniem popartą osobistym doświadczeniem i twórczością EK nr 2 na ocenę 2 - nie potrafi wymienić nowoczesnych metod dydaktycznych i pomocy medialnych w edukacji na ocenę 3 - wie czym są nowoczesne metody dydaktyczne i pomoce medialne w edukacji, ale nie potrafi ich stosować na ocenę 4 - wie jak stosować nowoczesne metody dydaktyczne i pomoce medialne w edukacji na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych i pomocy medialnych w edukacji popartą osobistym doświadczeniem EK nr 3 na ocenę 2 - nie potrafi odnieść się do współczesnych zjawisk edukacyjnych na ocenę 3 - potrafi wskazywać na współczesne zjawiska edukacyjne, ale nie umie dokonać ich krytycznej oceny na ocenę 4 - potrafi krytycznie interpretować współczesne zjawiska edukacyjne na ocenę 5 - wyróżnia się krytyczną oceną współczesnych zjawisk edukacyjnych popartą osobistym doświadczeniem i przykładami EK nr 4 na ocenę 2 - nie wie, czym jest ustawiczna edukacja zawodowa na ocenę 3 - wie czym jest ustawiczna edukacja zawodowa, ale nie ma świadomości jej potrzeby na ocenę 4 - ma świadomość ustawicznej edukacji zawodowej na ocenę 5 - doskonale zdaje sobie sprawę z potrzeby ustawicznej edukacji zawodowej i samemu podejmuje wysiłki w tym zakresie Zajęcia są obowiązkowe. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena przeprowadzonych w formie testów na MS Forms sprawdzianu śródokresowego i kolokwium końcowego. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Drzewiecki | |
Group instructors: | Piotr Drzewiecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Drzewiecki | |
Group instructors: | Piotr Drzewiecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Drzewiecki | |
Group instructors: | Piotr Drzewiecki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.