Visual communication and media education
General data
Course ID: | WT-DKS-P-SLKW |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Visual communication and media education |
Name in Polish: | Komunikacja wizualna i edukacja medialna |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
6.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej. |
Full description: |
(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji. |
Bibliography: |
(in Polish) • Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. • Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014. • Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016. • Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. • Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013. • Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. • Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) DL-W19 - zna główne metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach - student wylicza i definiuje podstawowe metody badawcze stosowane w naukach społecznych; klasyfikuje odpowiednie metody do swojej pracy badawczej. DL-U21 - potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej - student samodzielnie porządkuje zebrane materiały i stosuje odpowiednie metody badawcze. DL-K08 - jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach - krytycznie podchodzi do zebranych materiałów, angażuje się w współprace z osobami uczęszczającymi na seminarium naukowym; dąży do poznania prawdy we własnych badaniach. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W zakresie efektów W19, U21, K08: na ocenę bardzo dobrą - student definiuje metody badawcze z zakresu nauk społecznych, samodzielnie dobiera właściwą metodę do swojej pracy. Zna sposoby prowadzenia badań, samodzielnie analizuje i porządkuje zebrany materiał. Potrafi pracować samodzielnie i zespołowo, poddać krytycznej analizie zebrany materiał badawczych. na ocenę dobrą - student w większości potrafi zdefiniować metody badawcze z zakresu nauk społecznych, przy niewielkiej pomocy dobiera właściwą metodę badawczą do swojej pracy. Zna większość sposobów prowadzenia badań, potrzebuje niewielkiej pomocy w porządkowaniu i analizie zebranego materiału. Potrafi pracować w zespole, potrzebuje wsparcia i wskazówek w pracy samodzielnej. na ocenę dostateczną - student objaśnia podstawowe metody badawcze z zakresu nauk społecznych, potrzebuje pomocy Promotora z zakresu doboru właściwej metody badawczej odpowiedniej do swej pracy. Wymienia podstawowe sposoby prowadzenia badań, z pomocą Promotora porządkuje i analizuje zabrany materiał badawczy. W pracy samodzielnej potrzebuje pomocy Promotora, potrafi współpracować w grupie. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEMLI
FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
BA Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do przygotowania pracy dyplomowej. |
|
Full description: |
(in Polish) Seminarium poświęcone jest komunikacji wizualnej ,problemom edukacji medialnej oraz pedagogiki mediów. Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. • Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014. • Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych • Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016. • Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. • Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. • Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020. • Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013. • Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. • Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013. • Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012. • Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu zasad pisania pracy dyplomowej oraz znać metody badań naukowych. Warunkiem zaliczenia pierwsze semestru seminarium jest złożenie i zatwierdzenie tematu pracy licencjackiej. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU SEMLI
W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta: 30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach 90 godzin - napisanie pracy dyplomowej 30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach 30 godzin - konsultacje z prowadzącym Razem 180 godzin - 6 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. • Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014. • Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych • Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016. • Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. • Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. • Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020. • Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013. • Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. • Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013. • Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012. • Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU SEMLI
W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta: 30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach 90 godzin - napisanie pracy dyplomowej 30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach 30 godzin - konsultacje z prowadzącym Razem 180 godzin - 6 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. • Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014. • Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych • Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016. • Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. • Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. • Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020. • Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013. • Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. • Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013. • Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012. • Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU SEMLI
W TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta: 30 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach 90 godzin - napisanie pracy dyplomowej 30 godzin - przygotowanie studenta do udziału w zajęciach 30 godzin - konsultacje z prowadzącym Razem 180 godzin - 6 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie pod względem merytorycznym oraz metodologicznym seminarzysty do napisania pracy dyplomowej. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej na temat zagadnienia związanego z komunikacją wizualną lub szeroko pojęta edukacją medialną Studenci w pracy badawczej podejmują następujące zagadnienia: percepcja obrazu w mediach (w Internecie, telewizji, mediach społecznościowych, kampaniach reklamowych) wizerunek medialny - zwłaszcza manipulacja obrazem; pedagogika mediów, odbioru mediów przez dzieci i dorosłych, patologie mediów, zachowania człowieka a media, media a wychowanie i rodzina. Na seminarium oprócz analizy literatury przedmiotu studenci pracują metodami jakościowymi i ilościowymi wykorzystywanymi podczas pisania prac dyplomowych. Podczas zajęć studenci zdobywają umiejętności zbierania i analizy danych niezębnych do pisania prac naukowych oraz podnoszą kompetencje z zakresu automatyzacji pracy poprzez narzędzia służące do gromadzenia i analizy informacji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) • Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014. • Bednarek J. (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014. • Ciechowska M, Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych • Creswall J. W., Projektowanie badań naukowych,. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2016. • Ecco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. • Flick U. Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. • Hansen A., Wyloguj swój mozg. Jak zadbać o swój mózg w dobie nowych technologii, Kraków 2020. • Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach. Media w rodzinie, Warszawa 2013. • Seweryniak H., Sitkowska K., Robak M., Kultura-Media-Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. • Spitzer M., Cyfrowa demencja.W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk 2013. • Sugier-Szerega A., Sławek-Czochra M., Konieczność i różnorodność kompetencji medialnej, Lublin 2012. • Wimnar R. D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Wydawnictwo Poltext 2013. • Wolny-Zmorzyński, Furman W., Snopiej J., Groń K., Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, Wydawnictwo Poltext 2013. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Znajomość zasad pisania pracy dyplomowej. Student powinien być zainterowany komunikacją wizualną oraz szeroko rozumianą edukacją medialną oraz pedagogiką mediów. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.