Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Multimedia forms on the radio and podcasts

General data

Course ID: WT-DKS-P-SPFM
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Multimedia forms on the radio and podcasts
Name in Polish: Formy multimedialne w radiu i podcasty radiowe
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawową terminologią związaną z podcastingiem, multimedialnością form radiowych, radiem online oraz nauka tworzenia podcastów i form multimedialnych w radiu w praktyce.

Full description: (in Polish)

1. Formy multimedialne w radiu jako element edukacji medialnej

2. Radio online – geneza, przykłady

4. Prezentacja Radia UKSW jako dobrego przykładu wykorzystania form multimedialnych w radiu

4. Podcasting i multimedialność form radiowych – podstawowa terminologia

5. Przełomowe momenty w historii podcastingu na świecie

6. Podcasting w Polsce

7. Funkcje podcastów

8. Rodzaje podcastów

9. Multimedialność form w rzeczywistości radia w praktyce

10. Charakterystyka RSS

11. Promocja podcastów i multimedialnych form radiowych

12. Przyszłość podcastów i multimedialnych form radiowych

13. Przyszłość radia online

14. Tworzenie podcastów i multimedialnych form radiowych przez studentów jako praca zaliczeniowa

15. Prezentacja prac zaliczeniowych na stronie internetowej Radia UKSW

Bibliography: (in Polish)

- Boyd Andrew, „Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne”, Kedlington, 2001.

- Gajda Janusz, „Edukacja medialna”, 2006.

- McLeish Robert, „Produkcja radiowa”, 2007.

- Pisarek Walery, „Słownik terminologii medialnej”, Kraków, 2006.

- Stachyra Grażyna, „Gatunki audycji w radiu sformatowanym”, 2008.

- www.podcastingnews.com.

- www.radio.uksw.edu.pl.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1. Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń /DL_W07/

EK 2. Zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury /DL_W23/.

Umiejętności:

EK 3. Potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich, swobodnie posługuje się nimi w pracy dziennikarza i publicysty we wszystkich rodzajach mediów /DL_U02/.

EK 4. Potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi /DL_U07/.

Kompetencje społeczne:

EK 5. Stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej /DL_K01/.

EK 6. Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie dziennikarstwa /DL_K04/.

Punkty ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 30 g.), 2 ECTS x 30 g. = 60 g.:

- aktywny udział w ćwiczeniach - 30 g.

- przygotowanie studenta do ćwiczeń - 10 g.

- konsultacje - 10 g.

- przygotowanie do kolokwium - 10 g.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

EK 1. Określany jako "ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego".

Na ocenę:

- ndst (2) nie ma elementarnej wiedzy dotyczącej procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego

- dst (3) w stopniu kluczowym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego

- db (4) w stopniu poprawnym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego

- bdb (5) w stopniu precyzyjnym ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego

EK 2. Określany jako "zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury".

Na ocenę:

- ndst (2) nie zna i nie rozumie podstawowych zasad i metod analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury

- dst (3) w stopniu kluczowym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury

- db (4) w stopniu poprawnym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury

- bdb (5) w stopniu precyzyjnym zna i rozumie podstawowe zasady i metody analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury

Umiejętności:

EK 3. Określany jako "potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich".

Na ocenę:

- ndst (2) nie potrafi określić i wykorzystać rozmaitych źródeł informacji dziennikarskich

- dst (3) w stopniu kluczowym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich

- db (4) w stopniu poprawnym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich

- bdb (5) w stopniu precyzyjnym potrafi określić i wykorzystać rozmaite źródła informacji dziennikarskich

EK 4. Określany jako "potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi".

Na ocenę:

- ndst (2) nie potrafi prawidłowo interpretować przekazów medialnych, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi

- dst (3) w stopniu kluczowym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi

- db (4) w stopniu poprawnym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi

- bdb (5) w stopniu precyzyjnym potrafi prawidłowo interpretować przekazy medialne, rozpoznawać próby manipulacji i propagandy i bronić się przed nimi

Kompetencje społeczne:

EK 5. Określany jako "stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej".

Na ocenę:

- ndst (2) nie stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej

- dst (3) w stopniu kluczowym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej

- db (4) w stopniu poprawnym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej

- bdb (5) w stopniu precyzyjnym stosuje się w pracy do poznanych i przyswojonych norm prawnych i zasad etyki ogólnej i zawodowej

EK 6. Określany jako "ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym".

Na ocenę:

- ndst (2) nie ma przekonania o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym

- dst (3) w stopniu kluczowym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym

- db (4) w stopniu poprawnym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym

- bdb (5) w stopniu precyzyjnym ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dziennikarskich w środowisku społecznym

Metoda weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium końcowe.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia.

O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z:

- kolokwium ustnego: dst – dst plus – 50-60%, db – db plus 60-85%, bdb – 85-100%;

- obecności na zajęciach i zaliczania prac domowych: dst – od 60%; db – 60-95%, bdb – 95-100%.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Anna Hardej-Hornowska
Group instructors: Anna Hardej-Hornowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Jakub Marcinowicz
Group instructors: Jakub Marcinowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Student obowiązany jest uczestniczyć w zajęciach. Być aktywnym podczas zajęć. Ma zdobyć podstawową wiedzę na temat pracy w radiu, na temat pracy reportera i nauczyć się tworzenia i planowania podcastów. Studencki poznają też tajniki pracy w radiu podczas jednej z wizyt w Polskim Radu, pokażę, oprowadzę i opowiem. Będą mieli możliwość podpatrywania pracy w studiu w reżyserce i przekonają się jak wyglada ta praca od drugiej strony.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia pokazujące jakie formy radiowe możemy stosować we współczesnych mediach. Jak możemy budować informację jak szeroki mamy zasób środków oddziaływania na słuchacza. Jak przekazywać mu te informacje, jak posługiwać się informacją jak budować dialog i społeczność miedzy słuchaczem a dziennikarzem. A przede wszystkim jak tworzyć małe formy radiowe takie jak podcasty.

Full description: (in Polish)

Na zajęciach studenci dowiedzą się jak tworzyć, planować i projektować podcast. Jak powinny wyglądać prace koncepcyjne nad podcastem, skąd czerpać pomysły i inspirację ale też jak rozmawiać z ludźmi, czyli jak zadawać pytania jak prowadzić ciekawą i merytoryczną dyskusję. Na zajęciach studenci poznają też warsztat dziennikarski czyli jak przygotowujemy się do wywiadu, jak zadajemy pytania aby uzyskać najciekawsze odpowiedzi. Stawiam na kreatywność i otwartość podczas zajęć i tworzenia podcastu na zaliczenie przedmiotu.

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Anna Gawrońska-Piotrowska
Group instructors: Anna Gawrońska-Piotrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawową terminologią związaną z podcastingiem, multimedialnością form radiowych, radiem online oraz nauka tworzenia podcastów i form multimedialnych w radiu w praktyce.

Full description: (in Polish)

1. Formy multimedialne w radiu jako element edukacji medialnej

2. Radio online – geneza, przykłady

4. Prezentacja Radia UKSW jako dobrego przykładu wykorzystania form multimedialnych w radiu

4. Podcasting i multimedialność form radiowych – podstawowa terminologia

5. Przełomowe momenty w historii podcastingu na świecie

6. Podcasting w Polsce

7. Funkcje podcastów

8. Rodzaje podcastów

9. Multimedialność form w rzeczywistości radia w praktyce

10. Charakterystyka RSS

11. Promocja podcastów i multimedialnych form radiowych

12. Przyszłość podcastów i multimedialnych form radiowych

13. Przyszłość radia online

14. Tworzenie podcastów i multimedialnych form radiowych przez studentów jako praca zaliczeniowa

15. Prezentacja prac zaliczeniowych na stronie internetowej Radia UKSW

Bibliography: (in Polish)

- Boyd Andrew, „Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne”, Kedlington, 2001.

- Gajda Janusz, „Edukacja medialna”, 2006.

- McLeish Robert, „Produkcja radiowa”, 2007.

- Pisarek Walery, „Słownik terminologii medialnej”, Kraków, 2006.

- Stachyra Grażyna, „Gatunki audycji w radiu sformatowanym”, 2008.

- www.podcastingnews.com.

- www.radio.uksw.edu.pl.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)