Spokesmanship
General data
Course ID: | WT-DKS-P-RP |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Spokesmanship |
Name in Polish: | Rzecznictwo prasowe |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
Course homepage: | http://gr1:nmhq2oy;gr2:h22nk1x;gr3:cchgwkl |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | communication and media studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | DL_W07 DL_W11 DL_U16 DL_U18 DL_K03 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) ECTS: 3 EFEKTY KSZTAŁCENIA: EK W_1: Rozróżnia poprawnie rodzaje narzędzi pracy rzecznika prasowego. EK W_2: Wybiera właściwe techniki i narzędzia efektywnej komunikacji w zakresie rzecznika prasowego. EK U_3: Umie zastosować narzędzia rzecznictwa prasowego. EK U_4: Potrafi tworzyć teksty i komunikat perswazyjne, planować i organizować działania w biurze prasowym, także przy współpracy zewnętrznych ekspertów. EK K_5: Pracuje w zespole, kieruje biurem prasowym, tworzy strategię komunikacyjną instytucji, stosuje odpowiednie narzędzia w komunikacji w social media. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceny: - praca nad samodzielnym projektem w grupach 3-4 osobowych, - prezentacja multimedialna w parach - ćwiczenia realizowane na zajęciach, - ćwiczenia wykonywane w domu, - symulacje i analizy sytuacyjne; aktywność na zajęciach; - test końcowy z pytaniami otwartymi w przypadku przekroczenia 3 nieobecności Na ocenę bdb (5) student musi posiąść umiejętność stworzenia teczki prasowej na konferencję prasową w projekcie grupowym na podstawie briefu agencyjnego, spełniającej kryteria prezentowane na zajęciach, powinien pracować systematycznie oddając prace etapami zgodnie z harmonogramem prac oraz drugiej teczki - organizacyjnej. Ponadto, student jest obecny na wszystkich zajęciach (może je opuścić raz). Oddaje wszystkie prace w trakcie zajęć (indywidualne i grupowe), jest aktywny, przygotowuje w parze wybranego prezentacje rzecznika prasowego, zgodnie z wymaganiami określonymi na zajęciach i prezentuje ją w terminie. Tworzy wszystkie 12 memów. Na ocenę db (4) student musi posiąść umiejętność stworzenia teczki prasowej na konferencję prasową w projekcie grupowym na podstawie briefu agencyjnego, spełniającej kryteria prezentowane na zajęciach, powinien pracować systematycznie oddając prace etapami zgodnie z harmonogramem prac oraz drugiej teczki - organizacyjnej. Ponadto, student jest obecny na wszystkich zajęciach (może je opuścić maksymalnie dwa razy). Oddaje wszystkie prace w trakcie zajęć (indywidualne i grupowe), jest aktywny, przygotowuje w parze wybranego prezentacje rzecznika prasowego, zgodnie z wymaganiami określonymi na zajęciach. Tworzy 12 memów różnej jakości merytorycznej. Na ocenę dost (3) student musi posiąść umiejętność stworzenia teczki prasowej na konferencję prasową w projekcie grupowym na podstawie briefu agencyjnego, spełniającej kryteria prezentowane na zajęciach, powinien pracować systematycznie oddając prace etapami zgodnie z harmonogramem prac oraz drugiej teczki - organizacyjnej. Ponadto, student jest obecny na wszystkich zajęciach (może je opuścić maksymalnie trzy razy). Oddaje wszystkie prace w trakcie zajęć (indywidualne i grupowe), ale zdarzają mu się poślizgi w terminie ich oddania, ponadto przygotowuje w parze wybranego prezentacje rzecznika prasowego lub jednoosobowo, zgodnie z wymaganiami określonymi na zajęciach, lecz jakość materiału jest poniżej przeciętnej, a prezentacja może nie posiadać wszystkich elementów koniecznych do oceny bdb. UWAGA - STUDENT NA ZALICZENIE NIE MOŻE PRZEKROCZYĆ 3 NIEOBECNOŚCI. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Przybysz | |
Group instructors: | Monika Przybysz | |
Course homepage: | http://gr1:nmhq2oy;gr2:h22nk1x;gr3:cchgwkl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: media relations, autoprezentacja werbalna i niewerbalna, organizacja biura prasowego i komórki PR, optymalizacja i zwiększanie funkcjonalności komunikacji przez internet, formy pisane w PR, inne podstawowe narzędzia PR pozawerbalne, monitoring mediów, zasady udzielania wywiadów, organizacja pracy rzecznika, sprostowanie, odpowiedź do mediów, follow up |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA PODSTAWOWA: Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. LITERATURA POMOCNICZA: Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006. Binder E., Binder B., Reprezentuję firmę. Jestem rzecznikiem prasowym, PR, asystentem szefa, Warszawa 2001. Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, KRaków 2012. Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010. Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006. Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy: kompetencje interpersonalne - wybrane problemy i zagrożenia, Sosnowiec-Trnava 2011. Valls J.N., Rzecznik. Krok w krok za Janem Pawłem II, Warszawa 2010. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Pietrzak H., Hałaj J.B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) 1. Motywacja do nauki 2. Obowiązkowo włączona kamera w trakcie zajęć 3. Oddawanie prac w wyznaczonym terminie KODY: Rzecznictwo prasowe 1 - nmhq2oy Rzecznictwo prasowe 2 - h22nk1x Rzecznictwo prasowe 3 - cchgwkl KONIECZNOŚĆ WŁĄCZENIA KAMERY INTERNETOWEJ |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Przybysz | |
Group instructors: | Monika Przybysz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 30 h - aktywny udział w zajęciach 15 h - praca nad samodzielnym projektem w grupach 3-4 osobowych 3 h - prezentacja multimedialna 3 h - ćwiczenia realizowane na zajęciach, 3 h - ćwiczenia wykonywane w domu, 3 h - symulacje i analizy sytuacyjne; aktywność na zajęciach; 3 h - memy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: media relations, autoprezentacja werbalna i niewerbalna, organizacja biura prasowego i komórki PR, optymalizacja i zwiększanie funkcjonalności komunikacji przez internet, formy pisane w PR, inne podstawowe narzędzia PR pozawerbalne, monitoring mediów, zasady udzielania wywiadów, organizacja pracy rzecznika, sprostowanie, odpowiedź do mediów, follow up |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA PODSTAWOWA: Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. LITERATURA POMOCNICZA: Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006. Binder E., Binder B., Reprezentuję firmę. Jestem rzecznikiem prasowym, PR, asystentem szefa, Warszawa 2001. Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, KRaków 2012. Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010. Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006. Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy: kompetencje interpersonalne - wybrane problemy i zagrożenia, Sosnowiec-Trnava 2011. Valls J.N., Rzecznik. Krok w krok za Janem Pawłem II, Warszawa 2010. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Pietrzak H., Hałaj J.B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) 1. Motywacja do nauki 2. Obowiązkowo włączona kamera w trakcie zajęć 3. Oddawanie prac w wyznaczonym terminie |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W CW
CW
CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Przybysz | |
Group instructors: | Monika Przybysz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 30 h - aktywny udział w zajęciach 15 h - praca nad samodzielnym projektem w grupach 3-4 osobowych 3 h - prezentacja multimedialna 3 h - ćwiczenia realizowane na zajęciach, 3 h - ćwiczenia wykonywane w domu, 3 h - symulacje i analizy sytuacyjne; aktywność na zajęciach; 3 h - memy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: nabycie umiejętności: kompetentnego prowadzenia działu komunikacji w organizacji, zarządzania obiegiem informacji, reprezentowania organizacji lub jednostki na zewnątrz, troszczenia się o wizerunek organizacji, profesjonalnej reprezentacji jej, korzystania z nowoczesnych technik komunikacji interpersonalnej, zarządzania kryzysami i mediami, tworzenie tekstów i komunikatów PR |
|
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: media relations, autoprezentacja werbalna i niewerbalna, organizacja biura prasowego i komórki PR, optymalizacja i zwiększanie funkcjonalności komunikacji przez internet, formy pisane w PR, inne podstawowe narzędzia PR pozawerbalne, monitoring mediów, zasady udzielania wywiadów, organizacja pracy rzecznika, sprostowanie, odpowiedź do mediów, follow up |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA PODSTAWOWA: Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. LITERATURA POMOCNICZA: Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006. Binder E., Binder B., Reprezentuję firmę. Jestem rzecznikiem prasowym, PR, asystentem szefa, Warszawa 2001. Gajdka K., Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów. Teoria i praktyka, KRaków 2012. Gajdka K., Widera Z. (red.), Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, Katowice 2010. Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006. Martela I., Rott D., Rzecznik prasowy: kompetencje interpersonalne - wybrane problemy i zagrożenia, Sosnowiec-Trnava 2011. Valls J.N., Rzecznik. Krok w krok za Janem Pawłem II, Warszawa 2010. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Pietrzak H., Hałaj J.B., Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) 1. Motywacja do nauki 2. Obowiązkowo włączona kamera w trakcie zajęć w czasie zajęć online 3. Oddawanie prac w wyznaczonym terminie 4. Nieprzekroczenie 3 nieobecności |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.