Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Organizacja projektów, warsztatów i szkoleń edukacyjno-medialnych

General data

Course ID: WT-DKS-P-SPOP
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Organizacja projektów, warsztatów i szkoleń edukacyjno-medialnych
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Zainteresowanie tematyką prowadzenia szkoleń, pracy projektowej.

Short description: (in Polish)

Studenci posiądą wiedzę z podstaw zarządzania projektami, będą uczyć się jak zorganizować i poprowadzić szkolenie lub warsztat w oparciu o metody aktywizujące uczestników.

Full description: (in Polish)

Studenci poznają podstawowe zagadnienie związane z zarządzaniem projektami oraz zastosowanie ich w przygotowaniu warsztatów i szkoleń. Poznają rolę interesariuszy i zapoznają się z charakterystyką osób mających wpływ na projekt lub biorących udział w warsztatach. Studenci dowiedzą się co wpływa na skuteczniejsze przekazywanie wiedzy oraz poznają techniki aktywizacji uczestników szkoleń. Zapoznają się z formami angażującymi odbiorcę szkolenia, będą znali rolę pytań w procesie nauczania. Ich zadaniem będzie zrozumieć, że przekazywanie wiedzy jest mniej efektywne od rozbudzenia w odbiorcy ciekawości poznawczej. Rola nauczyciela/wykładowcy/szkoleniowca zostanie przedstawiona jako rola przewodnika, partnera w procesie zdobywania wiedzy. Studenci będą w stanie określić cechy dobrego prowadzącego i organizatora.

Bibliography: (in Polish)

Hyla M., Przewodnik po e-learningu, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych, wyd. RM, Warszawa 2018.

Sarnacka-Smith A., Siła różnic w zespole. Jak indywidualnie potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel, wyd. MTB Biznes, 2019.

Silberman M., E. Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Trocki M. (red.), Nowoczesne zarządzenie projektami, Wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

Trocki M., P. Wyrozębski (red.), Planowanie przebiegu projektów, Wyd. SGH, Warszawa 2015.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK nr 1 - umiejętności - posiada umiejętności tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych

EK nr 2 - umiejętności - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców

EK nr 3 - umiejętności - potrafi pracować w zespole, rozumie swoją w nim rolę

EK nr 4 - kompetencje społeczne - jest przygotowany do samodzielnej pracy,

powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo

Nakład pracy studenta/studentki

30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach

20 godz. - przygotowanie do prezentacji i na test

10 godz. - osobiste obserwacje lub zdobywanie doświadczeń szkoleniowych

60 godz. – razem

2 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym.

EK nr 1

na ocenę 2 - nie potrafi tworzyć prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizować przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych

na ocenę 3 - posiada podstawową umiejętność tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych.

na ocenę 4 - posiada średniozaawansowaną umiejętność tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych.

na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych.

EK nr 2

na ocenę 2 - nie posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców.

na ocenę 3 - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, ale nie dobiera swoich argumentów w sposób rzeczowy, z poszanowaniem rozmówcy, samodzielny.

na ocenę 4 - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, ale w dużej mierze dobrze dobiera argumenty, z poszanowaniem rozmówcy, wykazuje się samodzielnością.

na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, poprzez bardzo trafny dobór argumentów, z poszanowaniem rozmówcy, wykazuje się samodzielnością, wiedzą i doświadczeniem.

EK nr 3

na ocenę 2 - nie potrafi pracować w zespole, rozumie swoją w nim rolę

na ocenę 3 – pełni podstawowe role w zespole, nie rozumie w nim swojej roli, nie wykazuje się inicjatywą

na ocenę 4 – potrafi pracować w zespole, rozumie w nim swoją rolę, wykazuje się inicjatywą

na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością pracy w zespole, przyjmuje różne role w zależności od potrzeb, potrafi być zarówno członkiem zespoły, jak i pełnić funkcję lidera, wykazuje się inicjatywą

EK nr 4

na ocenę 2 - nie jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo

na ocenę 3 – w stopniu podstawowym jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane terminowo, bez należytej staranności

na ocenę 4 - jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo

na ocenę 5 - wyróżnia się samodzielnością w pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo

Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W przypadku zmiany sytuacji pandemicznej, w oparciu o wytyczne władz uczelni oraz wydziału, forma zajęć będzie mogła ulec zmianie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa i weryfikowana listą obecności. W trakcie semestru dopuszcza się możliwość trzech nieobecności. W trakcie semestru możliwe są testy weryfikujące wiedzę studenta z uprzednio przerobionego materiału lub zadanych lektur. Zaliczenie przedmiotu możliwe jest tylko przy: 1) posiadaniu wymaganej obecności, 2) zaliczeniu pracy śródsemestralnej w formie testu wiedzy, 3) końcowego zaliczenia semestralnego poprzez przygotowanie ram organizacyjnych szkolenia w formie prezentacji.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Mateusz Kot
Group instructors: Mateusz Kot
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Mateusz Kot
Group instructors: Mateusz Kot
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta/studentki

30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach

20 godz. - przygotowanie do prezentacji i na test

10 godz. - osobiste obserwacje lub zdobywanie doświadczeń szkoleniowych

60 godz. – razem

2 punkty ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Mateusz Kot
Group instructors: Mateusz Kot
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish)


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)