Multimedia forms on the radio and podcasts
General data
Course ID: | WT-DKS-P-SPFM |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Multimedia forms on the radio and podcasts |
Name in Polish: | Formy multimedialne w radiu i podcasty radiowe |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawową terminologią związaną z podcastingiem, multimedialnością form radiowych, radiem online oraz nauka tworzenia podcastów i form multimedialnych w radiu w praktyce. |
Full description: |
(in Polish) 1. Formy multimedialne w radiu jako element edukacji medialnej 2. Radio online – geneza, przykłady 4. Prezentacja Radia UKSW jako dobrego przykładu wykorzystania form multimedialnych w radiu 4. Podcasting i multimedialność form radiowych – podstawowa terminologia 5. Przełomowe momenty w historii podcastingu na świecie 6. Podcasting w Polsce 7. Funkcje podcastów 8. Rodzaje podcastów 9. Multimedialność form w rzeczywistości radia w praktyce 10. Charakterystyka RSS 11. Promocja podcastów i multimedialnych form radiowych 12. Przyszłość podcastów i multimedialnych form radiowych 13. Przyszłość radia online 14. Tworzenie podcastów i multimedialnych form radiowych przez studentów jako praca zaliczeniowa 15. Prezentacja prac zaliczeniowych na stronie internetowej Radia UKSW |
Bibliography: |
(in Polish) - Boyd Andrew, „Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne”, Kedlington, 2001. - Gajda Janusz, „Edukacja medialna”, 2006. - McLeish Robert, „Produkcja radiowa”, 2007. - Pisarek Walery, „Słownik terminologii medialnej”, Kraków, 2006. - Stachyra Grażyna, „Gatunki audycji w radiu sformatowanym”, 2008. - www.podcastingnews.com. - www.radio.uksw.edu.pl. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1. Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń /DL_W07/ EK 2. Zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury /DL_W23/. Umiejętności: EK 3. Potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich, swobodnie posługuje się nimi w pracy dziennikarza i publicysty we wszystkich rodzajach mediów /DL_U02/. EK 4. Potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi /DL_U07/. Kompetencje społeczne: EK 5. Stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej /DL_K01/. EK 6. Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie dziennikarstwa /DL_K04/. Punkty ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 30 g.), 2 ECTS x 30 g. = 60 g.: - aktywny udział w ćwiczeniach - 30 g. - przygotowanie studenta do ćwiczeń - 10 g. - konsultacje - 10 g. - przygotowanie do kolokwium - 10 g. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: EK 1. Określany jako "ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego". Na ocenę: - ndst (2) nie ma elementarnej wiedzy dotyczącej procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego - dst (3) w stopniu kluczowym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego - db (4) w stopniu poprawnym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego - bdb (5) w stopniu precyzyjnym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego EK 2. Określany jako "zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury". Na ocenę: - ndst (2) nie zna i nie rozumie podstawowych zasad i metod analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury - dst (3) w stopniu kluczowym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury - db (4) w stopniu poprawnym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury - bdb (5) w stopniu precyzyjnym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury Umiejętności: EK 3. Określany jako "potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich". Na ocenę: - ndst (2) nie potrafi określić i wykorzystać rozmaitych źródeł informacji dziennikarskich - dst (3) w stopniu kluczowym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich - db (4) w stopniu poprawnym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich - bdb (5) w stopniu precyzyjnym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich EK 4. Określany jako "potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi". Na ocenę: - ndst (2) nie potrafi prawidłowo interpretować przekazów medialnych, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi - dst (3) w stopniu kluczowym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi - db (4) w stopniu poprawnym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi - bdb (5) w stopniu precyzyjnym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi Kompetencje społeczne: EK 5. Określany jako "stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej". Na ocenę: - ndst (2) nie stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej - dst (3) w stopniu kluczowym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej - db (4) w stopniu poprawnym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej - bdb (5) w stopniu precyzyjnym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej EK 6. Określany jako "ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym". Na ocenę: - ndst (2) nie ma przekonania o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym - dst (3) w stopniu kluczowym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym - db (4) w stopniu poprawnym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym - bdb (5) w stopniu precyzyjnym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym Metoda weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium końcowe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia. O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z: - kolokwium ustnego: dst – dst plus – 50-60%, db – db plus 60-85%, bdb – 85-100%; - obecności na zajęciach i zaliczania prac domowych: dst – od 60%; db – 60-95%, bdb – 95-100%. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO CW2
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Anna Hardej-Hornowska | |
Group instructors: | Anna Hardej-Hornowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jakub Marcinowicz | |
Group instructors: | Jakub Marcinowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Student obowiązany jest uczestniczyć w zajęciach. Być aktywnym podczas zajęć. Ma zdobyć podstawową wiedzę na temat pracy w radiu, na temat pracy reportera i nauczyć się tworzenia i planowania podcastów. Studencki poznają też tajniki pracy w radiu podczas jednej z wizyt w Polskim Radu, pokażę, oprowadzę i opowiem. Będą mieli możliwość podpatrywania pracy w studiu w reżyserce i przekonają się jak wyglada ta praca od drugiej strony. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia pokazujące jakie formy radiowe możemy stosować we współczesnych mediach. Jak możemy budować informację jak szeroki mamy zasób środków oddziaływania na słuchacza. Jak przekazywać mu te informacje, jak posługiwać się informacją jak budować dialog i społeczność miedzy słuchaczem a dziennikarzem. A przede wszystkim jak tworzyć małe formy radiowe takie jak podcasty. |
|
Full description: |
(in Polish) Na zajęciach studenci dowiedzą się jak tworzyć, planować i projektować podcast. Jak powinny wyglądać prace koncepcyjne nad podcastem, skąd czerpać pomysły i inspirację ale też jak rozmawiać z ludźmi, czyli jak zadawać pytania jak prowadzić ciekawą i merytoryczną dyskusję. Na zajęciach studenci poznają też warsztat dziennikarski czyli jak przygotowujemy się do wywiadu, jak zadajemy pytania aby uzyskać najciekawsze odpowiedzi. Stawiam na kreatywność i otwartość podczas zajęć i tworzenia podcastu na zaliczenie przedmiotu. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Anna Gawrońska-Piotrowska | |
Group instructors: | Anna Gawrońska-Piotrowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawową terminologią związaną z podcastingiem, multimedialnością form radiowych, radiem online oraz nauka tworzenia podcastów i form multimedialnych w radiu w praktyce. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Formy multimedialne w radiu jako element edukacji medialnej 2. Radio online – geneza, przykłady 4. Prezentacja Radia UKSW jako dobrego przykładu wykorzystania form multimedialnych w radiu 4. Podcasting i multimedialność form radiowych – podstawowa terminologia 5. Przełomowe momenty w historii podcastingu na świecie 6. Podcasting w Polsce 7. Funkcje podcastów 8. Rodzaje podcastów 9. Multimedialność form w rzeczywistości radia w praktyce 10. Charakterystyka RSS 11. Promocja podcastów i multimedialnych form radiowych 12. Przyszłość podcastów i multimedialnych form radiowych 13. Przyszłość radia online 14. Tworzenie podcastów i multimedialnych form radiowych przez studentów jako praca zaliczeniowa 15. Prezentacja prac zaliczeniowych na stronie internetowej Radia UKSW |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Boyd Andrew, „Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne”, Kedlington, 2001. - Gajda Janusz, „Edukacja medialna”, 2006. - McLeish Robert, „Produkcja radiowa”, 2007. - Pisarek Walery, „Słownik terminologii medialnej”, Kraków, 2006. - Stachyra Grażyna, „Gatunki audycji w radiu sformatowanym”, 2008. - www.podcastingnews.com. - www.radio.uksw.edu.pl. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.