Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Media information technologies

General data

Course ID: WT-DKS-P-T
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Media information technologies
Name in Polish: Technologie informacyjne mediów
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) DL_W12 DL_U11 DL_U14

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i słownictwem z zakresu technik informacyjnych, użytkowania komputerów, internetu i komunikacji internetowej oraz grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej.

Bibliography: (in Polish)

Babik W., O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym, w: red. Morbitzer J., Człowiek- Media- Edukacja, Kraków 2010.

Batorowska H., Motylińska P., Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Nauka – dydaktyka – praktyka, Warszawa 2020.

Denning D. E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Warszawa 2002.

Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008.

Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007.

Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006.

Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001.

Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014.

Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007.

Ledzińska M., Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa 2009.

Ledzińska M., Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Warszawa 2012.

Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006.

Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008.

Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017.

Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014.

Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007.

Zieliński J., Edukacyjne konteksty przeciążenia informacyjnego współczesnej młodzieży, Rzeszów 2021.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK nr 1 posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych niezbędnej w pracy dziennikarza; potrafi krytycznie ocenić dostępne nowości techniczne dla rozwoju mediów.

EK nr 2 zna formy zapisu informacji multimedialnych w postaci cyfrowej, jej kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu dziennikarskich form pisemnych i prezentacji multimedialnych

EK nr 3 posługując się nowoczesnymi narzędziami z zakresu informatyki umie zdefiniować i przeciwdziałać zagrożeniom w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK nr 1 -4

Na ocenę bardzo dobrą

Student samodzielnie definiuje pojęcia z zakresu technologii informacyjnych, wymienia i charakteryzuje dostępne na rynku nowości techniczne wykorzystywane przez media. Bardzo dobrze zna podstawowe formy zapisu informacji multimedialnych, umie je kompresować i archiwizować. Umie zdefiniować oraz przeciwdziałać zagrożeniom w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego.

Na ocenę dobrą

Student definiuje większość podstawowych pojęć z zakresu technologii informacyjnych, dobrze orientuje się w rynku nowości techniczne wykorzystywane przez media. Wymienia i charakteryzuje większość podstawowe formy zapisu informacji multimedialnych, umie je kompresować i archiwizować. Opracowuje wybrane zagadnienia z zakresu zagrożeń i bezpieczeństwa informacyjnego.

Na ocenę dostateczną:

Student objaśnia podstawowe pojęcia z technologii informacyjnych, wymienia podstawowe dostępne na rynku nowości techniczne wykorzystywane przez media. Objaśnia podstawowe formy zapisu informacji multimedialnych, umie je kompresować i archiwizować. Opracowuje podstawowe zagadnienia z zakresu zagrożeń i bezpieczeństwa informacyjnego.

Ponadto warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne 2 usprawiedliwione nieobecności) wykonanie pracy śród semestralnej oraz zaliczenie testu końcowego.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

1. Podstawowe pojęcia z zakresu technik informacyjnych oraz technik informatycznych.

2. Użytkowanie komputerów.

3. Strony internetowe i komunikacja elektroniczna

4. Społeczności wirtualne.

5. Komputery w życiu codziennym dziennikarza.

6. Bezpieczeństwo danych.

7. Grafika menadżerska i prezentacyjna.

8. Zagadnienia prawne.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przygotowanie pracy śródsemestralnej.

Bibliography: (in Polish)

Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008.

Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007.

Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006.

Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001.

Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014.

Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007.

Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006.

Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008.

Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017.

Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014.

Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta/studentki

30 godzin - aktywny udział w zajęciach

3 godziny - konsultacja z prowadzącym

10 godziny - przygotowanie studenta do wykładu, projektu śródrocznego

17 godzin - praca własna/ przygotowanie do kolokwium


Suma godzin 60 - 2 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i słownictwem z zakresu technik informatycznych, użytkowania komputerów, internetu i komunikacji internetowej oraz grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej.

Bibliography: (in Polish)

Babik W., O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym, w: red. Morbitzer J., Człowiek- Media- Edukacja, Kraków 2010.

Batorowska H., Motylińska P., Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Nauka – dydaktyka – praktyka, Warszawa 2020.

Denning D. E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Warszawa 2002.

Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008.

Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007.

Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006.

Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001.

Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014.

Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007.

Ledzińska M., Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa 2009.

Ledzińska M., Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Warszawa 2012.

Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006.

Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008.

Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017.

Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014.

Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007.

Zieliński J., Edukacyjne konteksty przeciążenia informacyjnego współczesnej młodzieży, Rzeszów 2021.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Gralczyk
Group instructors: Aleksandra Gralczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - final test
Lectures - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta/studentki

30 godzin - aktywny udział w zajęciach

3 godziny - konsultacja z prowadzącym

10 godziny - przygotowanie studenta do wykładu, projektu śródrocznego

17 godzin - praca własna/ przygotowanie do kolokwium


Suma godzin 60 - 2 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i słownictwem z zakresu technik informatycznych, użytkowania komputerów, internetu i komunikacji internetowej oraz grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej.

Bibliography: (in Polish)

Babik W., O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym, w: red. Morbitzer J., Człowiek- Media- Edukacja, Kraków 2010.

Batorowska H., Motylińska P., Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Nauka – dydaktyka – praktyka, Warszawa 2020.

Denning D. E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Warszawa 2002.

Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008.

Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007.

Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006.

Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001.

Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014.

Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007.

Ledzińska M., Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa 2009.

Ledzińska M., Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Warszawa 2012.

Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006.

Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008.

Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017.

Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014.

Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007.

Zieliński J., Edukacyjne konteksty przeciążenia informacyjnego współczesnej młodzieży, Rzeszów 2021.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)