Media information technologies
General data
Course ID: | WT-DKS-P-T |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Media information technologies |
Name in Polish: | Technologie informacyjne mediów |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) DL_W12 DL_U11 DL_U14 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i słownictwem z zakresu technik informacyjnych, użytkowania komputerów, internetu i komunikacji internetowej oraz grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej. |
Bibliography: |
(in Polish) Babik W., O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym, w: red. Morbitzer J., Człowiek- Media- Edukacja, Kraków 2010. Batorowska H., Motylińska P., Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Nauka – dydaktyka – praktyka, Warszawa 2020. Denning D. E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Warszawa 2002. Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008. Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006. Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001. Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014. Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007. Ledzińska M., Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa 2009. Ledzińska M., Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Warszawa 2012. Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006. Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008. Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017. Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014. Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007. Zieliński J., Edukacyjne konteksty przeciążenia informacyjnego współczesnej młodzieży, Rzeszów 2021. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK nr 1 posiada wiedzę z zakresu technologii informacyjnych niezbędnej w pracy dziennikarza; potrafi krytycznie ocenić dostępne nowości techniczne dla rozwoju mediów. EK nr 2 zna formy zapisu informacji multimedialnych w postaci cyfrowej, jej kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu dziennikarskich form pisemnych i prezentacji multimedialnych EK nr 3 posługując się nowoczesnymi narzędziami z zakresu informatyki umie zdefiniować i przeciwdziałać zagrożeniom w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK nr 1 -4 Na ocenę bardzo dobrą Student samodzielnie definiuje pojęcia z zakresu technologii informacyjnych, wymienia i charakteryzuje dostępne na rynku nowości techniczne wykorzystywane przez media. Bardzo dobrze zna podstawowe formy zapisu informacji multimedialnych, umie je kompresować i archiwizować. Umie zdefiniować oraz przeciwdziałać zagrożeniom w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego. Na ocenę dobrą Student definiuje większość podstawowych pojęć z zakresu technologii informacyjnych, dobrze orientuje się w rynku nowości techniczne wykorzystywane przez media. Wymienia i charakteryzuje większość podstawowe formy zapisu informacji multimedialnych, umie je kompresować i archiwizować. Opracowuje wybrane zagadnienia z zakresu zagrożeń i bezpieczeństwa informacyjnego. Na ocenę dostateczną: Student objaśnia podstawowe pojęcia z technologii informacyjnych, wymienia podstawowe dostępne na rynku nowości techniczne wykorzystywane przez media. Objaśnia podstawowe formy zapisu informacji multimedialnych, umie je kompresować i archiwizować. Opracowuje podstawowe zagadnienia z zakresu zagrożeń i bezpieczeństwa informacyjnego. Ponadto warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne 2 usprawiedliwione nieobecności) wykonanie pracy śród semestralnej oraz zaliczenie testu końcowego. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach. |
|
Full description: |
(in Polish) Zakres tematów: 1. Podstawowe pojęcia z zakresu technik informacyjnych oraz technik informatycznych. 2. Użytkowanie komputerów. 3. Strony internetowe i komunikacja elektroniczna 4. Społeczności wirtualne. 5. Komputery w życiu codziennym dziennikarza. 6. Bezpieczeństwo danych. 7. Grafika menadżerska i prezentacyjna. 8. Zagadnienia prawne. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przygotowanie pracy śródsemestralnej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008. Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006. Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001. Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014. Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007. Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006. Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008. Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017. Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014. Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta/studentki 30 godzin - aktywny udział w zajęciach 3 godziny - konsultacja z prowadzącym 10 godziny - przygotowanie studenta do wykładu, projektu śródrocznego 17 godzin - praca własna/ przygotowanie do kolokwium Suma godzin 60 - 2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i słownictwem z zakresu technik informatycznych, użytkowania komputerów, internetu i komunikacji internetowej oraz grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Babik W., O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym, w: red. Morbitzer J., Człowiek- Media- Edukacja, Kraków 2010. Batorowska H., Motylińska P., Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Nauka – dydaktyka – praktyka, Warszawa 2020. Denning D. E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Warszawa 2002. Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008. Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006. Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001. Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014. Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007. Ledzińska M., Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa 2009. Ledzińska M., Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Warszawa 2012. Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006. Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008. Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017. Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014. Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007. Zieliński J., Edukacyjne konteksty przeciążenia informacyjnego współczesnej młodzieży, Rzeszów 2021. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Gralczyk | |
Group instructors: | Aleksandra Gralczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
final test
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta/studentki 30 godzin - aktywny udział w zajęciach 3 godziny - konsultacja z prowadzącym 10 godziny - przygotowanie studenta do wykładu, projektu śródrocznego 17 godzin - praca własna/ przygotowanie do kolokwium Suma godzin 60 - 2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczące technik informacyjnych i i zastosowań rozwiązań informatycznych w mediach. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i słownictwem z zakresu technik informatycznych, użytkowania komputerów, internetu i komunikacji internetowej oraz grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Babik W., O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym, w: red. Morbitzer J., Człowiek- Media- Edukacja, Kraków 2010. Batorowska H., Motylińska P., Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Nauka – dydaktyka – praktyka, Warszawa 2020. Denning D. E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Warszawa 2002. Gawrysiak P., Cyfrowa rewolucja. Rozwój cywilizacji informacyjnej, Warszawa 2008. Gogołek W., Wprowadzenie do informatyki dla humanistów, Warszawa 2007. Gogołek W., Technologie informacyjne mediów, Warszawa 2006. Kopertowska M., Grafika menadżerska i prezentacyjna, Warszawa 2001. Kuruliszwili S., Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków 2014. Legtinen R., Russell D., Gangemi G. T., Podstawy ochrony komputerów, Gliwice 2007. Ledzińska M., Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa 2009. Ledzińska M., Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne, Warszawa 2012. Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2006. Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Warszawa 2008. Przeździecki K., Sikorski W., Treichel W., Technologie informacyjne dla studentów, Warszawa 2017. Robak M., Technologie informacyjne mediów, [skrypt], Warszawa 2014. Siemienicka D., Siemińska-Łosko A.(red.), Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Toruń 2007. Zieliński J., Edukacyjne konteksty przeciążenia informacyjnego współczesnej młodzieży, Rzeszów 2021. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.