Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychology of communication

General data

Course ID: WT-DKS-P-SLP
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Psychology of communication
Name in Polish: Psychologia komunikacji
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest nabycie umiejętności pisania pracy naukowej (licencjackiej); nabycie umiejętności korzystania z dorobku naukowego i jego analizy; ćwiczenie w pisaniu pracy naukowej.

Full description: (in Polish)

Na seminarium poznajemy, na czym polega wpływ mediów na człowieka. Jakie zjawiska psychologiczne występują w przekazach medialnych i u odbiorców mediów.

Uczymy się zasad pisania pracy dyplomowej: od strony formalnej i merytorycznej, jak robić badania i je interpretować.

Bibliography: (in Polish)

A. Ogonowska, G. Ptaszek, Współczesna psychologia mediów. nowe problemy i perspektywy badawcze, Kraków 2013.

P. Winterhoff-Spurk, Psychologia mediów, Kraków 2007.

K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe: (wskazówki praktyczne). Bydgoszcz 2005.

A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie: wskazówki dla studentów. Warszawa 2003.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK 1: student orientuje się w wybranej tematyce badawczej.

EK 2: student potrafi napisać tekst naukowy.

EK 3: student potrafi napisać pracę licencjacką.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metoda podająca: wykład informacyjny - uporządkowany przekaz podstawowych treści dotyczących tematu zajęć.

Metoda ćwiczeniowa i projektowa.

Na pracę studenta składa się:

- udział w zajęciach: 30 h;

- samodzielna lektura: 20 h;

- przygotowanie prezentacji: 10 h;

- zrobienie badań i pisanie pracy: 60 h

SUMA: 120 h / 30 h = 4 ECTS

Na ocenę końcową składają się:

na ocenę 2 - brak zatwierdzonego tematu pracy licencjackiej lub niezłożenie pracy licencjackiej w terminie wynikającym z regulaminu studiów;

na ocenę 3 - zatwierdzony temat i prezentacja na badany temat;

na ocenę 4 - zatwierdzony temat, prezentacja na badany temat oraz poprowadzenie dyskusji;

na ocenę 5 - zatwierdzony temat, prezentacja na badany temat, poprowadzenie dyskusji oraz plan pracy licencjackiej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)