Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Visual communication and media education

General data

Course ID: WT-DKS-P-SLKW
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Visual communication and media education
Name in Polish: Komunikacja wizualna i edukacja medialna
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji.

Bibliography: (in Polish)

• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.

• Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.

• Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.

• Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

• Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.

• Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.

• Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

DL-W19 - zna główne metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach - student wylicza i definiuje podstawowe metody badawcze stosowane w naukach społecznych; klasyfikuje odpowiednie metody do swojej pracy badawczej.

DL-U21 - potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej - student samodzielnie porządkuje zebrane materiały i stosuje odpowiednie metody badawcze.

DL-K08 - jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach - krytycznie podchodzi do zebranych materiałów, angażuje się w współprace z osobami uczęszczającymi na seminarium naukowym; dąży do poznania prawdy we własnych badaniach.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W zakresie efektów W19, U21, K08:

na ocenę bardzo dobrą

- student definiuje metody badawcze z zakresu nauk społecznych, samodzielnie dobiera właściwą metodę do swojej pracy. Zna sposoby prowadzenia badań, samodzielnie analizuje i porządkuje zebrany materiał. Potrafi pracować samodzielnie i zespołowo, poddać krytycznej analizie zebrany materiał badawczych.

na ocenę dobrą

- student w większości potrafi zdefiniować metody badawcze z zakresu nauk społecznych, przy niewielkiej pomocy dobiera właściwą metodę badawczą do swojej pracy. Zna większość sposobów prowadzenia badań, potrzebuje niewielkiej pomocy w porządkowaniu i analizie zebranego materiału. Potrafi pracować w zespole, potrzebuje wsparcia i wskazówek w pracy samodzielnej.

na ocenę dostateczną

- student objaśnia podstawowe metody badawcze z zakresu nauk społecznych, potrzebuje pomocy Promotora z zakresu doboru właściwej metody badawczej odpowiedniej do swej pracy. Wymienia podstawowe sposoby prowadzenia badań, z pomocą Promotora porządkuje i analizuje zabrany materiał badawczy. W pracy samodzielnej potrzebuje pomocy Promotora, potrafi współpracować w grupie.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
BA Seminar - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do przygotowania pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Seminarium poświęcone jest komunikacji wizualnej ,problemom edukacji medialnej oraz pedagogiki mediów. Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych.

Bibliography: (in Polish)

• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.

• Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.

• Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych

• Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.

• Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

• Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.

• Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020.

• Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.

• Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.

• Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013.

• Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012.

• Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu zasad pisania pracy dyplomowej oraz znać metody badań naukowych. Warunkiem zaliczenia pierwsze semestru seminarium jest złożenie i zatwierdzenie tematu pracy licencjackiej.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta:


30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach

90 godzin - napisanie pracy dyplomowej

30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach

30 godzin - konsultacje z prowadzącym


Razem 180 godzin - 6 ECTS


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji.

Bibliography: (in Polish)

• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.

• Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.

• Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych

• Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.

• Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

• Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.

• Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020.

• Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.

• Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.

• Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013.

• Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012.

• Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta:


30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach

90 godzin - napisanie pracy dyplomowej

30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach

30 godzin - konsultacje z prowadzącym


Razem 180 godzin - 6 ECTS


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji.

Bibliography: (in Polish)

• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.

• Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.

• Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych

• Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.

• Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

• Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.

• Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020.

• Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.

• Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.

• Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013.

• Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012.

• Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta:


30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach

90 godzin - napisanie pracy dyplomowej

30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach

30 godzin - konsultacje z prowadzącym


Razem 180 godzin - 6 ECTS


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji.

Bibliography: (in Polish)

• Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.

• Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.

• Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych

• Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016.

• Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

• Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.

• Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020.

• Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013.

• Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.

• Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013.

• Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012.

• Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013.

• Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)