E-learning and multimedia in education
General data
Course ID: | WT-DKS-P-SPE |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | E-learning and multimedia in education |
Name in Polish: | E-learning i multimedia w kształceniu |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia należą do grupy zajęć specjalizacyjnych „edukacja medialna”. Tematyka ma wprowadzać studentów w świat mediów elektronicznych, służących jako narzędzia w procesie kształcenia. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia te mają dawać studentom kompetencje do przygotowania i przeprowadzenia kursów e-learningowych. Wprowadzają studenta w zagadnienia z dziedziny e-learningu. Przygotowują studenta do tworzenia profesjonalnych materiałów informacyjnych w formie prezentacji multimedialnej. Zapoznają z systemami do zarządzania kursami e-learningowymi. Dostarczają wiedzy o możliwości wykorzystania MS Teams oraz mediów społecznościowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Lenar P., Profesjonalna prezentacja multimedialna, Gliwice 2010 Zieliński Z., E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną?, Gliwice 2012. Brzózka P., Moodle dla nauczycieli i trenerów, Gliwice 2011. Susfał M., Moodle. Ćwiczenia praktyczne. Doceń e-learning z platformą Moodle!, Gliwice 2013. Howil W., Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy, Gliwice 2012. Hedengren T. D., Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Gliwice 2013. Wrotek W., Tablice informatyczne. WordPress, Gliwice 2012. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 70jf3bj EK nr 1 – Definiuje i przytacza przykłady popularnych kursów e-learningowych: na ocenę 5 - na ocenę bardzo dobrą student potrafi zdefiniować zagadnienie e-learningu, zna historię rozwoju kształcenia na odległość, zna przynajmniej dwa popularne kursy e-learningowe na ocenę 4 - w stopniu dobrym przedstawia koncepcje rozwoju e-learningu, zna definicję przytoczoną na zajęciach na ocenę 3 - zna podstawową definicję e-learningu i potrafi ją omówić na ocenę 2 - nie jest zdolny do zdefiniowania zagadnienia, omówienia, ani przytoczenia przykładów kursów e-learningowych EK nr 2 – Wyjaśnia różnice płynące z synchroniczności i asynchroniczności pracy w grupie: na ocenę 5 - w pełni potrafi zdefiniować oba zjawiska, zna formy ich realizacji na ocenę 4 - dobrze przytacza różnice między zjawiskami, odpowiednio określa środki realizacji na ocenę 3 - dostatecznie definiuje i charakteryzuje kursy synchroniczne i asynchroniczne na ocenę 2 - nie potrafi spełnić w stopniu minimalnym żadnego z podanych wyżej warunków EK nr 3 – Dobiera odpowiednie narzędzia do tworzonego przez siebie kursu: na ocenę 5 - uczestnik ćwiczeń ma świadomość funkcji zaprezentowanych na zajęciach narzędzi do tworzenia kursu e-learningowego, posługuje się systemem MS Teams na ocenę 4 - dobrze posługuje się narzędziami, stworzy podstawowy serwis weryfikacji wiedzy kursantów oraz zbuduje serwis informacyjny o kursie na ocenę 3 - jest w stanie stworzyć podstawowych portal informacyjny i prowadzić profil na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. na ocenę 2 - nie jest zdolny do wykonania tego efektu kształcenia EK nr 4 – Student ma świadomość cyklu przygotowawczego w kursach: na ocenę 5 - w stopniu bardzo dobrym wysuwa poprawne wnioski i przytacza pomysły realizacji kursu na ocenę 4 - jest w stanie samodzielnie określić cele i założenia projektu na ocenę 3 - realizuje efekt kształcenia z pomocą osób zorganizowanych w grupie na ocenę 2 - nie potrafi wysuwać pomysłów realizacji kursu Nakład pracy studenta: 30 godzin – uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godzin – przygotowanie materiałów do projektu kursu e-learningowego 10 godzin – konsultacje dotyczące projektu Razem: 60 godzin - 2 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane metody: wykład informacyjny, ćwiczenia praktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektu. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen wystawionych za kurs przez uczestników oraz wykładowcę. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Paweł Płatek | |
Group instructors: | Paweł Płatek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia należą do grupy zajęć specjalizacyjnych „edukacja medialna”. Tematyka ma wprowadzać studentów w świat mediów elektronicznych, służących jako narzędzia w procesie kształcenia. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia te mają dawać studentom kompetencje do przygotowania i przeprowadzenia kursów e-learningowych. Wprowadzają studenta w zagadnienia z dziedziny e-learningu. Przygotowują studenta do tworzenia profesjonalnych materiałów informacyjnych w formie prezentacji multimedialnej. Zapoznają z systemami do zarządzania kursami e-learningowymi. Dostarczają wiedzy o możliwości wykorzystania MS Teams oraz mediów społecznościowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Lenar P., Profesjonalna prezentacja multimedialna, Gliwice 2010 Zieliński Z., E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną?, Gliwice 2012. Brzózka P., Moodle dla nauczycieli i trenerów, Gliwice 2011. Susfał M., Moodle. Ćwiczenia praktyczne. Doceń e-learning z platformą Moodle!, Gliwice 2013. Howil W., Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy, Gliwice 2012. Hedengren T. D., Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Gliwice 2013. Wrotek W., Tablice informatyczne. WordPress, Gliwice 2012. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Studenci interesujący się zagadnieniami współczesnych form kształcenia oraz wykorzystania multimediów w procesie tworzenia własnego kursu, znajdą w zajęciach tej specjalizacji, istotne wskazówki jak rozszerzać swoje możliwości w podejmowaniu wyzwań stojących przed nauczycielami. Realizowane będą różne formy kształcenia i wspólnie ze studentami wybierane odpowiednie elementy, aby kursy e-learningowe były nowoczesne i inspirujące. Warunkiem wstępnym jest wybór specjalizacji „edukacja medialna”. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marek Robak | |
Group instructors: | Marek Robak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marek Robak | |
Group instructors: | Marek Robak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.