Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Spokesmanship

General data

Course ID: WT-DKS-P-RP
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Spokesmanship
Name in Polish: Rzecznictwo prasowe
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
Course homepage: http://gr1:nmhq2oy;gr2:h22nk1x;gr3:cchgwkl
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

DL_W07

DL_W11

DL_U16

DL_U18

DL_K03

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Full description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

ECTS: 3

EFEKTY KSZTAŁCENIA:

EK W_1: Rozróżnia poprawnie rodzaje narzędzi pracy rzecznika prasowego.

EK W_2: Wybiera właściwe techniki i narzędzia efektywnej komunikacji w zakresie rzecznika prasowego.

EK U_3: Umie zastosować narzędzia rzecznictwa prasowego.

EK U_4: Potrafi tworzyć teksty i komunikat perswazyjne, planować i organizować działania w biurze prasowym, także przy współpracy zewnętrznych ekspertów.

EK K_5: Pracuje w zespole, kieruje biurem prasowym, tworzy strategię komunikacyjną instytucji, stosuje odpowiednie narzędzia w komunikacji w social media.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceny:

- praca nad samodzielnym projektem w grupach 3-4 osobowych,

- prezentacja multimedialna w parach

- ćwiczenia realizowane na zajęciach,

- ćwiczenia wykonywane w domu,

- symulacje i analizy sytuacyjne; aktywność na zajęciach;

- test końcowy z pytaniami otwartymi w przypadku przekroczenia 3 nieobecności

Na ocenę bdb (5) student musi posiąść umiejętność stworzenia teczki prasowej na konferencję prasową w projekcie grupowym na podstawie briefu agencyjnego, spełniającej kryteria prezentowane na zajęciach, powinien pracować systematycznie oddając prace etapami zgodnie z harmonogramem prac oraz drugiej teczki - organizacyjnej. Ponadto, student jest obecny na wszystkich zajęciach (może je opuścić raz). Oddaje wszystkie prace w trakcie zajęć (indywidualne i grupowe), jest aktywny, przygotowuje w parze wybranego prezentacje rzecznika prasowego, zgodnie z wymaganiami określonymi na zajęciach i prezentuje ją w terminie. Tworzy wszystkie 12 memów.

Na ocenę db (4) student musi posiąść umiejętność stworzenia teczki prasowej na konferencję prasową w projekcie grupowym na podstawie briefu agencyjnego, spełniającej kryteria prezentowane na zajęciach, powinien pracować systematycznie oddając prace etapami zgodnie z harmonogramem prac oraz drugiej teczki - organizacyjnej. Ponadto, student jest obecny na wszystkich zajęciach (może je opuścić maksymalnie dwa razy). Oddaje wszystkie prace w trakcie zajęć (indywidualne i grupowe), jest aktywny, przygotowuje w parze wybranego prezentacje rzecznika prasowego, zgodnie z wymaganiami określonymi na zajęciach. Tworzy 12 memów różnej jakości merytorycznej.

Na ocenę dost (3) student musi posiąść umiejętność stworzenia teczki prasowej na konferencję prasową w projekcie grupowym na podstawie briefu agencyjnego, spełniającej kryteria prezentowane na zajęciach, powinien pracować systematycznie oddając prace etapami zgodnie z harmonogramem prac oraz drugiej teczki - organizacyjnej. Ponadto, student jest obecny na wszystkich zajęciach (może je opuścić maksymalnie trzy razy). Oddaje wszystkie prace w trakcie zajęć (indywidualne i grupowe), ale zdarzają mu się poślizgi w terminie ich oddania, ponadto przygotowuje w parze wybranego prezentacje rzecznika prasowego lub jednoosobowo, zgodnie z wymaganiami określonymi na zajęciach, lecz jakość materiału jest poniżej przeciętnej, a prezentacja może nie posiadać wszystkich elementów koniecznych do oceny bdb.

UWAGA - STUDENT NA ZALICZENIE NIE MOŻE PRZEKROCZYĆ 3 NIEOBECNOŚCI.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Course homepage: http://gr1:nmhq2oy;gr2:h22nk1x;gr3:cchgwkl
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

media relations, autoprezentacja werbalna i niewerbalna, organizacja biura prasowego i komórki PR, optymalizacja i zwiększanie funkcjonalności komunikacji przez internet, formy pisane w PR, inne podstawowe narzędzia PR pozawerbalne, monitoring mediów, zasady udzielania wywiadów, organizacja pracy rzecznika, sprostowanie, odpowiedź do mediów, follow up

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA PODSTAWOWA:

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

LITERATURA POMOCNICZA:

Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006.

Binder E., Binder B., Reprezentuję firmę. Jestem rzecznikiem prasowym, PR, asystentem szefa, Warszawa 2001.

Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, KRaków 2012.

Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010.

Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006.

Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy: kompetencje interpersonalne - wybrane problemy i zagrożenia, Sosnowiec-Trnava 2011.

Valls J.N., Rzecznik. Krok w krok za Janem Pawłem II, Warszawa 2010.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Pietrzak H., Hałaj J.B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003.

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

1. Motywacja do nauki

2. Obowiązkowo włączona kamera w trakcie zajęć

3. Oddawanie prac w wyznaczonym terminie

KODY:

Rzecznictwo prasowe 1 - nmhq2oy

Rzecznictwo prasowe 2 - h22nk1x

Rzecznictwo prasowe 3 - cchgwkl

KONIECZNOŚĆ WŁĄCZENIA KAMERY INTERNETOWEJ

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 30 h - aktywny udział w zajęciach

15 h - praca nad samodzielnym projektem w grupach 3-4 osobowych

3 h - prezentacja multimedialna

3 h - ćwiczenia realizowane na zajęciach,

3 h - ćwiczenia wykonywane w domu,

3 h - symulacje i analizy sytuacyjne; aktywność na zajęciach;

3 h - memy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

media relations, autoprezentacja werbalna i niewerbalna, organizacja biura prasowego i komórki PR, optymalizacja i zwiększanie funkcjonalności komunikacji przez internet, formy pisane w PR, inne podstawowe narzędzia PR pozawerbalne, monitoring mediów, zasady udzielania wywiadów, organizacja pracy rzecznika, sprostowanie, odpowiedź do mediów, follow up

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA PODSTAWOWA:

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

LITERATURA POMOCNICZA:

Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006.

Binder E., Binder B., Reprezentuję firmę. Jestem rzecznikiem prasowym, PR, asystentem szefa, Warszawa 2001.

Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, KRaków 2012.

Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010.

Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006.

Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy: kompetencje interpersonalne - wybrane problemy i zagrożenia, Sosnowiec-Trnava 2011.

Valls J.N., Rzecznik. Krok w krok za Janem Pawłem II, Warszawa 2010.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Pietrzak H., Hałaj J.B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003.

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

1. Motywacja do nauki

2. Obowiązkowo włączona kamera w trakcie zajęć

3. Oddawanie prac w wyznaczonym terminie

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Monika Przybysz
Group instructors: Monika Przybysz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 30 h - aktywny udział w zajęciach

15 h - praca nad samodzielnym projektem w grupach 3-4 osobowych

3 h - prezentacja multimedialna

3 h - ćwiczenia realizowane na zajęciach,

3 h - ćwiczenia wykonywane w domu,

3 h - symulacje i analizy sytuacyjne; aktywność na zajęciach;

3 h - memy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

media relations, autoprezentacja werbalna i niewerbalna, organizacja biura prasowego i komórki PR, optymalizacja i zwiększanie funkcjonalności komunikacji przez internet, formy pisane w PR, inne podstawowe narzędzia PR pozawerbalne, monitoring mediów, zasady udzielania wywiadów, organizacja pracy rzecznika, sprostowanie, odpowiedź do mediów, follow up

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA PODSTAWOWA:

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

LITERATURA POMOCNICZA:

Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006.

Binder E., Binder B., Reprezentuję firmę. Jestem rzecznikiem prasowym, PR, asystentem szefa, Warszawa 2001.

Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, KRaków 2012.

Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010.

Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006.

Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy: kompetencje interpersonalne - wybrane problemy i zagrożenia, Sosnowiec-Trnava 2011.

Valls J.N., Rzecznik. Krok w krok za Janem Pawłem II, Warszawa 2010.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Pietrzak H., Hałaj J.B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003.

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

1. Motywacja do nauki

2. Obowiązkowo włączona kamera w trakcie zajęć w czasie zajęć online

3. Oddawanie prac w wyznaczonym terminie

4. Nieprzekroczenie 3 nieobecności

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)