(in Polish) Fenomeny współczesnej kultury medialnej
General data
Course ID: | WT-DKS-P-FW |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Fenomeny współczesnej kultury medialnej |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia polegają na przygotowaniu do kompetentnego funkcjonowania w świecie nowych mediów i współczesnych fenomenów kultury. Treść wykładów dotyka interdyscyplinarnego spojrzenia na kwestie tożsamości osoby, tożsamości wspólnoty, globalizacji i wszelkich form kultury medialnej. |
Full description: |
(in Polish) 1-2. Od kultury masowej do kultury popularnej 3. Postmodernizm i kultura ponowoczesna 4. Globalizacja i amerykanizacja kultury 5. Kultura konsumpcji (Ritzer, Baudrillard) 6. Supermarket kultury (Bauman, Mattchew, Maffesoli) 7.Internet - fenomeny kultury uczestnictwa 8-9. Szafiarze, lifestylistki, czyli o estetyzacji kultury 10. Pokolenie X, Y, Z i kultura późnej nowoczesności 11. Celebryci i inne przejawy kultury narcyzmu 12. Chude i fit. Ciało w kulturze współczesnej i transhumanizm 13. Kicz i kamp w kulturze zabawy 14. Religia i duchowość w czasach „post” 15. Kultura obrazkowa i kultura upozorowania |
Bibliography: |
(in Polish) Baudrillard Jean, Symulakry i symulacja, Warszawa 2005. Humanista w ceberprzestrzeni, red. Wiesław Godzic, Kraków 2001. Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. Andrzej Gwóźdź, Białystok 1998. Kluszczyński Ryszard, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów,Kraków 2001. Liternet.pl, red. Piotr Marecki, Kraków 2003. Mc Luhan Marshall, Wybór tekstów, Poznań 2001. Manovich Lev, Język nowych mediów, Warszawa 2006. Bober Wojciech Jerzy, Powinność w świecie cyfrowym, Warszawa 2008. Benkler Yochai, Bogactwo sieci, Warszawa 2008. Tapscott, D. Cyfrowa dorosłość: jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Warszawa, WAiP, 2010. Tapscott, D. Wikinomia: o globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Warszawa, WAiP, 2008. Kultura medialnie zapośredniczona: badania nad mediami w optyce kulturoznawczej, red. W. Chyła, Poznań 2010. Media, Kultura, Społeczeństwo, red. J. Dunin, Łódź 2006. Leach E., Kultura i komunikowanie: logika powiązań symbolicznych: wprowadzenie do analizy strukturalnej w antropologii społecznej, tłum. M. Buchowski, Warszawa 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1.rozpoznaje i rozumie funkcjonowanie fenomenów kultury medialnej, 2.potrafi przeanalizować i uzasadnić w jaki sposób nowe media kształtują kulturę 3. potrafi rozpoznać i zdefiniować wpływ fenomenów kultury medialnej na mentalność człowieka współczesnego, 4. uzasadnia obecność Internetu jako ważnego wyraziciela zmian kulturowych, 5. zdobywa umiejętność posługiwania się językiem kultury wysokiej, popularnej, medialnej i audiowizualnej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: - na ocene 2 (nast..): nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować swoje wiedzy na zadane pytania odnośnie treści wykładu; nie rozpoznaje i nie rozumie przyczyn powstawania fenomenów kultury medialnej; nie potrafi przeanalizować i uzasadnić w jaki sposób nowe media kształtują kulturę i jak wpływają na mentalność człowieka współczesnego, nie zdobył umiejętności posługiwania się językiem kultury współczesnej - na ocene 3 (dst.): wyraża zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje analizując omawiane zagadnienia przy pomocy wykładowcy; - na ocene 4 (db.): wyraża zdobytą wiedzę, umiejętności kompetencje poprzez znajomość i samodzielną analizę treści wykładowych, - na ocene 5 (bdb.): potrafi prezentować, analizować, dyskutować na podstawie zdobytej wiedzy, umiejętności i kompetencji oraz potrafi posługiwać się zdobytą wiedzą efektywnie, kreatywnie i oryginalnie. Metoda weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium końcowe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągniecie wszystkich założonych efektów kształcenia. O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z: EK nr 1 realizowany metodami podającą i problemową (wykład informacyjny i problemowy), elementy metod aktywizujących - dyskusja dydaktyczna EK nr 2 realizowany metodami podającą i problemową (wykład informacyjny i problemowy), elementy metod aktywizujących - dyskusja dydaktyczna EK nr 3 realizowany metodami podającą i problemową (wykład informacyjny i problemowy), elementy metod aktywizujących - dyskusja dydaktyczna wykład problemowy i konwersatoryjny, elementy metod aktywizujących - dyskusja dydaktyczna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.